Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sulle pitää myydä pankki tai vakuutustarpeet, jotta

Vierailija
06.10.2012 |

olisit tyytyväinen ja tekisit kaupat? Haluatko tunnin session, issä virkailija selittää juurtajaksaen kaiken vai tiivistetyn 15-30 minuutin session, missä käydään pääkohdat läpi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mulla ei ole, niin ei niitä kauppoja synny vaikka myisit kaksi päivää.

Vierailija
2/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaataa nurin nykypankki tai sitten saada sinne niin huonot ehdot, että on pakko vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luit etkä silti ymmärtänyt, niin tässä tulee rautalankamalli: sulla on se tarve johonki tuotteeseen!!!

Vierailija
4/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit tyytyväinen ja tekisit kaupat? Haluatko tunnin session, issä virkailija selittää juurtajaksaen kaiken vai tiivistetyn 15-30 minuutin session, missä käydään pääkohdat läpi?

ainakaan mitään sessioita. Teen kyllä säännöllisesti vertailuja vakuutus- ja pankkipalveluista, ja pari vuotta sitten vaihdettiin vakuutusyhtiötä. Päästäkseen mukaan harkintaan seuraavalla kerralla, firmalla pitää olla nettisivuilla helposti löydettävissä ja selkeästi esitettynä palvelujen sisältä ja hinnat.

En ihan ymmärrä sitäkään asennetta, että vasta sitten vaihdetaan yhtiötä, jos se nykyinen kaatuu. Siis vaikka ympärille nousisi yhtiöitä, jotka tarjoavat parempaa palvelua halvemmalla, niin pysytte sen vanhan asiakkaana?

Vierailija
5/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes 15 minuuttia. Haluan kertoa omin sanoin virkailijalle, millaisia pankkipalveluita tarvitsen, ja saada selkeän ja lyhyen vastauksen, onko heillä tarjota sellaisia.

Verkkopankin toimivuus ja helppous on minulle se kynnyskysymys, minkä mukaan valitsen pankin. Joten esim. Danske Bankin verkkopankkia minulle ei myydä edes kuolleen ruumiini yli.

Vierailija
6/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luit etkä silti ymmärtänyt, niin tässä tulee rautalankamalli: sulla on se tarve johonki tuotteeseen!!!

tämä vastaaja oli, mutta otsikossa haluat kyllä myydä tarpeen, ja tuskin sellaista kukaan haluaa ostaa.

Vierailija
7/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui myymisestä. Ja myymisen voi aivan oikeutetusti tulkita ja ymmärtää niin, että pyritään luomaan asiakkaalle tarve tuotteen ostamiseen, jotta kaupat syntyisi. Tuohan on erittäin yleinen myyntitaktiikka.

Vierailija
8/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vastaaja oli, mutta otsikossa haluat kyllä myydä tarpeen, ja tuskin sellaista kukaan haluaa ostaa.

Yleensä ihmiset vertailevat vakuutusyhtiöitä ja silloinhan sulle myydään se sun tarve, eiks vain :). Aina tätä vääntöä palstalla :) ap

Vierailija
9/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ei kannata mitään sessioita pitääkään. Poistuisit asiakkaan luota ehkä ylpeänä siitä, että olit oikeassa, mutta kaupat jäisivät tekemättä.

Vierailija
10/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset vertailevat vakuutusyhtiöitä ja silloinhan sulle myydään se sun tarve, eiks vain :). Aina tätä vääntöä palstalla :) ap

kyllä koskaan ole myyty tarpeita, vaan palveluja.

Vierailija
11/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä koskaan ole myyty tarpeita, vaan palveluja.

Vierailija
12/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla siis on käsitys, että ihmiset yleensä vertailevat vakuutusyhtiöitä. Oikeestihan tuo ei ole ihan noinkaan, vaan useimmilla on vakuutus jossain yhtiössä minne se jostain syystä on alunperin otettu. Ja sieltä tulee lasku ja se lasku maksetaan.

Toki niitä vertailijoita vakuutusyhtiöihin tulee. Mutta ne vertailijat eivät ole kattava otos koko kansasta.

Sulla tuntuisi ap olevan sellainen "totuus on jotain sinne päin" -asenne, että töitä saat tehdä, että saat asiakkaiden luottamuksen.

Vierailija
13/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

op ja pohjola vaihtui s-pankkiin ja kotivakuutus & tapaturmavakuutus pojalle Tapiolaan, kotivakuutus kattaa mut, sisältää tapaturma ja matkavakuutuksen.

Laskin että säästöä tulee yli 200€ vuodessa.

Vierailija
14/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt pitäisi saada vinkkejä myyntitykiksi nousemiseen.

Vierailija
15/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

op ja pohjola vaihtui s-pankkiin ja kotivakuutus & tapaturmavakuutus pojalle Tapiolaan, kotivakuutus kattaa mut, sisältää tapaturma ja matkavakuutuksen.

Laskin että säästöä tulee yli 200€ vuodessa.

Vierailija
16/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin harjoitella selvempää ilmaisua. Ei minulle ole ainakaan kukaan koskaan myynyt mitään tarpeita, vaan palveluja. Jos joku puhuu minulle tarpeiden myymisestä, niin en tohtorin koulutuksestani huolimatta ymmärrä, mitä hän tarkoittaa.

Toinen tärkeä juttu on se, että virkailija vaikuttaa asiantuntevalta. Jos virkailija väittää minulle, että pitkän koron rahastossa pääoman arvo putoaa, jos korot laskevat (kuten taannoin tässä eräs pankkineuvoja teki), niin huomaan kyllä nopeasti, että minun on ihan turha kuunnella mitään muutakaan, mitä tämä virkailija sanoo, koska hän selvästikin voi puhua täyttä puppua.

Kolmas olennainen juttu on se, että virkailija kuuntelee ensin, mitä minä haluan, ja esittelee vain minun tarpeisiini sopivia tuotteita ja palveluja. En halua mitään tunnin sessiota, vaan lyhyen tiivistelmän. Kysyn kyllä itse sitten tarkemmin niistä asioista, joista haluan lisätietoa.

Vierailija
17/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt pitäisi saada vinkkejä myyntitykiksi nousemiseen.

asenteen tarkistamista. Ainakin asiakaslähtöisyys tuntuu puuttuvan, ja oman oikeassaolon todistelu näyttää tärkeämmältä kuin asiakkaan palvelu.

Vierailija
18/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei noita tarjonnut tai myynyt, MUTTA jos olisi ollut yhteydessä niin olisin voinut ottaakin.

Kypsyin op palvelumaksuihin ja pohjolan kalliisiin vakuutuksiin

en ollut avainasiakas koska ei ollut lainaa eikä myöskään tarpeeksi säästöjä...

Vierailija
19/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei noita tarjonnut tai myynyt, MUTTA jos olisi ollut yhteydessä niin olisin voinut ottaakin.

..

Ei niitä palveluja, saati tarpeita, voi toiselle myydä (ellei osu kohdalla joku aivan höynäytettävissä oleva asiakas). Vaan asiakas tulee pankkiin, koska hänellä on tarve. Ja silloin asiakaspalvelija voi vain toivoa, että hänen edustamansa pankin palvelut pystyvät vastaamaan potentiaalisen asiakkaan tarpeeseen. Jos eivät vastaa, niin siinä ei auta vaikka millä puhetyylillä asiaa esittää.

Se miten asiakaspalvelija pystyy tilanteeseen vaikuttamaan on se, että tietää mistä puhuu, osaa kuunnella asiakkaan tarpeet eikä pidä asiakasta tyhmänä. Yleinen ystävällisyys on tietenkin jo ihan oletuksena.

Vierailija
20/20 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä viikolla. Meidän omistajien lisäksi mukana oli alan johtava asiantuntija Suomessa. Pankin puolelta oli meidän henkilökohtainen pankkineuvoja ja pankin asiantuntija.

Kaksi tapaamista oli. Ensin meni hyvin, pankki suhtautui positiivisesti, kuunteli innostuneena yrityksen toiminnasta. Toisessa tapaamisessa oli rahoitettavan osatoiminnan laskelmat ja ne luvut ei pankin väkeä miellyttänyt. Siitä alkoi sitten käsittämättömät kommentit. Tuli sellaisia "totuuksia", jotka varmaan pätee joihinkin muihin yrityksiin, mutta ei meihin. Ja kun jo toista päivää tätä meidän toimintaa esiteltiin, eikä mitään oltu kuunneltu, niin kyllähän se aika selvältä näyttää, että jokin muu pankki saa meidän yrityksen asiakkaakseen.

Tietysti tässä vaiheessa pankki ei meitä halunnut asiakkaaksi, mutta loppuviikosta tehtiin laajemmat laskelmat, joissa luvut taas näyttää vähän muuta. Seuraavassa yhteydenotossa pitää niillä pankin edustajilla olla kyllä aika tavalla muuttunut asenne, jos vielä mielivät meistä asiakkaan saavansa.

Lähinnä siis olisi toivottu sellaista asiantuntijuutta sieltä, ettei samoja asioita tarvitsisi jauhaa moneen kertaan ja siltikään ei puolen tunnin päästä taas muisteta enää, että meillä se ei mene noin vaan näin. Itse väitti, että hän haluaa oppia meidän yrityksen alasta, mutta oikeesti se ei mitään halunnut oppia.

Ja tää meidän puolella edustanut asiantuntijakin sanoi, ettei se pankin asiantuntija ymmärtänyt niistä annetuista luvuista mitään. Vielä vähemmän mistään niihin vaikuttavista tekijöistä.