Kumpi ensin pois, tutti vai tuttipullo?
Lapsella ikää 1v1kk ja nyt viikonloppuna alkaa vieroitus näistä. Mutta kummasta olisi fiksumpaa luopua ensin? Tuttia syö enää öisin ja päiväunilla, ei muuten. Tuttipullosta juo vain iltamaidon.
Mitenköhän tuo tuttipullosta luopuminen, paljonko tuon ikäinen tarvitsee maitoa tai muuta nestettä päivässä? Lapsi juo nimittäin tosi heikosti nesteitä nokkamukista, pari hörppyä aina ruokailujen yhteydessä. Pullosta menee sitten iltaisin lisäksi se pari desiä. Ja osaa kyllä juoda nokkamukista, siitä ei ole kiinni.
Mutta kummasta te luopuisitte ensin?
Kommentit (2)
Siis eikö ole enää suostunut syömään pullosta vai miten? Onko muuten alkaneet juomaan ruokailuilla enemmän maitoa kun tuttipullo on jätetty pois?
Meillä tuo tutista vieroittaminen alkaa tuntua ajankohtaiselta, kun viimeiset pari viikkoa muksu heräilee tunnin välein huutamaan sitä että tutti tippuu suusta. Ajateltiin että olisi varmaan helpompaa kun oppisi nukkumaan kokonaan ilman tuttia:/
-ap
Esikoinen vieroitti itse itsensä molemmissa kun ikää oli vuosi ja kolme kuukautta. Kuopus on vuoden ja 4kk ja juo vielä tuttipullosta maidon ennen nukahtamista ja syö yöllä tuttia melkein joka yö. Näistä ei ole lapselle terveydellistä haittaa, ja minä en mitenkään muuten saisi lapseen riittävästi maitoa. En jotenkin jaksa motivoitua mihinkään erityiseen vieroittamiseen, kun tiedän että lapsi tekee sen kuitenkin ihan itse tässä lähiaikoina. En kuitenkaan tarkoita etteikö muuta saisi vieroittaa, ihan jokainen makunsa mukaan. ;)