Kotiäiti palaamassa työelämään - auttakaa vaateasiassa
Kuuden kotivuoden jälkeen olen palaamassa työelämään, ja kaapissa roikkuvat edelleen ne edellisen työssäolon aikaiset vaatteet. Kummoista shoppailua en ole kotivuosina harrastanut, mutta ensimmäisten palkkojen tultua olisi varmaan syytä :) Mitä siis ostan?
Olen menossa toimistotöihin, pienen tiimin esimiehenä, eli kummoisia vaatimuksia ei vaatteilta sikäli ole. Tyylikästä puheutumista, mutta ei mitään liikaa.... Olen kohtuullisen hoikka, mutta kotiäitivuosina lisää painoa on kertynyt noin 7kg, enkä oikein osaa sen mukaisesti vielä pukeutua.
Auttakaa tyyliniekat! Kiitos!
Kommentit (17)
Toppeja ja jakkuja tai neuletakkeja. Pääset alkuun. Tai jos olet hameiden käyttäjä, niin pari siistiä perushametta.
Toppeja ja jakkuja tai neuletakkeja. Pääset alkuun. Tai jos olet hameiden käyttäjä, niin pari siistiä perushametta.
Toimistopukeutuminen voi olla muutakin kuin suorat housut.
T. myyjä
että kokonaisuus on nähtävä ennen kuin voi neuvoa. Mutta enempikin kaipaisin tässä nyt jotain ihan perusajatuksia työpukeutumisesta nykypäivänä, koska tosiaan edellisestä kerrasta on 6v. Etten lähde taas etsimään mahdotonta. Vaatteita jollaisia kaupoissa ei ole. Oon oikeesti ihan jumahtanut ja epätietoinen miten pukeudutaan muutenkin kuin näihin kotivatteisiin (säälittävää joo, ei siitä sen enempää :) Ja kun kilojakin on kertynyt, niin oma tyyli on hukassa.
Asiantunteva myyjä olisi varmasti hyvä asia.....
t. AP
-tummansiniset siistit, kapeat farkut
-polvipituinen tyylikäs hame
-vartalonmyötäinen lyhyt hakku
-laadukas neuletakki
-paitapuseroita
-aluspaitoja
-tyylikkäät nahkaiset kengät, joita voit pitää sekä hameiden että housujen kanssa
-kotelomekko, joka on supertyylikäs ja joka sopii kaikkiin tilaisuuksiin
-laadukkaita sukkahousuja ja alusvaatteita
Ja vinkki: käytä sinulle (ja toisiinsa) sopivia värejä, älä osta pelkästään mustaa!
Tuo vinkki mustasta on oikeesti hyvä muistaa. t. ap
niin tunikat on kivoja. ESim farkut voi olla alla neuletunikoissa. Sitten pari kivaa isoa ja pitkää huivia kiedottavaksi kaulaan: ne piristää tummia vaatteita.
niin tunikat on kivoja. ESim farkut voi olla alla neuletunikoissa. Sitten pari kivaa isoa ja pitkää huivia kiedottavaksi kaulaan: ne piristää tummia vaatteita.
on nykyään muodikasta ja kiva päällä. Jos sulla on mahd käydä Mangossa tai Zarassa, katsele mitä siellä on.
nyt ainakaan mene Vilaan tai Vero Modaan. Sori vaan. Mene Stokkalle tai sitten paikalliseen laadukkaampaan kauppaan. Ketjuliikkeistä voi ostaa jotain yksittäisiä juttuja.
Panosta materiaaleihin: nyt on paljon silkkiä, neuleissa kashmiria, kivoja villasekoitejuttuja.
Mun perusasu on pillihousut, löysä silkkipaitis ja jakku. Tylsähköä, mutta helppoa.
mutta minkälaisia vaatteita sä ap olet kotiäitivuosina käyttänyt?
Mietin, kun itselläni työ- ja vapaa-ajan vaatteet ovat suht samanlaisia, ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa.
mutta minkälaisia vaatteita sä ap olet kotiäitivuosina käyttänyt?
Mietin, kun itselläni työ- ja vapaa-ajan vaatteet ovat suht samanlaisia, ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa.
Niiden kanssa neuleita ja kauluspaitoja. Huiveja ja koruja. Riippuu paljon työympäristöstä ,miten muut pukeutuvat. Itse tunnen oloni joskus ylipukeutuneeksi kun käytän erilaisia koruja ja siistejä kauluspaitoja tms. Monella on päällä hupparia, army-housuja ja ties mitä.
Käytän hyvin paljon erilaisia mekkoja. Tyylini on lähinnä Gudrun Sjäden - Marimekko -akselia, nuo varmaan sellaisia, jotka suomalaiset tuntee.
ihanaa, taidan päästä kohta pitkästä aikaa shoppailemaan jotain itselleni :)
Ja kyllä tosiaan käytän eri vaatteita kotona ja töissä. Mun mielestä on kiva pukeutua siististi töihin, se on ihan toisten ihmisten peruskunnioitusta. Mutta ei niin tarvitse tai voi kotona pukeutua. Emmä nyt mitään likaisia verkkareita päivät pitkät käytä, mutta kun elämään kuuluu koiria, useita lapsia ja paljon ulkoilua, niin miksi mä niitä työvaatteita käyttäisin? Ei ne ole tarkoituksenmukaisia tai pidä lämpimänä.
Käytän hyvin paljon erilaisia mekkoja. Tyylini on lähinnä Gudrun Sjäden - Marimekko -akselia, nuo varmaan sellaisia, jotka suomalaiset tuntee.
Aika pitkälle on: kesällä käytän paljon erilaisia balleriina-tyyppisiä ratkaisuja, kylmän aikaan saappaita tai nilkkureita.
Toki sitten on ulkoilu-, liikunta- ja juhlavaatteet vielä erikseen, niihin tietysti asianmukaiset vaatteet sitten.
jossa saa stailistin apua. Esim. Vero Modassa, Vilasasa, Your Facessa. Vaikea auttaa kun pitäisi nähdä ihminen livenä, koko, tyyli jne. Kannattaa ostaa enemmän kerralla, ja sellaisia vaatteita mitä voi yhdistellä.
T. myyjä