äitien kömmähdykset
Niin kiinnostais kuulla mitä muut äipät ootte höpötelly tai tehny, johtuen sitten väsymyksestä, hormooneista tai mistä tahaansa..
Mä tänään kyselin neuvolassa ummet ja lammet lapsen puuroista ja viljoista ja olin ihan ymmälläni että ai ihan samaa puuroako se piltti voi syödä kuin me muutkin... Ihan samaa kuulema, no daa todellakinhan se niin on. Mitenkä sitä itse joskus meneekin sellaiseen tilaan että ihan höpöjä höpisee.. Muita? ;) pilkettä silmäkulmaan, tästä tulee hauskaa.
Kommentit (41)
Kotimaktkalla sitten mietin, että kukahan tänään menisi ulos koiran kanssa jolloin miulla välähti, että minähän OLEN ulkona koiran kanssa.
Unohtelen monesti asioita, tai teen ajatuksissani jotain hölmöä.
Eräitäkin kertoja on tullu kahvia keittäessä laitettua kahvinporot vesisäiliöön ja vedet suodattimeen. Tai vedet vesisäiliöön, mutta unohtanut kokonaan laittaa kahvinpuruja suodattimeen.
Satuloin hevosen, mutta unohdin laittaa satulavyön kiinni. Kaikki ratsastajat tietää miten tässä käy kun yrittää nousta selkään.
Olen mennyt suihkuun vaatteet päällä, vaikka olin mielestäni riisuutunut.
Olen pessyt itseni miehen AXE suihkusaippualla.
Kerran huomasin töissä, että olen aamulla pukenut miehen alushousut jalkaani (olivat muuten mukavammat kuin naistenmalli).
Olen unohtanut koiran yöksi ulos. Siis ihan ilman mitään juoksunarua tmv ja asutaan taajamassa, joten koira olisi voinut ja on varmaan käynytkin ties missä yön aikana. Olen myös unohtanut koiran moneksi tunniksi autoon, muistin vasta nukkumaan mennessäni kun olin koiraa menossa pissattamaan, että sehän muuten onkin vielä autossa (onneksi oli syksy, eikä mikään kesähelle).
Olen laittanut hiuslakkaa kainaloon spray-dödönä.
pientä määrää käsitiskiä, ja laitoin sitävarten lasiin pesuainevettä. Homma keskeytyi, lasi jäi siihen ja kummasti se pesuaine liukeni ihan kirkkaaksi siihen veden sekaan. Illemmalla janoissani hörppäsin sen lasillisen suuhuni, mulla kun on tapana pitää vesilasi seisomassa ja juoda se huoneenlämpöisenä. Niin pahaa oli, että en vahingossakaan nielaissut, mutta piti kyllä huuhdella suuta pitkään, että sain sen maun pois.
Tää on hyvä ketju :D
Ite oon laittanu puurolautasen mikroon,TYHJÄNÄ :D
Sillon kun beibi oli korvikkeella,yliväsyneenä lämmitin sitten maitoo mutta pulloon olikin eksynyt ruokakerma jääkaapista :D Ei onneks kerinnyt vauvan suuhun kun huomasin..onhan näitä...kerran tulin suihkusta ja ihmettelin kun hiukset on harjatessa oudot,hoitoaine edelleen päässä :d
Olin vielä samana päivänä käynyt hammaslääkärissä ja kuvittelin oudon maun johtuvan puudutusaineen vaikutuksesta, ennen kuin tajusin.
Ja onhan näitä. Nykyään en tosin voi laittaa hajamielisyyttäni vauvaväsymyksen piikkiin.
- Lähdin lasten kanssa kauppaan ja pienen ajelun jälkeen ajoin kotiin, tosin unohdin käydä siellä kaupassa.
- Kun oli kuskannut päivän lapsia ja lasten kavereita koulusta kotiin, harrastuksiin, synttäreille, kauppaan yms. oli iltapäivällä pakko laskea omat lapset (3) moneen kertaan ja miettiä ovatko kaikki kyytissä.
- Lähdin hakemaan päiväkodista lasta, vaikka mies jo haki hänet ja minun piti hakea iltapäivähoidosta aivan toisaalta vanhempi lapsi
unohtaa vauvan puettuna eteiseen, kun 1,5 v siskonsa alkoi hokea että "sis".
Pesin kerran silmämeikkiä pois kynsilakanpoistoaineella. Kirveli melkoisesti ja tajusin sit että väärä pullo...Meikki lähti hyvin, onneksi ei lähtenyt näkökin.
Nää on niin hyviä, lisää lisää!
Ap
ja kaikki kortit piti kuolettaa tai hankkia uudet.
Lompakko löytyi muutaman viikon päästä pakastimesta jonne olin vienyt ostamani pakasteet.
Kaadoin kahvia mukiin ja olin ottamassa maitoa jääkaapista. Laitoin kahvipannun jääkaappiin samalla kun otin maidon sieltä.
Meidän lapsilla ja minulla on viikossa yhteensä kolme harrastusta jotka kaikki alkavat klo18. Vielä kahden kuukauden harrastamisen jälkeenkin välillä varmistelen moneltakos se jumppa/muskari onkaan..
lapselle babyhalerilla. Ihmettelin että miten lapsi vaan kiemurtelee eikä taistele vastaa kaikilla voimilla. No, mulla oli väärä lapsi joka oli niin järkyttynyt että ei osannut kuin kiemurrella ja yrittää sanoa maski tiukasti naamalla, että ei mulle lääkettä.
Kerran töistä lähtiessäni olin napannut äidin kyytiin ja ajelin rauhassa kotiinpäin, kunnes äitini, onneksi sopivasti juuri ennne viimeistä mahdollista risteystä kysäisi, että eikö lapset pitäis hakea hoidosta.
Toisen kerran ajoin kotiin asti ja tajusin siinä vaiheessa kun näin miehen pihalla, että perkule munhan ne lapset piti hakea.
Ajelin kaupasta kotiin kahden nuorimman kanssa, vauva nukkui ja 7v. höpötti jotain tosi tärkeää edellä ajavasta autosta ja jäin kuuntelemaan & seuraamaan autoa, no arvaahan sen kuinka siinä kävi, moottoritien risteys tuli ja meni kun seurasin vaan sitä toista autoa. Tuli aika pitkä kauppareissu.
Miltei joka päiväistä mulla tuo tavaroiden väärään paikkaan laittaminen, viimeeksi toissapäivänä löytyi juusto kuivakaapista leipäkorista ja roskat jääkaapista.
HMMM! Täytyy lisäillä ketjuun jahka muistuu mieleen lisää hölmöilyjä.
höpöjä, koska odotin pikkukakkosta, ja tajuttoman väsyneenä nukahdin samalla ja havahduttuani tajusin selostaneeni jotain unikuvaa sadun sijasta.. Poika vain ihmetteli, että eihän siellä tutussa sadussa tuollaista tapahdu :D.. Onneksi en nähnyt mitään törkeitä unia..
Tyhjien ostoskärryjen heijaaminen on tietysti ihan klassikko, ja olen myös ajanut monta kertaa väärään suuntaan saman reissun aikana, kun aina unohtuu mihin on menossa.
Nyt kun olen taas raskaana, tulee taas ihme käpsyjä; eilen sanoin esikoiselle, että hakee sitten sen karaoke-asun sisälle kuivumaan.. Poika kylläkin harrastaa taekwondoa :DD
lastenteon huomaan olleen aika monelle ystävilleni iso kömmähdys.
lastenteon huomaan olleen aika monelle ystävilleni iso kömmähdys.
Kerran olin valvonut vauvan kanssa koko yön ja väsyneenä röhnötin sohvalla ja nautin kun vauva vihdoin nukahti syliini. Esikoinen (4-vuotias) tulee kysymään "Onko meillä tusseja?" johon minä vastaan vaan, että katso iskän työpöydän ylälaatikosta. Hetken kestää ja alan miettimään, että hetkinen, tämä tilanne nyt ei mennyt ihan niin kuin pitää. Ensinnäkin lapsella on omat vesiliukoiset tussit, mutta ne eivät tasan ole miehen työpöydällä, vaan siellä säilytetään texmarkit ja muut tussit ja toiseksi miksei lapsi pyytänyt paperia? Kaiken lisäksi lapsilla ei ole mitään asiaa yksinään mennä työhuoneeseen.
Äkkiä vaan katsomaan mitä täystuho touhuaa ja siellä hän oli, piirtämässä yliviivaustusseilla meidän makkarimme uuteen valkoiseen mattoon.
Toinen tapaus sattui hieman tämän jälkeen. Oli taas tullut valvottua muutamia öitä nuorimmaisen kanssa. Meillä oli ystävämme häät ja anoppi tuli lapsia vahtimaan. Minua ei olisi kiinnostanut yhtään lähteä, mutta ainoa joka sai minut lähtemään oli 2 tunnin ajomatka jolloin saisin nukkua! Oli myös ihan kiva laittautua pitkästä aikaa ihmisen näköiseksi ja pukea muutakin päälle kuin kotiasu. Sain hiukset laitettua ja meikattua. Puin päälleni sellaisen avoselkäisen hienon mekon, joka sopi häiden iltajuhla teemaan hyvin. Lisäksi laitoin vielä korvakorut ja kaulakorun. Olin omasta mielestäni todella tyylikäs. Noh, alkoi olla hieman kiire lähteä, joten mies meni autoon jo odottamaan. Minä suukotin lapset ja vetäsin takin päälle ja kengät jalkaan ja nappasin laukun olalle. Autoon päästyäni ihmettelin, kun mies tuijottaa minua ja pidättää nauruaan. Loukkaannuin väsyneenä tietenkin, kun minä vaivalla laittaudun kerrankin ja sitten nauretaan. No, syy nyt ei ollut laittautumisessani, vaan olin sitten iltapukuni päälle kiskonut elähtäneen puistoilu takkini (sellainen kaksivärinen Rukan takki), jalkaani nuhjuuntuneet tennarini ja olalleni HOITOLAUKUN! En tiennyt itkeäkkö vai nauraakko. En ollut aikoihin käynyt missään ilman lapsia ja nuo varustett olivat niin jokapäiväiset että en eteisessä kiireessä ollut edes ajatellut asiaa. Onneksi en ollut menossa häihin yksin...
kun pilteille tarkitetut valmispuurot ovat terveellisempiä. Minä kun en kuulemma voi tietää mitä siihen puuroon voi laittaa.Ja sitten meidät passitettiin vauvelin kera ravitsemusneuvojalle joa kertoi tämän saman.
Silti teen itse purot. Ovat paljon maukkaampia.
päätin keittää itselleni teetä.
Laitoin mukin valmiiksi, teepussin mukiin ja kaadoin veden päälle vain huomatakseni, että olin tosiaan vasta käymässä kaittämään sitä vettä.
Sitten seisoin vielä hölmönä vadenkaitin toisessa ja märkä teepussi toisessa kädessä enkä tiennyt miten tulisi toimia, että saisin mukin tyhjennettyä kun kädetoli jo täynnä.... Hetki kesti ennen kun selvitin pähkinän.
laitoin 2-vuotiaan hammasharjaan aikuisten tahnaa ja ihmettelin sitten mitä lapsi irvistelee kun ryhdyttiin hampaita pesemään.
Tämä ei mene minkään lapsiaikaväsymyksen piikkiin kun tapahtui aikana ennen lapsia. Olin huoltoasemalla töissä. Pistin kahvit (meillä siis kahvila siinä samassa) kiehumaan, mutta unohdin laittaa kahvipannun. En edes heti huomannut, että kivasti ne kahvit lorisi keittimestä suoraan pöydälle ja siitä lattialle. Sattui siinä olemaan vielä kaappikin sopivasti alla, jossa säilytettiin paperikuppeja, -lautasia ja sen sellaista, kahvi tietysti valui myös niiden kaikkien päälle.
Olin palannut töihin hoitovapaalta. Pieni kuitenkin vielä saattoi pitää meitä vanhempia hereillä heräilemällä pitkin yötä. Olin tällaisesta yöheräilystä väsynyt ja takana oli 10 päivän työputki. Minulla työkohde vaihtuu, välillä jopa kesken viikon pariinkin kertaan.
Ajelin aamulla 5.30 jossain peltojen keskellä, kun yhtäkkiä tuli totaali black out, en muistanut minne piti sinä aamuna mennä töihin. Pysähdyin bussipysäkille ja mietin ja mietin. Vaihtoehtoja oli seuraavasta risteyksestä vasemmalle, suoraan tai heti seuraavan talon pihaan. Oli pakko soittaa miehelle, että katsoo mun työvuorolistasta jääkaapin ovesta, minne mun pitää mennä. Mies ei oikein ilostunut aamuherätyksestä.
kaks kertaa ilman rintsikoita töihin. ihanaa kun huomaa siinä vaiheessa kun on jo työpisteellä, että mitenkäs se nyt on niin "vapaa" olo.