Miten huonoja välipaloja nämä on?
Riisifrutti, jogurttipatukka, cashew-pähkinät (vai miten ne kirjoitetaan), starbuck´s kahvi?
Onko nää kauhean epäterveellisiä, liikaa sokeria ja rasvaa?
Oon hoikka mutta silti mietin onko nuo missään mielessä terveellisiä välipaloja töihin.
Kommentit (12)
Riisifrutti on makeaa, jugurttipatukka makeaa ja rasvaista, pähkinät on hyviä, mutta ei kai niitä joka päivä?
Miten olis protskut ja salaatti? Hedelmiä ja smootheja?
joka päivä tollasia syö. Mä tykkään valion Pro-rahkasta siinä on proteiinia ja pitää nälkää.
en tiedä, mutta kun luin sanan VÄLIPALA, niin mulle tuli pakottava tarve kaivaa laukusta pieni 35g proteiinipatukka!! Nam oli hyvää.
Latte tai cappucino (rasvaa, usein sokeria, kuin jälkiruoka), vai ihan kahvi-kahvi tai espresso?
Ruisleipä/ hapankorppu, jonka päällä on esim oivariinia, kunnon kasa kurkkua tai tomaattia, mausteena suolaa, mustapippuria tai herbamarea; jälkkäriksi kotimainen omena. Se on hyvä ja konstailematon välipala, mutta ei varmaan yhtä trendikäs kuin joku patukka tai risifrutti? ;-)
Kokeile myös:
- leivän päälle raastettua porkkanaa, jonka maustat sitruuna- tai appesliinimehulla ja paahdetulla sesamöljyllä
- raejuustoa, johon sekoitat silputtua persiljaa, tomaattikuutioita, valkosipulia, mustapippuria (suolaa)
Näiden valmistaminen kestää max. 3 min., laitat ne rasiaan ja viet mukanasi kouluun/ töihin.
Latte tai cappucino (rasvaa, usein sokeria, kuin jälkiruoka), vai ihan kahvi-kahvi tai espresso? Ruisleipä/ hapankorppu, jonka päällä on esim oivariinia, kunnon kasa kurkkua tai tomaattia, mausteena suolaa, mustapippuria tai herbamarea; jälkkäriksi kotimainen omena. Se on hyvä ja konstailematon välipala, mutta ei varmaan yhtä trendikäs kuin joku patukka tai risifrutti? ;-) Kokeile myös: - leivän päälle raastettua porkkanaa, jonka maustat sitruuna- tai appesliinimehulla ja paahdetulla sesamöljyllä - raejuustoa, johon sekoitat silputtua persiljaa, tomaattikuutioita, valkosipulia, mustapippuria (suolaa) Näiden valmistaminen kestää max. 3 min., laitat ne rasiaan ja viet mukanasi kouluun/ töihin.
Kokeilen noita sun ehdottamia välipaloja, kuulostaa hyvältä :)
ap
Ota mieluummin maustamaton jog/maitorahka(+siemeniä) ja marjoja, smoothie(+siemeniä), pähkinöitä ja hedelmä, proteiinipatukka, maitokahvi ilman sokeria, tee, ruisleipä+avokado/levite ja kinkku ja kasvikset.
Riisifrutti ja jogurttipatukka silloin tällöin ei tietenkään kenenkään maailmaa kyl kaada.. Onhan ne hyviä.
ja vähän proteiinia (=se, joka pitää nälkää). Onko cashew-pähkinät muuten naturelleja vai suolattuja?
Silloin tällöin nautittuna käy välipalasta joo, mutta entäs hedelmät, proteiinipatukat, marjat ja mysli kera luonnonjugurtin ja ihan "normikahvi" eli ei mikään starbuck's versio?
Vaaka ei aina kerro kaikkea, varsinkaan ruokavalion terveydestä.
Ainut mikä näistä mainituista mulla tökkii on maustamaton jogurtti marjojen kera. Marjat on hyviä mutta maustamaton jogurtti tökkii ja maistuu aina jotenkin happamalta.
Onko teillä siihen jotain vinkkejä koska muuten se olisi hyvä välipala ja mahdollista laittaa eri "höysteitä"..?
ap
Pelkkiä hiilareita, sokereita, lisäaineita, rasvaa - no pähkinät noista terveellisin mutta cashewissa oli 100g joku 600 kaloria!! Vaihtaisin ne parapähkinöihin - niitä ei tarvitse syöä kun muutama niin on ihan kylläinen eikä ne ole niin hyviä että kouratolkulla vetäisi.
Risifrutti ja jugurttipatukka on ihan "karkkeja"
marjoja ja sokeritonta marjakeittoa (esim Valio). Tuota kun vetää 3dl ei ole nälkä muutamaan tuntiin ja kaloreita n 70!! Jos haluaa siihen voi laittaa jotain lesettä lusikallisen.
Itse syön (juon) tuota aamiaiseksi pelkästään - hyvin selviän lounaaseen saakka (vrt ennen leivän ja puuron jälkeen klo 9 piti hakea kahviosta lisää)
Kahvi pitäisi jokaisen terveellisyyttä ajattelevan jättää kokonaan pois.
Muissa liikaa rasvaa ja/tai sokeria. Pähkinöitäkään ei pientä kourallista enempää kannata päivässä syödä, ovat niin energiapitoisia.