Tunnetko ketään epäempaattista hoitsua/lekuria?
Kommentit (5)
Ja vieläpä lapsettomuuslääkäri... huoh.
Mutta yksi jolla itse olin oli kyllä sikäli epäempaattinen tai ainakin epäammattimainen, että vaikka olin oikein koonnut itseni että pystyn mennä lääkäriin ja kertoa hirveän kammoni tulevaa toimenpidettä kohtaan, niin tämä vaan tyrmäsi pelkoni vaikka itkin ja tärisin tästä puhuessani. Parasta oli, että mä aikaa varatessa kerroin tästä asiasta ja pyysin nimenomaan päästä mukavalle lääkärille. Mikä lie ajatushäiriö sitten tuli ajanvarauksen ihmiselle kun mut tuolle laittoi. Oli se aika kamalaa, kun kuitenkin ihan aikuisena ja täysissä sielunvoimissa olevana kertoo asiasta ja lääkäri vähättelee koko asian ja kieltää faktat joita kerron. Kielsi myös että kyseisellä lääkäriasemalla tehtäisiin humautuksessa tuota toimenpidettä, vaikka siellä todellakin tehdään. Ja tehtiinkin sitten toisen, empaattisen lääkärin lähetteellä kun tältä en sitä saanut.
Ja jos täällä "hoitsuketjuissa" kirjoitelleet hoitajat on oikeasti hoitajia niin sitten hoitajissa riittää sadisteja vaikka muille jakaa :( Ihan kauheita ketjuja täällä on joskus ollut. Toki aina voi toivoa, että ne olisivat provoja.
Kyllä tunnen, pari oikein epäsosiaalisuuden perikuvaa.
Osa jopa selkeästi sadistisia tai sitten vain totaalisen välinpitämättömiä toisen kärsimystä kohtaan. Jotkut psykologiset testit pitäisi olla käytössä että lääkärin työhön ei pääsisi aspergereita ja epäempaattisia (erikoistukoot ne sitten vaikka tutkijoiksi).