Maailma on epäreiilu: mulla ei varaa ristiäisruokiin, toiset ostaa monen tonnin laukkuja
Kävin tuossa katsomassa noita täälläkin mainittuja luksusblogeja, kuten adalmiinas secret, ps i love fashion ja se jalkapalloilijan muija. TUntuu ihan kauhealta, että itse joudun tosissaan säästämään että saan vauvalleni kunnon ristiäistarjoilut ja toiset ostelee monen tonnin laukkuja:( MIkähän opettaisi noillekin misukoille oikeasta elämästä, menetyksestä ja surusta? On jotenkin todella väärin, että moni on päässyt aikuiseksi asti ilman murheita ja voi vaan shoppailla...
Kommentit (61)
Siis jos on tiukkaa, niin miksi laittaa rahat vieraiden ruokiin. Lapsi voidaan kastaa kirkossa ilman maksua, tai ilmoittaa nimi maistraattiin. Me ilmoitin nimen kun lapsi oli 9 pv ikäinen, ja siinä se:-)
millaisia menetyksiä noiden "luxuselämää" viettävien bloggaajien elämässä on ollut? Mitäs jos onkin niin, että raskautta on toivottu vuosi kaudet ja kärsitty 7 keskenmenoa ja yksi kohtukuolema. On saattanut kanavoida oman pahan olonsa ja surunsa työntekoon jossa on menestynyt hyvin ja päässyt nauttimaan erinomaisita taloudellisista eduista. Silti iltaisin itkee itsensä uneen, kun rahalla ei voi kaikkea ostaa mitä tahtoo kuten sen oman terveen lapsen. :(
Ei blogit todellakaan perustu siihen, että bloggaajan KOKO ELÄMÄ olisi laukkujen haalimista tai kalliita ulkomaanmatkoja. Kaikki eivät tahdo kertoa julkisesti elämäänsä kohdanneista murheista, koska eivät voi ajatella niitä itsekkään selvitääkseen hengissä huomiseen.
Ja nyt joku teistä varmasti kirjoittaa, että pitääkö sitten jotain blogia pitää ja tarinoida vain hienoista jutuista. Minun vastaus on PITÄÄ! Koska elämä ei ole vain kärsimystä ja surua ja toisaalta tekee ihan hyvää huomata itsekkin, että maailmaan mahtuu kivoja ja kauniita asioita (kuten laukkuja). Itse en ainakaan tahdo lukea mitään masennusblogia tai sellaista jossa kitistään kaikesta. Omassa elämässäni on ihan tarpeeksi kestämistä ja jos vain mitenkään pystyn uppoutumaan edes hetkeksi hömpään ja unohtamaan omat ongelmani, olen siitä bloggajalle kiitollinen.
Joku 3000 laukun ostaja saattaa olla kateellinen sinulle ja surullinen sen vuoksi, että sinulla sentään on mahdollisuus järjestää ne ristiäiset omalle lapsellesi, vaikkakin bidjettisi olisi 0 euroa. Rahalla kun sitä omaa lasta ei saa (lähes koskaan vaikka mitä tekisi). Ymmärrystä siskot!
mutta juuri niin, lapsi ei ristiäisiä edes kaipaa. Jos haluat järjestää (on niin kivoja sukulaisia, kavereita ym) niin halvalla vaan: kotipullia, kahvia, karjalanpiirakoita (pakaste noin 10kpl/2€, ehkä 2 pussia), vähän keksejä/makeisia, siinä se. Itse tehtynä tosin joku kermakakkukaan ei nyt ihan hirveästi maksa ja toisaalta: kohteliaat vieraat tuovatkin jotain pientä vauvalle ja mun mielestä voi ihan sanoakin että kallis lusikka kaapissa turha, tarvitsemme esim. pari pakettia vaippoja/ käyttövaatetta/sitterin tms. tärkeää.
Tsemppiä, laukuilla ei ole mitään merkitystä, masentuneena näet asiat vääristyneesti/mustavalkoisesti, ja nämä blogit pönkittävät sun pahaa oloa, älä lue niitä. Sun elämässä on nyt tärkeämpiä asioita kuin laukku, ole siitä onnellinen ja keskity siihen.
Jotkut vastaajat vastasivat rumasti (mutta sun aloituskin oli oikeasti melko tyhmä). Köyhälläkin on oikeus synnyttää elämää! Lihavampiakin vuosia tulee vielä sullekin ja viim. silloin huomaat ettei laukussa ole onni, vaan omassa päässä se aina on
En saa mitään tyydytystä monen tonnin laukuista. Sitävastoin tulen todella iloiseksi hyvistä kirpparilöydöistä ja muutenkin kivoista vaatteista, niitä saa edullisesti Lindexiltä ja H&M:ltä. Tykkään elämästäni tällaisenaan. En ole köyhä, mutten rikaskaan. Kun vähän säästää, on kivempi ostaakin jotain.
juuri löysin kirpparilta aidon venäläisen karvalakin 50 sentillä. Piristi kummasti päivää, ei siihen tarvita monen tonnin laukkuja =)
-köyhä-
En saa mitään tyydytystä monen tonnin laukuista. Sitävastoin tulen todella iloiseksi hyvistä kirpparilöydöistä ja muutenkin kivoista vaatteista, niitä saa edullisesti Lindexiltä ja H&M:ltä. Tykkään elämästäni tällaisenaan. En ole köyhä, mutten rikaskaan. Kun vähän säästää, on kivempi ostaakin jotain.
juuri löysin kirpparilta aidon venäläisen karvalakin 50 sentillä. Piristi kummasti päivää, ei siihen tarvita monen tonnin laukkuja =)
-köyhä-
SE sen sijaan on väärin, että toisille on alkaa päälle jaettu hemmetin huonot kortit elämässä.
Eli älä syyllistä kultalusikka suussa syntyneitä, koska se ei ole heidän vikansa. Syyllistä omia olosuhteitasi ja yritä etsiä keinoja päästä elämässä parempaan.
Mitä muuten haluaisit ristiäisissä tarjota? Voisiko niitä tehdä halvemmalla?
millaisia menetyksiä noiden "luxuselämää" viettävien bloggaajien elämässä on ollut? Mitäs jos onkin niin, että raskautta on toivottu vuosi kaudet ja kärsitty 7 keskenmenoa ja yksi kohtukuolema. On saattanut kanavoida oman pahan olonsa ja surunsa työntekoon jossa on menestynyt hyvin ja päässyt nauttimaan erinomaisita taloudellisista eduista. Silti iltaisin itkee itsensä uneen, kun rahalla ei voi kaikkea ostaa mitä tahtoo kuten sen oman terveen lapsen. :(
Ei blogit todellakaan perustu siihen, että bloggaajan KOKO ELÄMÄ olisi laukkujen haalimista tai kalliita ulkomaanmatkoja. Kaikki eivät tahdo kertoa julkisesti elämäänsä kohdanneista murheista, koska eivät voi ajatella niitä itsekkään selvitääkseen hengissä huomiseen.
Ja nyt joku teistä varmasti kirjoittaa, että pitääkö sitten jotain blogia pitää ja tarinoida vain hienoista jutuista. Minun vastaus on PITÄÄ! Koska elämä ei ole vain kärsimystä ja surua ja toisaalta tekee ihan hyvää huomata itsekkin, että maailmaan mahtuu kivoja ja kauniita asioita (kuten laukkuja). Itse en ainakaan tahdo lukea mitään masennusblogia tai sellaista jossa kitistään kaikesta. Omassa elämässäni on ihan tarpeeksi kestämistä ja jos vain mitenkään pystyn uppoutumaan edes hetkeksi hömpään ja unohtamaan omat ongelmani, olen siitä bloggajalle kiitollinen.
Joku 3000 laukun ostaja saattaa olla kateellinen sinulle ja surullinen sen vuoksi, että sinulla sentään on mahdollisuus järjestää ne ristiäiset omalle lapsellesi, vaikkakin bidjettisi olisi 0 euroa. Rahalla kun sitä omaa lasta ei saa (lähes koskaan vaikka mitä tekisi). Ymmärrystä siskot!
Sellainen on oikeasti _todella_ rankka kokemus. Samoin se jalkapalloilijan rouva asui pitkään ulkomailla miehensä työn takia, kaukana perheestään ja ystävistään. Ei sekään mitään herkkua ole, kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Jokaisella meistä on omat tragediamme. Minun kohdallani se on se, että epäonnistuin urastartissani, ja unelmieni työ (johon tähtäsin koko ikäni) jää kohdallani saavuttamatta.
Ei blogeissa tarvitse kertoa koko elämää, eikä ainakaan niitä henkilökohtaisia murheita. Miksi sen takia, että ostaa kalliin laukun pitäisi olla valmis kertomaan kaikki murheensa julkisuuteen? Itse tykkään lukea nimenomaan keveitä blogeja, joissa keskityttään siihen mikä elämässä on ihanaa. Se piristää. Ei se silti tarkoita, että bloggaajan koko elämä pyörisi vaatteiden tai laukkujen ympärillä.
Maailma on epäreilu. Me olimme esikoisemme syntyessä molemmat vielä opiskelijoita, ja ristiäisiin alettiin säästää heti rakenneultran jälkeen. Kymppi kuukaudessa sivuun per naama, niin saatiin maksettua srk-salin vuokra (asuimme tuolloin vielä yksiössä ja lähisukulaisista saatiin jo 40 ihmistä kestitettäväksi), tarjoamiset, koristelut, kastemekkokankaat (ompelin itse) ja äidille uusi mekko, kun vanhat eivät vielä mahtuneet... :) Ei siinä meistä mitään ihmeempää ollut. Lahjaksi lapsi sai lähinnä koriste-esineitä ja kirjoja sekä muutaman rahalahjan, jotka laitettiin hänen omalle tilillensä.
Jos joku on niin suosittu blogaaja, että saa noin hyviä "lahjuksia", hyvä hänelle. :)
kaikilla on ihan yhtäläiset mahdollisuudet tehdä elämästään parempaa. Opiskella, tehdä töitä jne
Ei ole pakko tyytyä siihen mitä annetaan..
Kävin tuossa katsomassa noita täälläkin mainittuja luksusblogeja, kuten adalmiinas secret, ps i love fashion ja se jalkapalloilijan muija. TUntuu ihan kauhealta, että itse joudun tosissaan säästämään että saan vauvalleni kunnon ristiäistarjoilut ja toiset ostelee monen tonnin laukkuja:( MIkähän opettaisi noillekin misukoille oikeasta elämästä, menetyksestä ja surusta? On jotenkin todella väärin, että moni on päässyt aikuiseksi asti ilman murheita ja voi vaan shoppailla...
mistä päättelit, ettei heillä ole ollut murheita ja vakavaia juttuja elämässään? Eihän blogeissa kaikkea kerrota. Mistä tiedät, etteivät he tiedä oikeasta elämästä, surusta ja menetyksestä?
Eihän se ole sinulta pois jos joku ostaa jotain? Tai kirjoittaa blogia ja tienaa sillä rahaa?
Hanki kunnon koulutus, mene töihin ja ala itsekin tienata. Turha täällä on tuollaista vinkua.
Pitääkö se suuruudenhulluus lapsen juhlissa aloittaa jo ristiäisissä?
Ei meillä ollut edes vieraita kuin isovanhemmat, kummit ja läheisimmät sukulaiset. Kakkukahvit riitti oikein hyvin, ei mitään ruokapitoja.
Annas kun lapsi täyttää vuoden ja sitten niitä vähän enemmän, sinä hätäännyt kun et saa tarpeeksi arvokkaita vieraslahjoja, et saa lahjottua lapsesi tarhatätejä, opettajia ... etkä kustannettua tarpeeksi upeita häitä.
Voivoi, kyllä tällaisen tavallisen elämäntapaköyhän elämä on sitten helppoa, kun eletään varojen mukaan.
kaikilla on ihan yhtäläiset mahdollisuudet tehdä elämästään parempaa. Opiskella, tehdä töitä jne
Ei ole pakko tyytyä siihen mitä annetaan..Kävin tuossa katsomassa noita täälläkin mainittuja luksusblogeja, kuten adalmiinas secret, ps i love fashion ja se jalkapalloilijan muija. TUntuu ihan kauhealta, että itse joudun tosissaan säästämään että saan vauvalleni kunnon ristiäistarjoilut ja toiset ostelee monen tonnin laukkuja:( MIkähän opettaisi noillekin misukoille oikeasta elämästä, menetyksestä ja surusta? On jotenkin todella väärin, että moni on päässyt aikuiseksi asti ilman murheita ja voi vaan shoppailla...
ihminen pystyy itse vaikuttamaan päätöksillään ja teoillaan omaan elämäänsä ja sen laatuun.
Esimerkkinä setäni: tulee köyhistä oloista, halusi itselleen kunnon koulutuksen, opiskeli maisteriksi ja paiski illat ja viikonloput töitä, jotta pystyi kustantamaan opiskelunsa. Perusti firman, elivät vuosia velaksi ja kädestä suuhun, järjestivät esikoisensa ristiäiset kirkossa, koska kotona (pieni vuokrayksiö) ei ollut huonekaluja (ei rahaa).
Teki ympäripyöreitä päiviä, sai firmansa menestymään ja on nykyään miljonääri, omistaa lukuisia kiinteistöjä Suomessa ja ulkomailla, viettää lokoisaa eläkeläiselämää.
Tämä on mahdollista kaikille jos löytyy tarpeeksi tahtoa.
Blogit pyörivät shoppailun ympärillä, mutta tokihan heillä on muutakin elämää. Jos sinä haluaisit shoppailla tai jotain muuta mikää vaatii rahaa, niin mikset ole tähdännyt siihen? Eihän lapsi nyt todellakaan tuo rahaa tullessaan, mutta tuo paljon muuta. En ikinä ymmärrä niitä ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin tekevät asioita joita eivät haluaisi ja sitten vaan itkevät asiaa kuin jotain kohtaloa. Oletko ikinä ajatellut sellaista itse aiheuttamatonta murhetta kuin lapsettomuus? Kukahan opettaisi kaltaisille ääliöille kiitollisuutta? On jotenkin todella väärin, että jotkut voivat saada lapsia ja silti ruikuttaa.
kuinkahan moni vauva tapetaan abortilla ennen kuin ehtii edes muutamaa viikkoo vanhemmaksi ?
kuinka moni tapetaan heti synnyttyään
kuinka moni vauva syntyy sairaana, kuolee pina, jää kitumaan.......
kuinka monell vauvalla ei ole ruokaa, kuolee nälkään...
ei ole asuntao, ei äitiä, ei siää
,......................
eli loputin lista asioita joista moni joutuu olemaan illman !!!!!!
kasva aikuisekis
ole onnellinen et olet saanut vauvan ,moni ei edes raskaaksi tule , vaikka kuinka haluaa... tiesitkös ???????
en voi kun ihmetellä ihmisten typeryyttä..
huoah :(
ps, lopeta turhanpäiväsiten blogien lukemninen , ja keskity vauvaasi !!!
mutta mistä sinä tiedät näiden blogistien suruista ja menetyksistä mitään? Mistä tiedät ettei elämä ole opettanut heitä tai ettei ole kokenut surua? Kyllä sitä voi ostella kalliita laukkuja vaikka olisi elämässä ollut surujakin! Pitäisikö heidän antaa rahat sinulle vai mitä ihmettä he OMILLA rahoillaan saisivat tehdä????
Ei ole pakko tyytyä siihen mitä annetaan..
Höpö höpö, eikä ole, älä valehtele.
Niin mulla on säteilevän kaunis miljonääri-ystävä, jonka vauva kuoli. Siellä luksuskodissa on pitkin seiniä kuvia ihanasta, hymyilevästä vauvasta, jonka elämä päättyi 6 kk iässä.
Ole vain kateellinen.
Lasta ja rakkautta ei rahalla saa. Tunnen kultalusikka suussa syntyneitä ihmisiä, joilla ei ole onnellista parisuhdetta, eikä siis vauvaakaan. Ja ehkäpä niitä ristiäisiä osaa arvostaa, kun ne eivät ole olleet ihan läpihuutojuttu vaan vaatineet valmistautumista.
Elämä on minustakin epäreilua, mutta kannattaisi silti yrittää nähdä mitä kaikkea hyvää olet saanut.
mutta ei itseä muihin kannata verrata, tulee vaan katkeraks tai ylimieliseksi. Keskity vaan omaan elämääs.