Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanot kun tilaat croissantin kahvilassa tms?

Vierailija
04.10.2012 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaan kyllä ranskaa. Viesti menee kyllä perille, vaikka ääntäisin sen millä tavalla.

Vierailija
22/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon anna toi tossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sanaa voi lausua kuin yhdellä tavalla?! :D

yhen kroissantin.

Joka kerralla on mennyt viesti perille.

Miehelläni oli kerran vaikeuksia tilatessaan chiapattaa. Hän kun ei tiennyt että se "kuuluu" lausua englatilaisittain eikä italialaisittan.

Sai kuitenkin lopulta chiapattansa pienistä kommunikaatiovaikeuksista huolimatta :)

Vierailija
24/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli kerran vaikeuksia tilatessaan chiapattaa. Hän kun ei tiennyt että se "kuuluu" lausua englatilaisittain eikä italialaisittan.

Sai kuitenkin lopulta chiapattansa pienistä kommunikaatiovaikeuksista huolimatta :)

Sori, jos ärsyttää italian oppitunnit, mutta Italiassa tuo leipä on ciabatta (eli lausutaan pehmellä c:llä, niinkuin ciao). Chiabatta-kirjoitusasu on varmaan tullut englannin vaikutuksesta, missä ch-yhdistelmä tarkoittaa "suhuässää". Italiaksi ch lausutaan aina k:na (eli esimerkiksi bruschetta = brusketta, ei brushetta), eli suomalaisella kirjoitustavalla se chiabatta lausuttaisiin italiaksi väärin. :)

Vierailija
25/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan kyllä ranskaakin, mutta tuntus oudolta yhtäkkiä ääntää yksi sana lauseen keskellä toisella kielellä. Todennäkösesti sen kuulis väärin tai aiheuttaisi sekaannusta.

Vierailija
26/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kyllä syön sanani kun kroisantti oli kroisantti, mut ciapatan tilatessa sanoisin kyllä tsapatta.

Vierailija
27/42 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tapana sanoa kroisantti ja peugeotti.

pösö? :)

Vierailija
28/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruasantti

Vierailija
29/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon lidlin kassalle: Ään kruassaant sil vu plee

Vierailija
30/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi voisarvi, kiitos." En mä nyt saatana mitään coffeetakaan kahvilassa tilaa vaan kahvia.

Vierailija
31/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhden kroisantin kiitos :)

Vierailija
32/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi voisarvi, kiitos." En mä nyt saatana mitään coffeetakaan kahvilassa tilaa vaan kahvia.

Ai. Kyllä mä aina tilaan sillä nimellä miten se niihin kahvilan kyltteihin on merkitty. Eli jos kahvilassa on tarjolla lattea tai cappuccinoa, niin silloin tilaan laten tai cappuccinon enkä maitokahvin. Samalla lailla jos kahvilassa on tarjolla croissant, niin silloin tilaan croissantin enkä voisarven. 

Vierailija
33/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moi, mä ottaisin yhden croissantin."

Vierailija
34/42 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Kyllä mä aina tilaan sillä nimellä miten se niihin kahvilan kyltteihin on merkitty. Eli jos kahvilassa on tarjolla lattea tai cappuccinoa, niin silloin tilaan laten tai cappuccinon enkä maitokahvin. Samalla lailla jos kahvilassa on tarjolla croissant, niin silloin tilaan croissantin enkä voisarven. 

Onneksi en harrasta junttikahviloita, joissa sössötetään joistain croissainteista tai cappucinoista.

Vierailija
35/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[kruassant] tms

Vierailija
36/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuopas huo ra sarvi ja kahvia pyötään tai tulee turpaan.

Vierailija
37/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuommoinen roissantti kiitos.

Vierailija
38/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kahvi ja roisku, kiitos.

Vierailija
39/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan tommosen kroisantin.

Vierailija
40/42 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuollainen epämääräisen näköinen käntty ja litra vettä että saan sen korpun huuhdottua kurkustani alas kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä