Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö äidin ja 3-vuotiaan pärjätä ok, jos käyttörahaa

Vierailija
04.10.2012 |

vuokran , pk-maksun ym. kulujen jälkeen jää kuukaudessa n. 350 euroa?

Apua, mietin tässä uskaltaisinko alkaa opiskella...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aina, toivottavasti, mutta ei tuo paljolta kuulosta. Minä en pärjäisi.

Vierailija
2/5 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harvalla yksinhuoltajaopiskelijalla nuo pk-maksut ovat maksullisia? Oletko laskenut, että mitä maksut olisivat uusilla tuloillasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina?

Vierailija
4/5 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta harvalla yksinhuoltajaopiskelijalla nuo pk-maksut ovat maksullisia? Oletko laskenut, että mitä maksut olisivat uusilla tuloillasi?

Yh:tmaksatvat korkeampaa prosenttia päivähoitomaksiusta kuin kahden vanhemman perheet. Jo 2000€ bruttotuloilla eli noin1500€nettotuloilla yh maksaa päivähoitonaksua lähes 200€.

Mitä ap:viestii tulee, niin jos 350€, pitäisi riittää ruokan vaatteisiin ja kulkemiseen, niin minulla se ainakin riittää. Ole 5 vuotiaan yh.

Vierailija
5/5 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla 1600 euron bruttotuloilla on päivähoitomaksut noin 60€. Lapsi on kunnallisessa kokopäivähoidossa ja perheessä meitä on yksi lapsi ja yksi vanhempi.

Oletan, että opiskelijaperheissä ei tulot ole tätäkään luokkaa, joten maksut olisivat paljon alhaisemmat.

Yh:tmaksatvat korkeampaa prosenttia päivähoitomaksiusta kuin kahden vanhemman perheet. Jo 2000€ bruttotuloilla eli noin1500€nettotuloilla yh maksaa päivähoitonaksua lähes 200€.

Mitä ap:viestii tulee, niin jos 350€, pitäisi riittää ruokan vaatteisiin ja kulkemiseen, niin minulla se ainakin riittää. Ole 5 vuotiaan yh.