Alanko unikouluttaa 7 kk yökukkujaa? Voimat nollissa!
Eli aina ollut tosi hyvä nukkuja, yösyömiset lopetti 2 kk iässä vaikka söi vielä rintamaitoa.
Nyt on yli viikko jo menty niin että herää kello kolmen maissa yöllä todella virkeänä ... nostan aina pois sängystä ja laitan olkkarin lattialle touhuamaan, itse katon jotain yöchattia.
Lopulta sitten taivun antamaan maitoa, ei kyllä siihenkään nukahda vaan nukahtaa yleensä syliin 2-3h valvomisen jälkeen. Pitäiskö sit kuitenkin unikouluttaa, mun maalaisjärki sanoo että pitäis antaa olla siinä omassa sängyssä vaikka kuinka huutais, mutta mies on eri mieltä (ei siis jaksa kuunnella huutoa joka loppuu ehkä vasta kahden tunnin jälkeen)
Neuvoja otan vastaan ilolla. Hampaita ei vielä oo mutta ikenet jo hieman punoittaa että ehkäpä niitäkin tulossa?
Kommentit (3)
Alkaako siis huutaa, kun herää klo 3? Vai muuten vaan jutustelee ja touhuaa sängyssään?
Minä en sinuna palkitsisi yöheräilijää sillä, että nostaisin hänet valvomaan. Yöt on tehty nukkumista varten, piste.
Voisiko mies mennä muualle eli sinne olohuoneeseen nukkumaan viikoksi? Anna lapsen herätä, tarjoa tuttia tai vesipulloa, ja silittele. Älä sytytä valoja, älä nosta syliin.
Tuon pitäisi auttaa muutamassa päivässä. Jos lapsi hieroo ikeniään eli vaikuttaa siltä, että hampaiden puhkeaminen herättää, laita suppo illalla ennen nukkumaanmenoa. Suppo vaikuttaa kahdeksisen tuntia, mutta vaikutus alkaa vasta noin tunnin kuluttua laitosta, eli jos alat sitä vasta yöllä laittaa, vauva ehtii herätä hyvin ennen kuin vaikutus alkaa.
Älä hyvä ihminen nosta lasta pois sängystä leikkimään. Sehän on ihan pahin virhe, minkä voit tehdä. Yöllä nukutaan ja piste. Vauvakin sen tajuaa.
Silittele, anna maitoa/vettä/tuttia/mitä vaan, korkeintaan nosta syliin ja takaisin sänkyyn. Mutta ei mitään leikkimisiä!
T. kahden äiti (toinen sai yömaitoa 1v2kk vanhaksi asti, kunnes lopetti itse)
Kyllähän siinä varmaan on voimat nollissa jos olet jo viikon ajan herännyt jokayö hoitamaan lasta...
Koetappa laittaa ensyönä suppo jos lapsi onkin kipeä kun herää. Sitten pitäis nukahtaa nopeammin. Minä varmaan antaisin suosista maitoa jos toisella on nälkä enkä pihtaisi sitä. Meillä on valvottu allergioiden, refluksin ym. takia mutta ei kuitenkaan ole yöllä leikitty. Eli laita suppo, anna maito ja laita takaisin sänkyyn ja silittele jos rauhoittuisi.