Kuinka ajoissa pitää olla asialla jos haluaa siirtää menkkoja?
Oon menossa marraskuussa etelään, ja on riski että jos menkat YHTÄÄN viivästyy niin ne saattaa olla just silloin. No, ei sekään maailmaa kaada mutta olisi se periaatteessa kiva ettei tarvisi kupin kanssa siellä säätää yhtään, viikon loma kuitenkin vaan. Ja on mulla mahakipuakin parina ekana päivänä yleensä.
Jos menkat tulee ihan tasan ajallaan, niin ne ehtii ainakin melkein loppua ennen reissua. Mutta jos muutamallakin päivällä viivästyy niin sitten ärsyttää. Mulla on siis tietenkin lokakuussa tulossa vielä menkat, ja ainakin ovulaation merkit tuntui olevan aika ajallaan joten lokakuun menkat luultavasti on ajoissa. Eli se menisi ihan viime tinkaan että saan tietää tuleeko ne kriittiset menkat ajallaan vai ei.
Missä vaiheessa keltarauhashormonia pitää alkaa syödä jos haluaa menkkoja siirtää? Voiko sitä alkaa syödä vasta just vähän ennen tai silloin kuin niiden pitäisi alkaa? Turhaan en tietenkään viitsisi syödä jos ne sattuukin tulemaan ajoissa. Mulla siis helposti heittelee muutamilla päivillä kierto.
Kommentit (8)
Oon syönyt teroluteja limakalvojen kuivuuteen joskus ja ne ei aiheuttaneet mitään kummempaa, iho vähän näppyyntyi vaan. Itse asiassa mielialakin oli tavallista parempi.
Mutta tajuan pointin että kannattaisi toki siirtää jo nämä edeltävät. Sitten mun pitäiskin kai toimia jo aika pian, nyt on jo yli puolivälissä kierto...
Noh, voi olla etten jaksa ruveta siirtelemään ollenkaan... Toki jos menkat on pahimmillaan lentokoneessa niin voi se vähän ottaa päähän.
että siirrät nämä nyt tulevat, niin pääset vähemmällä, ei tartte ajatella lomalla asiaa ollenkaan. :) Kierto voi olla sen jälkeen sekaisin jonkin aikaa, mutta tasoittuu kyllä.
Mutta luulisi että aikuinen nainen on jo niin tottunut menkkoihinsa, että pärjää niiden kanssa missä vaan ;)
Mutta luulisi että aikuinen nainen on jo niin tottunut menkkoihinsa, että pärjää niiden kanssa missä vaan ;)
Sanoinhan itsekin, että ei se nyt maailmaa kaada. Mutta viikon lomasta haluaisi nauttia täysillä, eikä sille mitään mahda että esim. mahakipu vähän syö nautintoa. Ja joutuu miettiä että missä pääsen tyhjäämään kupin tai vaihtamaan tamponin, uskaltaako uida jne. Kysymys ei ole _pärjäämisestä_ vaan mukavuudenhalusta, joka lienee lomalla (vuoden ainoalla btw, kesäkin töissä) ihan sallittu pahe.
Mä taidan joka tapauksessa toivoa että ne tulee ajallaan enkä lähde siirtelemään. Ensinnäkin mä joutuisin siirtää niitä jotain pari viikkoa eteenpäin ja lomalla olisi sitten pms-aika.
Mut joo, ei tarvi ymmärtää jos ei kykene ;)
Kunhan tässä vähän provoilin. Teki mieli haastaa riitaa, menkat tulossa ;)
Kunhan tässä vähän provoilin. Teki mieli haastaa riitaa, menkat tulossa ;)
Accepted...
Voipi olla että viivästyvät ihan vaan jos stressaat asiaa?
Kannattaisi aina siirtää ne edeltävät menkat, eli ei niitä, jotka varsinaisesti tarvii siirtää. Tämä siksi kun saattaa tulla sivuvaikutuksia lääkkeestä, esimerkiksi pahaa turvotusta ja huonovointisuutta jne. Perusmenkkakivut voi joillakin olla pienempi paha kuin nuo sivuvaikutukset.
Tosin tietty voi olla, että siirtämällä säästyt kaikilta oireilta.