Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 15 vuotias on mielettömän kiinnostunut mormonismista

Vierailija
06.10.2012 |

Oli messuilla (Kirjamessut, Turussa) ja siellä oli mormoneita, kuten yleensä aina messuilla. Siellä oli jutellut jollekkin naiselle ja saanut pinon esitteitä. Oli kuulemma tilannut Mormonin kirjankin.

Sai tietää enemmän tästä uskonnosta viime jouluna, kun televisiosta tuli juhla. Nyt hän haluaisi mennä jonkin näköiseen tapaamiseen.

Emme ole mitenkään uskonnollinen perhe, mutta voinko kieltää häntä menemästä sinne? Mielestäni sellainen on vähän hihhulihommaa. Pelkään, että ''löytää'' jonkun ja haluaa hänen kanssaan naimisiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle että mikään lahko ei tiedä hyvää.

Uskonto on sairaus, hyvin vittumainen sellainen.

Kannattaa pitää hänet irti moisesta kaikin tavoin.

Vierailija
2/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle että mikään lahko ei tiedä hyvää.

Uskonto on sairaus, hyvin vittumainen sellainen.

Kannattaa pitää hänet irti moisesta kaikin tavoin.

Mielestäni tämä pitäisi sanoa ehkä hieman hienovaraisemmin. Kuinka? En itse paljoakaan tästä lahkosta tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kaverini on mormoni, ja hän on ihan tavallinen ihminen. Toki heillä on joitakin oudon tuntuisia oppeja, mutta muuten ihan normaalia elämää.

Vierailija
4/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkon entisiltä edustajilta saa yleensä parhaan kuvan. Uskontoihin rekrytoijat eivät tuo esiin negatiivisia puolia.

http://exmormonit.livejournal.com/

http://www.mormonismi.net/index.html

Näytä nämä sivut tyttärellesikin.

Vierailija
5/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko päättää omasta uskonnostaan. Kyllä mä äitinä tuon sallisin mutta olisin pettynyt kyllä.

Vierailija
6/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkon entisiltä edustajilta saa yleensä parhaan kuvan. Uskontoihin rekrytoijat eivät tuo esiin negatiivisia puolia.

Tiedän tämän varsin hyvin, koska itsekin olen ex... Ja vaikka itse olenkin halunnut lahkosta lähteä, niin tiedän että monet voivat siellä hyvin ja heidän asiansa ovat kunnossa.

Kolikolla on aina kaksi puolta.

Vierailija
7/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa mormonien järjestämissä tilaisuuksissa. Olin kanssa mielettömän kiinnostunut eri uskonnoista, mutta osasin kyllä pitää "jalat maassa" ja olin vain kiinnostunut ymmärtämään asioita eri näkökulmista.

Nuo tilaisuudet olivat "englannin keskusteluryhmän" nimellä, heillähän on (tai ainakin oli) paljon nuoria siististi pukeutuvia ja kohteliaita nuoria miehiä ja naisia lähetettyinä eri maihin käännytystyötä tekemään. Aluksi kaikki oli mukavaa, puhuttiin englantia ja tehtiin ruokaa ja vietettiin aikaa yhdessä. Kun ymmärsivät, etten oikeasti ole kiinnostunut uskonnosta sen enempää, kylmeni yhteydenpito ja kutsut mukaan.

Ihan mukava kokemus, puhu nyt kuitenkin tytöllesi, että osaa ottaa asiat asioina ja että näillä ihmisillä on kuitenkin "ystävyydessään" vain se yksi päämäärä. Kehota googlettamaan ja tutustumaan myös vaikka uskonnon uhrien sivustoihin, niin saa sieltäkin näkemystä siitä, miten paljon pahaa uskonto (tai lähinnä kanssasisaret ja -veljet) voivat saada aikaan.

Vierailija
8/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on alle 18-vuotias eikä pysty arvioimaan tällaisia asioita puuttuvan elämänkokemuksen vuoksi. Voit todellakin kieltää alaikäistä tytärtäsi aivankuin voit kieltää menemästä rock-konserttiin. Kyseessä on erittäin manipuloiva uskonto. On toki persoonallisuuksia, jotka tarvitsevat voimakasta ohjantaa oman heikon itseohjautuvuutensa takia, mutta se ei siltikään ole tervettä.

t. ex-lahkolainen

Vierailija
9/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. muihin nuorison juttuihin. Kävin itse myös nuorena monia vuosia noissa englannin keskustelukerhoissa. Missään vaiheessa minua ei painostettu liittymään kirkkoon, kun kerran heti alussa tein selväksi, että olen siellä vain kielen oppimisen takia.

Sain monta hyvää elinikäistä ystävää (sekä mormoneja että muita), sujuvan englanninkielen taidon, jonka ansiosta minusta tuli englannin lehtori. Joten minulla vain pelkkää hyvää kyseisestä uskonnosta.

Vierailija
10/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnoista ja eritoten lahkoista kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana.

Sukulaisina on jehovia ja voi hyvänen aika sitä touhua...

Vierailija
11/11 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on alle 18-vuotias eikä pysty arvioimaan tällaisia asioita puuttuvan elämänkokemuksen vuoksi. Voit todellakin kieltää alaikäistä tytärtäsi aivankuin voit kieltää menemästä rock-konserttiin. Kyseessä on erittäin manipuloiva uskonto. On toki persoonallisuuksia, jotka tarvitsevat voimakasta ohjantaa oman heikon itseohjautuvuutensa takia, mutta se ei siltikään ole tervettä.

t. ex-lahkolainen

allekirjoitat viestisi "ex-lahkolainen" kertoo, ettet koskaan ole edes ollut mormoni. Tavannut ohimennen ehkä pari pesunkestävää sellaista. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän