Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulla on yhtäkkiä iho-ongelmia? 33-vuotiaana?

Vierailija
06.10.2012 |

Minulla ei ole ikinä ollut ihon kanssa mitään ongelmia. Vähän finnejä nuorena. Nyt yhtäkkiä, viikon sisällä, toinen puoli kasvoista on niin kuiva, että iho on syvillä rypyillä ja isoilla punaisilla paukamilla. Näyttää karmealta, aivan kuin mulla ois pahakin atopia tai kuin iho ois jotenkin palanut. Käytän rasvana ceralania, en käytä juuri nyt meikkiä.

Voiko iho-ongelmat puhjeta näin vain, yhtäkkiä? Jos sinulle on käynyt näin, mikä oli syy?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi 31-vuotiaana, aina viikko ennen menkkoja tuli hirveet isot kipeät finnit leukaperiin. Kuukautisten aikana katosivat ja sitten taas 3 viikon päästä uudelleen :(

Vierailija
2/5 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

39-vuotiaana rosacea... Joudun syömään lääkkeitä ja laittamaan voiteita, eikä mitkään apteekin käsikauppavoiteet valitettavasti riitä.

Suosittelen käyntiä ihotautilääkärillä.

Mulla kanssa ollut paha akne nuorempana. Ihotautilääkäri sanoi, että lääkiksessä opetetaan, että acne ja atooppinen ihottuma/rosacea ei koskaan puhkea samalle henkilölle, mutta työssään hän on havainnut, että voipa hyvinkin puhjeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunympärysihottuma, täsmääkö?

Vierailija
4/5 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt jotain erikoista tuona aikana ? Siis herkistytkö jollekkin töissä tai kotona ?

Oletko ottanut käyttöön uudet sänkyvaatteet pesemättä niitä ? Tai pessyt vaatteet uudella pesuaineella ? Vastaako ihollesi joku uusi pesemätön vaate esim. takin kaulus kaulalle ym ? Oletko värjännyt hiuksiasi ? Vaihtanut shamppoota tai hoitoainetta ?

Entä ruuat ? Oletko syönyt mitään erityistä ? Minulle esim. greippi isoina määrinä saa kasvot punaisiksi ja haavaisiksi. Oletko vaihtanut hammastahnaa ym ?

Itsellä allergiat puhkesivat reilun 30 v iässä mutta siinä oli varmaan osansa raskauksilla ja rajuilla imetysdieteillä (lasten allergioiden takia). Tosin nyt tuntuu taas kuin olisin allergisoitunut jollekkin uudelle ruoka-aineelle kun olen sairastanut rankan flunssan.

Ihotautilääkärillä kannattaa käydä jos ei tilanne ala pian parantua. Jos iho pääsee oikein huonoon kuntoon on sitä tosi vaikea hoitaa.

Vierailija
5/5 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin gluteenin pois ruokavaliostani, ja finnit hävisivät kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi