Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävittääkö monikulttuurisuusideologia eri kulttuurit?

Vierailija
05.10.2012 |

Kun vallalla oleva ideologia kuuluu niin, että ei saa olla mitään suomalaista kulttuuria, vaan pitää sopeutua kaikkiin muihin kulttuureihin, niin käykö lopulta niin, että ei enää ole missään mitään alkuperäistä kulttuuria, vaan kaikki on tasaista mcdonalds-mössöä samoine tuotteineen ja tapoineen? Ei saa olla suomalaisuutta, ruotsalaisuutta jne, on vain monikulttuurisuutta. Onko tämä hyvä vai huono juttu?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maahanmuuttaja ja en minä aio suomalaiseksi tulla, mutta kun asun täällä, tiedän paikkani ja sen että täällä pitää elää kunnioittaen suomalaisia lakeja ja tapoja.

Niin, tuohan on aika surullista että et halua olla suomalainen. Miksi sitten olet muuttanut tänne, jos et halua olla suomalainen?

Olen muuttanut tänne raskauden ja avioliiton myötä. Kyllä minä haluan olla suomalainen siinä mielessä, että haluan asua täällä todennäköisesti loppuikäni, maksaa tänne veroja, yrittää olla aiheuttamatta haittaa syntyperäisille jne, mutta ymmärrän toisaalta, että minusta ei koskaan tule suomalaista siinä mielessä kuin syntyperäiset.

Kyllä minä siis haluaisin olla niin suomalainen kuin mahdollista, mutta tiedostan sen että olen aina jossain määrin muukalainen, mikä onneksi ei ole suuri haitta kun olen kuitenkin eurooppalainen eikä ole kovin suuria kulttuurieroja.

Pidätkö lastasi suomalaisena?

Vierailija
22/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maahanmuuttaja ja en minä aio suomalaiseksi tulla, mutta kun asun täällä, tiedän paikkani ja sen että täällä pitää elää kunnioittaen suomalaisia lakeja ja tapoja.

Niin, tuohan on aika surullista että et halua olla suomalainen. Miksi sitten olet muuttanut tänne, jos et halua olla suomalainen?

Olen muuttanut tänne raskauden ja avioliiton myötä. Kyllä minä haluan olla suomalainen siinä mielessä, että haluan asua täällä todennäköisesti loppuikäni, maksaa tänne veroja, yrittää olla aiheuttamatta haittaa syntyperäisille jne, mutta ymmärrän toisaalta, että minusta ei koskaan tule suomalaista siinä mielessä kuin syntyperäiset.

Kyllä minä siis haluaisin olla niin suomalainen kuin mahdollista, mutta tiedostan sen että olen aina jossain määrin muukalainen, mikä onneksi ei ole suuri haitta kun olen kuitenkin eurooppalainen eikä ole kovin suuria kulttuurieroja.

Pidätkö lastasi suomalaisena?

meillä on kaksi lasta ja pidän heitä suomalaisina, koska ovat Suomessa syntyneet ja suomen kieli on heidän äidinkielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän on länsimaissa pitkälti jo käynyt. Kun Aasialaiset ja afrikkalaiset kulttuuripiirteet vielä leviävät laajemmalle ja sekottuvat pakkaan, niin siinäpä ollaan.

Sama käy myös geenipoolillemme. Koska sinisilmäisyys, vaaleaihoisuus ja -hiuksisuus ovat väistyvissä geeneissä, tulevaisuudessa ihmiset tulevat varmaan muistuttamaan ensimmäisiä homo sapiens-lajin edustajia.

Ihmiskunnasta tulee yhtenäinen kulttuurin ja kansojen sekoitus.

En tiedä, onko se hyvä vai huono. Onko sukupuutto yleensä hyvä vai huono asia? Minusta se on surullinen asia.

Vierailija
24/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättäjät ovat ymmärtäneet monikultturistamisen juuri niin että kaikkia muita kulttuureja suojellaan paitsi tätä meidän omaa. Joululauluja eikä suvivirttä ei saa enää laulaa ettei maahanmuuttajat vain suutu, vaikka en kyllä ole kuullut kenenkään suuttuvan.

Suomalaiset ovat herranpelkoista kansaa, ja aina miettivät että mitähän nuo ulkomaalaiset meistä nyt ajattelevat.

Ja onhan se selvä että ennenvanhaan kultttuuri muuttui omalla painollaan vuosisatojen saatossa, kun muotikin euroopasta kesti 2-5 vuotta päästä tänne asti.

Nykyään kun suuren rahan vallanhalu on niin kova, että halutaan kaikki kansallisten valtioiden rajat poistaa, ja rapauttaa yhteiskunnat, suurta rahaa hallitsee pieni eliittijoukko, en kyllä käsitä mitä aikovat kaikella sillä rahalla tehdä.

Vierailija
25/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä käsitä mitä aikovat kaikella sillä rahalla tehdä.

No ne rakentaa pyramiidin, jossa on silmä. Ja muia rakennuksia, jotka asettuu salatiedekuviossa oikeille akseleille. Ja sitten ne harjoittaa salaisia kulttimenoja. Kai sää ny sen tiäsit?

Vierailija
26/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

humanoidien kanssa tehdä bisneksiä?

Vierailija
27/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan salaista eilienteknolokiaa. Me ei vaan tiedetä sitä. Nerokas tapa säilyttää sitä, ihmisten kukkaroissa. Ja kukaan ei aavista että sieltä ne kolikot morsettaa z-planeetalle koko ajan, mitä teet, luet, ajattelet... Mieti...

Vierailija
28/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnakin amerikkalaisen kulttuurin tulo, ja muslimikulttuurit. Jos Suomessa on vallalla amerikkalainen kulttuuri, niin se on kylla suomalaisten ihan itse omakseen ottama. En usko etta USA on panostanut mihinkaan aivopesuun juuri Suomessa. Eli tasta voidaan syyttaa vain suomalaisia.

Muslimikulttuuri - kuinka moni teista arvostelijoista ihan oikeasti on sita mielta etta juuri he ovat joutuneet jotenkin omimaan muslimikulttuuria?? Eri kulttuurit voivat elaa rinnakkain jos vain tahtoa loytyy.

Numerolle 11 (?) joka kysyi maahanmuuttajalta, etta miksi ihmeessa et halua muuttua suomalaiseksi kun olet kerran tanne muuttanut. No, itse olen muuttanut britteihin melkein 30 vuotta sitten, mutta olen silti suomalainen eika ole aikomustakaan muuttua englantilaiseksi. Miksi pitaisi edes yrittaa? Olen Englannissa asuva suomalainen, ei minusta tule brittia (tietenkaan!) vaikka voissa paistaisi. Ihan sama koskee Suomeen muuuttaneita ulkomaalaisia. Ei heista suomalaisia tule, eika tarvitsekaan tulla. Se on ihan eri asia kuin sopeutuminen.

Vierailija
29/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika huvittavaa katsella nationalisteja puolustamassa kulttuurin säilyttämistä, ellei se olisi sen verran traagista. No projektioilmiö toimii tässäkin, niin että kun oma ideologia on tuhonnut uniikkia kulttuuria enemmän kuin mikään muu, niin kyllä siinä helposti ulkoistaa nämä halut muihinkin.

Vierailija
30/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vaikkapa mesopotamialaisten, etruskien, väinämöläisten, marilaisten ja navajojen pitänyt taistella jotekin enemmän?

Niin julmaa kuin se omassa ajassaan elävän ihmisen silmissä onkin, pitkällä aikavälillä kulttuurit syntyvät, elävät ja katoavat aikanaan. Tilalle tulee uusia, samanlaisia tai toisenlaisia, huonompia tai parempia. Olisiko Suomenniemellä pitänyt säilyttää metsäuskonnot ennen kuin kristinusko tuotiin maahan? Olisiko meillä vuosisatoja myöhemmin pitänyt säilyttää suomalais-ruotsalainen kulttuuri ja olla vastaanottamatta television kautta amerikkalaista viihdettä ja unelmaa paremmasta? Pitäsikö kansainvälistyminen estää? Pitäisikö ihmisiä kieltää miettimästä vaihtoehtoja ja valitsemasta vapaasti vaikka uskomuksiaan tai poliittisia näkemyksiään?

Jos koet, että Suvivirsi on sinulle tärkeä, ja haluaisit sen olevan muillekin tärkeä, mene kaduille ja kerro ja näytä se. Kerää samanmielisiä ja laulakaa siitä ilosta, jonka laulu ja sen viesti teille tuottavat. Mutta toivottavasti ette laula vihasta ja katkeruudesta niitä kohtaan, jotka eivät lauluanne halua jakaa.

Vierailija
31/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vouhottaisit etta olen huono aiti jos en puhu aidinkieltani lapsille ja pida kotona ylla suomalaista kulttuuria. Mitenka nyt suu pannaan? Ai se toimiikin niin etta vain suomalaista kulttuuria pitaa vaalia, muita ei.

Vierailija
32/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki ulkomailla asuvat suomalaiset surullisia, kun eivät halua muuttua uusien kotimaidensa mukaisiksi ja esim. lakata puhumasta omaa kieltään?

Tunnen paljon ulkomailla asuvia suomalaisia, Suomessa asuvia ulkomaalaisia ja Suomessa asuvia MONIKULTTUURISIA (!!!!!!!) perheitä, eikä heissä ole mitään surullista.

Meinaisin kirjoittaa kaksikulttuurisia, mutten sitten voinutkaan olla käyttämättä tätä KAUHEAA sanaa - ja yksi perheistä on kyllä aidosti monikulttuurinen, heillä perheessä on esillä miehen kulttuuri, vaimon kulttuuri (suomalainen) sekä sen maan kulttuuri, jossa he ovat tavanneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä