Miksi meille soittelee kaikki teinien vanhemmat kun lapsi tulossa yökylään?
Mulla on 1998 syntynyt tyttö ja kyllä minä ainakin täydellisesti lapseeni luotan.
Uskon häntä jos hän sanoo menevänsä jonkun kaverin luokse yötä silloin tällöin harvoin kun jaksaa mennä ja kuhan tiedän kyseisen lapsen kenen luokse on menossa, missä tämä lapsi asuu ja millainen hän on. En soittele sinne vanhemmille, tai lähde pakosti autolla viemäänkään ellei tyttö itse sitä halua tai ole huono sää, yleensä hyvän sään aikaan haluaa itse hurrauttaa rakkaallaan fillarillaan ja jos ei ole vielä mikään 10km matkakaan niin mikäs siinä.
Kommentit (24)
no musta on ihan ok, että vanhemmatkin keskustelevat keskenään.
Mun vanhemmat kysyivät korkeintaan multa itseltäni, että onko kaverilla vanhemmat kotona. Enkä tosiaan kertonut kotona missä merkeissä viikonloput oikeasti vietettiin. Tavallaan oon ihan tyytyväinen, ei mulle koskaan mitään ikävää käynytkään kun osasin oll varovainen, mutta kaikilla kavereilla ei oo mennyt yhtä kivasti.
Huolehtimistahan se on. Kaikkiin teineihin ei vaan yksinkertaisesti ole luottamista. Niihinkään, joihin voisi kuvitella olevan.
Ei yksi puhelu voi koko viikonloppua sentään pilata..
ja myös sen, että onko ylipäänsä asiasta sovittu.
Kyllähän sitä omaansa haluaisi luottaa, mutta kun teini nakertaa sitä luottamusta sitten aina silloin kun vähiten arvaisi. Siksi meillä otetaan selvää suunnitelmista ja myös haetaan kyläpaikasta. Ja myös siksi, että täällä maalla välimatkat ovat pitkiä eikä kulje julkiset, joten haettavahan se on.
Ei useemmat teinit mitään pahaa tee. Ittelleni yhissä kotibileissä yritettiin tarjota viinaa mut en mä suostunu eikä usee muukaan, katottiin vaan sitä vähän vinoon.... Ei tulis tän ikäsenä mieleenkään mitään viinaa alkaa kuluttaa.
yökyläily asioista. Siinä samallahan oppii tuntemaan ne kaverin vanhemmat. Ihan tervettä on olla kiinnostunut lastensa ja nuortensa tekemisistä ja kavereista. Mistä ne kaupungilla viinaa kiskovat nuoret sinne joutuvat? Eivät kaikki mitenkään ole huonoista kodeista, vaan monet kodeista joissa ei yhtään olla kiinnostuneita missä lapsi / nuori liikkuu. Jälkikasvumme on vain kiitollisia siitä että vanhemmat välittää. Moni nuori itkee kuraattorin /psykologin vastaanotolla et "kukaan ei välitä mitä mä teen". Mietipä sitä. Lapset on hyvistä perheistä. Niistä joissa luotetaan lapseen.