osittainenhoitovapaa?
Lapseni on jo tokaluokkalainen, mutta mietin että jos osin nythakenut des viimeiseksi puoleksi vuodeksi tätä! Kuinka se lasketaan? Siis jos palkka on esim. 2000e, ja 38,5h työaika muuttuu 30. ja mitenköhän tämä toimisi päiväkodissa?
Kommentit (12)
Siis toi 25%, eli palkkaa jäisi se 1500e, hui;(
osittaiselle josta korvaus on muuten 90€kk vaikka tulot tippuis puoleen.
Tokaluokkalainen joka on päiväkodissa=D
Siis onko tuo jokin uusi muutos vai?
tuo 30 tuntia on täysistä tunneistasi ja sitten vähennät samat prosentit palkastasi. Yleensä se lienee jotain 82 prossan paikkeilla... tai mulla ainakin.
Tokaluokkalainen joka on päiväkodissa=D
Ja juu, palkkaa saa tasan saman prosenttimäärän kuin tunteja tekee. Ja kelasta sitten 90€/kk osittaista hoitorahaa. Ja kyllä tokaluokkalaisesta vielä saa sen.
osittaiselle josta korvaus on muuten 90€kk vaikka tulot tippuis puoleen.
Oikeushan on olla tokaluokan jälkeisen heinäkuun loppuun saakka. Mä olen osittaisella, lapset on 2 ja 4. Ja aion todellakin olla niin kauan ennen kuin nuorimmainen on menossa kolmannelle.
Ihan voit vaikka päätellä siitä, että osittaista voi tehdä esim. niin, että tekee nelipäiväistä viikkoa. Kun yksi päivä putoaa pois, sen osuus on 20% viikkotunneista suunnilleen.
Ja kysehän on bruttopalkasta. Veroprosentti pienenee, kun tulotkin pienenevät. Ei mulla ainakaan ihan hirveästi se lopulta palkassa tunnu. Maksan ilolla siitä että olen lasten kanssa kotona joka päivä jo kahden jälkeen. Hyvällä omalla tunnolla voi vähän harrastaakin iltaisin, kun on touhunnut jo monta tuntia tenavien kanssa.
Että kun tulot tippuu, laskee myös veroprosentti(kunhan toimitat muutosverokortin), joten nettopalkan pudotus on pienempi kuin tuo 20%
ja mietin että saisinko myös asumistukea, kun tulot tippuu noinkin paljon! Oisi vaan pitänyt jo aiemmin ottaa selvää...harmittaa kun lapsi ollut koko ekaluokan jo yksin kotona;( Mutta oishan ees tää loppuaika:)
saa olla osittaisella tokaluokan loppuun eli 31.7. asti. palkka tosiaan putoaa suhteessa, mutta veroprosentti pienenee ja Kela maksaa sen (verollinen) korvauksen. Työajan lyhentäminen sovitaan joko 6 h päivä tai 4 pvää/vko töitä. Työnantajan ei ole pakko suostua työviikon lyhentämiseen eli siinä tapauksessa se olisi 6 h/pvä eli työvuorot olisi sitten sen mukaiset.
putos palkka n 25% ja työaika on 78,jotain täydestä. eli palkka putoaa samassa suhteessa kun työaika vähenee.
sitä en tiedä miten teillä käytännön toteutus olisi, vaihtoehtonahan on joko 4 päiväinen viikko täysillä päivillä tai 5 päivää viikossa 6 tuntia päivässä.
sulla on oikeus esittää oma toiveesi työajan muodosta, viime kädessä sen päättää työnantaja