Voiko nykypäivänä palata sairaanhoitajan työhön 7v tauon jälkeen?
Kommentit (29)
kunnon perehdytys ja siitä se sitten jatkuu, varsinkin jos kokemusta on. Muutama viikko on raskasta, mutta kohta huomaat ettet ole poissa koskaan ollutkaan.
Itse olen ollut reilun kaksi vuotta kokonaan pois hoitoalalta ja sitä ennen keikkailin seitsemän vuotta lastenteon lomassa. Nyt olen muutamassa paikassa käynyt kyselemässä töitä ja suurinpiirtein heti olisin voinut aloittaa.
Jos olet epävarma, tee hetki lähärin hommia (jos siis olet sh), niin pääset taas sisään siihen touhuun. Yllättävän nopeasti ne asiat palautuu mieleen :)
kyllä työpaikka perehdytti takaisin palatessa. Ei meillä ketään edes päästetä kylmiltään tumpoloimaan ennen kunnon perehdytystä.
hei
jos sulla on amk tutkinto takana,ilmanmuuta töihin , vaikka pesutervh.kautta,työssä ollessakin pääseen täydennyskolutuksiin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2012 klo 23:26"]
Ja aikoo palata sh:n hommiin nyt. Ehkä olet ystäväni... Minua pelottaa ajatus, että potilaana joku työstään täysin vieraantunut ihminen laskisi lääkkeeni jne. Mitään lisäkoulutusta ei ystävälleni ole kuitenkaan luvassa.
[/quote]
Minä olin pois hoitajan töistä 8 vuotta ja ei siinä nyt jotain lääkkeitä unohda, miten ne lasketaan ja annetaan. Pitää olla jotain vikaa oppimisessa alunperin tai muuten vähän vajaa, jos tuollaiset unohtaa.
2014-2015 vuosina kävin MAKSULLISILLA Metropolia Täydennyskursseilla, sekä myös LAMK'ssa Osteoporoosi-luentosarjalla.
Esim.kuulontutkijan koulutus on aika kallis n.4000€, noh sinne voi hakea AMK jälkeenkin jos luulee pääasevänsä koulutukset vaan Heslingissä.
vaikka olen vain lähihoitaja enkä ole alan töitä tehnyt 10 vuoteen.
Ajattelin kysyä koulusta jos pääsisin suorittamaan uuden suuntaavan, jos olisi sitten taas maailmankartalla :)
käytännön tiedon päivittämisessä vai meneekö pelkäksi hallinto-diipadaapaksi. Olin aiemmin töissä monta vuotta vaativalla kentällä, enkä halua palata perusterveydenhuollon kautta. Tarvitsen silti päivittämistä lääkkeistä ja hoitokäytännöistä. ap
Ja aikoo palata sh:n hommiin nyt. Ehkä olet ystäväni... Minua pelottaa ajatus, että potilaana joku työstään täysin vieraantunut ihminen laskisi lääkkeeni jne. Mitään lisäkoulutusta ei ystävälleni ole kuitenkaan luvassa.
käytännön tiedon päivittämisessä vai meneekö pelkäksi hallinto-diipadaapaksi. Olin aiemmin töissä monta vuotta vaativalla kentällä, enkä halua palata perusterveydenhuollon kautta. Tarvitsen silti päivittämistä lääkkeistä ja hoitokäytännöistä. ap
Mitä tarkoitat hallintidiipadapall..en ymmärrä.
Itse menin 4 vuoden jälkeen sh töihin. En ollut päivääkään tehnyt alan töitä valmistumisen jälkeen. Sitten vaan otin ja menin töihin. Kertailin itse asioita ja töissä perehdytettiin hyvin. Siinä ne asiat sitten palautui mieleen ja uudet käytännöt tuli tutuiksi. Rohkeasti vaan töihin! :)
ihan varmasti voit, menisit vaikka erikoissairaanhoidon puolelle jonnekin "rauhallisemmalle osastolle", varmasti mielellään perehdyttävät sinut...
ei kai hoitotyössä nyt niin paljon ole "kehitystä" tapahtunut muutaman vuoden sisällä, ainut mikä nyt voi aiheuttaa ongelmia on uudistunut tekniikka/erilaiset laitteet (joihin sinun tietenkin pitää saada perehdytys) ja tietysti kirjaaminen voi olla hankalaa aluksi jos olet tottunut kirjaamaan jollain vanhemmalla ohjelmalla.
sellaisia ihmisiä joilla valmistumisesta ja työkokemuksesta on jo vuosia?
Kun onhan noita vastavalmistuneitakin pilvin pimein samoja työpaikkoja hakemassa.
Mä olen siis jo aikaisemmin vastannut lähihoitaja joka on hoitanut lapsia kodeissa ja nyt ajattelin yrittää päiväkotiin töihin, mutta en ole edes suuntautunut lapsiin ja nuoriin.
hoitoalalla on sen verran pulaa sairaanhoitajista ja lähihoitajistakin varmaan, että kyllä töihin pääsee. Itse olin lasten kanssa kotona 5 vuotta ja viime keväänä palasin lääkärin töihin, joita olin tehnyt valmistumisen jälkeen vain vuoden! Hyvin olen pärjännyt töissä tauon jälkeen, vaikka kotiäitinä vierähtikin tovi.
Itse sh:na kotihoidossa ja avoimiin työpaikkoihin ei tahdo tulla hakemuksia ollenkaan! Pk-seudulla oon töissä.
ihan varmasti voit, menisit vaikka erikoissairaanhoidon puolelle jonnekin "rauhallisemmalle osastolle", varmasti mielellään perehdyttävät sinut...
ei kai hoitotyössä nyt niin paljon ole "kehitystä" tapahtunut muutaman vuoden sisällä, ainut mikä nyt voi aiheuttaa ongelmia on uudistunut tekniikka/erilaiset laitteet (joihin sinun tietenkin pitää saada perehdytys) ja tietysti kirjaaminen voi olla hankalaa aluksi jos olet tottunut kirjaamaan jollain vanhemmalla ohjelmalla.
vaativasta päivystys- ja teho-osastotyöskentelystä. Uskoisin, että lääkeosaaminen olisi luettavissa kirjoista ja tentittävissä anestesiologilla ja sähköinen kirjanpito työpaikkakoulutuksena. Järjestetäänkö sellaista? Luotan kyllä perusosaamiseeni ja tiukkaan ammattietiikkaani.
En pidä osastotyöskentelystä, mutta olen miettinyt sitäkin polkua. Päivystysosaston kautta takaisin siihen minkä hallitsen. ap
Lääkelaskut nyt ei sillälailla muutu mihinkään vuosien kuluessa. Sitä paitsi lääkelaskuista pitää muutenkin aina aika-ajoin suorittaa tentti työssä ollessakin. Ihan itsekseen niitä laskuja voi kertailla.