Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävittääkö monikulttuurisuusideologia eri kulttuurit?

Vierailija
05.10.2012 |

Kun vallalla oleva ideologia kuuluu niin, että ei saa olla mitään suomalaista kulttuuria, vaan pitää sopeutua kaikkiin muihin kulttuureihin, niin käykö lopulta niin, että ei enää ole missään mitään alkuperäistä kulttuuria, vaan kaikki on tasaista mcdonalds-mössöä samoine tuotteineen ja tapoineen? Ei saa olla suomalaisuutta, ruotsalaisuutta jne, on vain monikulttuurisuutta. Onko tämä hyvä vai huono juttu?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista kun esi-isien kaikki perinteet loppuu

Vierailija
2/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hyvä vai huono juttu, mutta ainakin se on hyvä kysymys!

Se virallinen vastaushan taitaa olla, että muut kulttuurit rikastuttavat omaa kulttuuriamme, kuten ovat aina tehneet. Tämä on varmasti totta, suomalainen kulttuuri on ollut muiden kulttuurien vaikutuksessa ja muualta on tullut asioita, jotka nyt miellämme täysin suomalaisiksi.

Pieni ongelma ehkä on nykyään se, että niitä vaikutteita muista kulttuureista tulee niin salamavauhtia koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytännössä muslimikulttuuri syrjäyttää maltillisemmat kulttuurit?

Vierailija
4/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lapsenlapsilla kyynel silmään kun kuulevat suvivirren, ei niin kuin miedän ikäpolvella. jne.

Vierailija
5/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on ollut monikulttuurinen maa jo ties kuinka pitkään, kenties kivikaudelta asti. Kulttuurit ovat myös aina sulautuneet, ottaneet vaikutteita ja kadonneet tai vaihtaneet nimeä. Ihme paniikki ja pakkomielle joillekin jostain, mikä on täysin luonnollista

Vierailija
6/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lapsenlapsilla kyynel silmään kun kuulevat suvivirren, ei niin kuin miedän ikäpolvella. jne.

Vierailija
7/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaista kulttuuria syntyy ja kuolee koko ajan ja näin on aina ollut. Se on ihan normaalia.

Vierailija
8/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ottaneet vaikutteita toisistaan. Tämän voi todeta vaikkapa käymällä kansallismuseossa tai tutustumalla hieman suomen kielen historiaan (jos nyt juuri omasta kulttuuristaan haluaa esimerkkejä).

Vierailija
9/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on ollut monikulttuurinen maa jo ties kuinka pitkään, kenties kivikaudelta asti. Kulttuurit ovat myös aina sulautuneet, ottaneet vaikutteita ja kadonneet tai vaihtaneet nimeä. Ihme paniikki ja pakkomielle joillekin jostain, mikä on täysin luonnollista

Samoin kuin nämä vauhkoilijoiden puheet,että Suomi on kohta islamistien valloittama. Oudon epävarmaa porukkaa!!

Vierailija
10/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa, että täysin luonnollista, kyllä se riippuu myös poliittisista päätöksistä.

Nykyinen ideologia eroaa "vanhasta" monikulttuurisuudesta siten, että monikulttuurisuudesta on nyt tehty itseisarvo ja siihen erityisesti pyritään. Aiemmin kulttuurin vaikutukset olivat hitaampia.

Vierailija
11/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin nämä vauhkoilijoiden puheet,että Suomi on kohta islamistien valloittama. Oudon epävarmaa porukkaa!!

Voit vapaasti mennä tutustumaan esim. Rosengårdiin, kun ruotsalainen kulttuuri siellä kukoistaa.

Vierailija
12/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa, että täysin luonnollista, kyllä se riippuu myös poliittisista päätöksistä.

Nykyinen ideologia eroaa "vanhasta" monikulttuurisuudesta siten, että monikulttuurisuudesta on nyt tehty itseisarvo ja siihen erityisesti pyritään. Aiemmin kulttuurin vaikutukset olivat hitaampia.

Pyritäänkö? Ja onko se oikeasti joku uhka? Suomalaiset on änkyröineet vuosisatoja tässä idän ja lännen välissä omalla tyylillään. Mikä meidät nyt sais muuttumaan. En usko että mikään. Se että pyydetään sietämään erilaisiakin ihmisiä, ei ole meille mikään uhka. Aina täällä on oma pää pidetty kumminki.

Vierailija
13/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota maailman suurinta kulttuurien sulatusuunia.

Vierailija
14/32 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta poliittiset päätökset ovat vain yksi osa. Nykyään kun voi matkustella helposti, on internetsit, tv jne jne.

Vierailija
15/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katopa Yhdysvaltoja Tuota maailman suurinta kulttuurien sulatusuunia.

Mikä onkaan sen alkuperäisen kulttuurin edustajien asema siellä :( ei kovin hyvä.

Vierailija
16/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota maailman suurinta kulttuurien sulatusuunia.

Jenkkien ongelmat on aika pitkälle yhteiskunnan rakenteisiin liittyviä. Tuloeroja, koulujärjestelmän puutteita, tolkutonta rahan syytämistä sotimiseen ympäri maailmaa yms. Siellä olisi aika paljon rauhallisempaa, jos olisi oikeasti poliittista tahtoa siihen että suurempi osa kansasta voi edes joten kuten hyvin.

Vierailija
17/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirun suomalaiset kun muuttivat sinne ruotsalaissiirtokuntiin jo 1600-luvulla...

Vierailija
18/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ettei saisi olla suomalaista kulttuuria tai venäläistä tai somalialaista tai espanjalaista, vaan sitä että eri kulttuuriset ihmiset voivat elää samassa maassa noudattaen kukin mielensä mukaan omaa kulttuuriaan (lainsäädännön puitteissa tietysti) tai asuinmaan tai näiden yhdistelmää.

Kyllä minusta olisi tosi huono juttu jos ei saisi olla suomalaisuutta, ruotsalaisuutta jne, mutta minusta monikulttuurisuudessa ei ole kysekään siitä. Olen itse maahanmuuttaja ja en minä aio suomalaiseksi tulla, mutta kun asun täällä, tiedän paikkani ja sen että täällä pitää elää kunnioittaen suomalaisia lakeja ja tapoja.

Vierailija
19/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maahanmuuttaja ja en minä aio suomalaiseksi tulla, mutta kun asun täällä, tiedän paikkani ja sen että täällä pitää elää kunnioittaen suomalaisia lakeja ja tapoja.

Niin, tuohan on aika surullista että et halua olla suomalainen. Miksi sitten olet muuttanut tänne, jos et halua olla suomalainen?

Vierailija
20/32 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maahanmuuttaja ja en minä aio suomalaiseksi tulla, mutta kun asun täällä, tiedän paikkani ja sen että täällä pitää elää kunnioittaen suomalaisia lakeja ja tapoja.

Niin, tuohan on aika surullista että et halua olla suomalainen. Miksi sitten olet muuttanut tänne, jos et halua olla suomalainen?

Olen muuttanut tänne raskauden ja avioliiton myötä. Kyllä minä haluan olla suomalainen siinä mielessä, että haluan asua täällä todennäköisesti loppuikäni, maksaa tänne veroja, yrittää olla aiheuttamatta haittaa syntyperäisille jne, mutta ymmärrän toisaalta, että minusta ei koskaan tule suomalaista siinä mielessä kuin syntyperäiset.

Kyllä minä siis haluaisin olla niin suomalainen kuin mahdollista, mutta tiedostan sen että olen aina jossain määrin muukalainen, mikä onneksi ei ole suuri haitta kun olen kuitenkin eurooppalainen eikä ole kovin suuria kulttuurieroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän