Uutta Eerikasta
Kuulustelupöytäkirjojen ja löytämieni blogitekstien pohjalta aivan karmeita ajtuksia tulee tästä tapauksesta.
1. Eerikan isänäiti, lastensuojelun ammattilainen auttoi Eerikan isää saamaan Eerikan yksinhuoltajuuden ja mustamaalaamaan Eerikan äidin mielenterveysongelmien ja päihteiden käytön takia niin kelvottomaksi, että ainoastaan valvojan kanssa äiti sai tavata lastaan.
Jos hidas, sammaltavapuheinen isä yksin olisi hoitanut asiaa, olisi Eerikan äidillä ollut aivan eri mahdollisuudet lapsensa huoltajuuden suhteen ja lapsi olisi elossa.
2. Kuulustelupöytäkirjojen mukaan joa kauan sitten Eerikan isänisä ja tämän uusi vaimo olivat todella huolissaan Eerikasta, Eerika oli ahdistunut ja pelokas, "Nadia" haukkui Eerikaa koko ajan heidän kuultensa, asunto oli liian ahdas. He olivat ottaneet selvää "Nadian" taustoista ja kertoivat isälle, joka ei uskonut.
Lastensuojelunammattilaismummon olisi pitänyt huomata samat asiat.
3. Kuulustelupöytäkirjojen mukaan Eerika olisi kuolemaa edeltävän lauantain ollut koko päivän kahdestaan "Nadian" kanssa, koska isä oli Askolassa lastensuojelunammattilaismummon kanssa.
Miksi Eerika ei ollut mukana? Seuraava päivähän oli äitienpäivä ja Eerikan oli silloin tarkoitus mennä isänisän luo syömään.
Oltiinko taas järjestämässä jotakin, kun Eerika hyvin todennäköisesti olisi otettu huostaan?
Kuinka paljon lastensuojelumummo on vaikuttanut taustalla? Aivan järkyttävän huono olo tuli tuosta ajatuksesta.
Kommentit (91)
Nyt vaadittaisiin todellinen syynäys aiheeseen. Pelkkä Tarkkistus ei nyt riitä vaan kaikkien sos.toimijoiden rooli pitää penkoa perinjuurin.
Minulla on aikuinen lapsi, jolla on lapsia ja koko tapaus saa minulle oksennuksen kurkkuun.
miksi ei olisi auttanut poikaa lapsenhuoltajuus asiassa?
Tytössä oli väkivallan merkkejä. Nadia väitti, että tyttö ei syö vaikka mummolassa ja äidillä söi hyvin. Mummon olisi pitänyt tajuta, että Nadia ei ole lääkäri. Pelkkä Nadian kuvan näkeminen sai itseni vakuuttuneeksi, että näin ei ole. Mummolla olisi pitänyt herätä edes epäily.
Myöskään vaatteiden leikkaamista, josta tyttöä syytettiin, ei tapahtunut muualla kuin siellä, missä Nadia oli.
Isä oli alkoholisti ja LAPSIINSEKAANTUJA, lisäksi asui yksiössä! Eikö tuossa ole syytä tarpeeksi (liikaa!) siihen, miksi tällaiselle parille ei pitäisi antaa lasta huostaan.
Että ihan kuvasta näit ettei ole lääkäri?
Mitä muuta näit? Joko poliisit ovat näyttäneet sinulle mummon kuvaa? jos vaikka siitä näkisit mummon osuuden?
Mahdatte te olla oikeita arjensankareita kun kaiken tiedätte ja näätte ihan iltalehteä lukemalla.
Montako lasta olette pelastanut?
Koska kai se sama tutka toimii ihan vaikka kaupassakin ja olette jonosta poimineet kaikki pedari isät ja alkkis äiditkin, tehneet ilmoituksen ja lapset ovat pelastuneet, siis montako?
lastensuojeluammattilainen nyt kertoo. Jotenkin tulee sellainen mielikuva että ap on oikeassa. NOT.
”Nadia eli Sirpa Laamanen on asunut minun tietojeni mukaan koko sen ajan Toukon luona, kun Viljakin siellä on asunut. Olen ensimmäisen kerran tavannut Nadian syksyllä 2009. Hän esitteli itsensä Nadia Beroughiksi ja kertoi äitinsä olevan ranskalainen ja isä marokkolainen. Nadia puhui murtaen suomea. Hän kertoi olleensa suomalaisen kanssa naimisissa ja osasi tämän vuoksi suomea. Aika pian minulle tuli epäilys Nadian henkilöllisyydestä. Touko on kertonut Nadjan olleen HUSissa töissä ja tarkistin asian. Olen myös Valvirasta tarkastanut asian, eikä Nadia ole ollut missään töissä. Olemme puhuneet Toukon kanssa asiasta ja kertoneet, että Nadia valehtelee. Touko ei uskonut meitä.
En ole uskonut Nadian tarinoihin ollenkaan. Nadia on kertonut mm., että hän on synnyttänyt kaksi kertaa kotona kuolleen lapsen ja on edelleen raskaana. Hän myös kertoi, että odottaa nelosia. Yritimme Toukolle sanoa, että häntä vedetään höplästä. Touko väitti, että me puhumme höpöjä ja Nadia puhuu totta.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=12890&start=1125
Olen kirjoittanut paperille kyläkäynnistä Toukon, Viljan ja Nadian luona 20.11.2011. Voin antaa kyseisen paperin liitettäväksi pöytäkirjaan. Vilja oli ahdistuneen ja pelokkaan oloinen. Nadia puhui koko ajan ”se tekee niin ja se tekee näin”, jolla hän tarkoitti Viljaa. Meille näytettiin lasten poliklinikan epikriisit ja luimme ne. Kyseisellä käynnillä en huomannut Viljalla mitään vammoja. Nadia kertoi, että he juoksuttavat Viljaa pihalla, kun hän ei liiku. Meille myös kerrottiin, että joku naapuri oli tehnyt lastensuojeluilmoituksen, koska lapsi juoksee pihalla. Koko kyläreissu oli niin ahdistava Viljaa ajatellen ja sovimme, että Vilja tulee meille kylään 25.-26.11.2011. Touko laittoi meille viestin 24.11.2011, ett Vilja menee Meripihalle eikä voi tulla meille yökylään.
[poistettu kappale]
Minulla on valokuva Viljasta, mikä on otettu Tampereella 14.4.2012. Kuvassa Viljalla on mustelma oikean silmän alapuolella. Vilja kertoi, että se oli tullut sählyssä. Hän kertoi myös saman tarinan miehelleni. Olin myös Viljan kanssa saunassa enkä nähnyt hänellä kehossa mitään vammoja. Olen myös kysynyt Viljalta kotioloista, eikä hän koskaan sanonut mitään negatiivista. Vilja käyttäytyi meidän kanssamme kiltisti, eikä hänellä ollut mitään käytöshäiriöitä. Hän myös söi normaalisti ja kävi wc:ssä normaalisti. Vilja olisi halunnut olla meidän kanssamme kauemmin, eikä olisi halunnut mennä kotiin. Tämä oli viimeinen kerta, kun näimme Viljan."
ja tämä jäi pois
Mielestäni Touko on ollut hyvä isä Viljalle ja kaikki muuttui, kun Nadia tuli kuvioihin. Minä en ymmärrä, että miten Touko on uskonut kaiken mitä Nadia hänelle on kertonut ja lähtenyt mukaan hänen touhuihinsa. Touko on ollut Nadian suhteen täysin sokea.” (Etptk:n sivut 95-96)
Että ihan kuvasta näit ettei ole lääkäri? Mitä muuta näit? Joko poliisit ovat näyttäneet sinulle mummon kuvaa? jos vaikka siitä näkisit mummon osuuden? Mahdatte te olla oikeita arjensankareita kun kaiken tiedätte ja näätte ihan iltalehteä lukemalla. Montako lasta olette pelastanut? Koska kai se sama tutka toimii ihan vaikka kaupassakin ja olette jonosta poimineet kaikki pedari isät ja alkkis äiditkin, tehneet ilmoituksen ja lapset ovat pelastuneet, siis montako?
Tiedätkö sen tunteen kun joku ihminen on vain todella juoppuhullun ja epävakaan oloinen.
on Eerikan isän isän uuden vaimon, joka on erikoissairaanhoitaja.
Eerikan isän äiti on Askolan kunnan sosiaalijohtaja.
Tässä lisälainaus:
"Kysyttäessä mitä tiedän Viljaa kohdistuneista rangaistuskeinoista vastaan, että häneltä evättiin jokin tekeminen tai lähteminen. Häntä myös seisotettiin nurkassa, jos hän oli muka tehnyt jotakin.
Toukon ja Viljan piti tulla meille seuraavan kerran äitienpäivänä 13.5.2012 syömään. Tiedän, että lauantaina 12.5.2012 Vilja on ollut Nadian kanssa koko päivän kaksistaan iltaan asti kotona, koska Touko oli äitinsä luona Askolassa."
olen laittanut tuon ensimmäisen viestin enkä ole mikään ap. Olen itse asiassa ekaa kertaa täällä.
Tapausta kaivelen siksi, että selkeästi lastensuojelussamme on korjattavaa ja sen vuoksi luulen, että myös käräjäoikeus tämän tapauksen julkisti.
Näitähän on muitakin, joita ei ole näin julkistettu.
Pitäkää nyt kä'sitteet erillään.
Eerika asui isänsä ja äitipuolensa kanssa.
Eerikan isän vanhemmat ovat eronneet, isisä on musiikkiterapeutti (hänen kuulustelupöytäkirjansa löytyy murhainfosta), isän uusi vaimo erikoissairaanhoitaja ja hänen kuulustelupöytäkirjansa löytyy myös miurhinfosta.
Eerikan isän äiti asuu Askolassa ja on siellä sosiaalijohtaja.
Nyt vaadittaisiin todellinen syynäys aiheeseen. Pelkkä Tarkkistus ei nyt riitä vaan kaikkien sos.toimijoiden rooli pitää penkoa perinjuurin.
Minulla on aikuinen lapsi, jolla on lapsia ja koko tapaus saa minulle oksennuksen kurkkuun.
ja sitten vasta vainoamaan muita.
Niin ja mitäs jos sun oma lapsesi eroaisi, ja lapsenlapset jäisi asumaan tiettävästi työttömän alkoholisoituneen vanhempansa kanssa. Jos nämä lapset sitten ls-ilmoituksen perusteella otettaisiin huostaan, etkö auttaisi omaa lastasi saamaan näitä lapsia huostaansa?Vaikka asuisitkin eri paikkakunnalla, etkä aina olisi niin paljon tekemisissä kys. perheen kanssa?
Pojan avovaimo täysi sadisti?
Asunto aivan liian pieni ja sekainen?
Elämänhallinta hukassa näiltä ihmisenkuvatuksilta?
Tässä muutama "pikku" syy. Kuinka tyhmä olet?
sitonut tämän köysillä, koska lapsi vain jatkoi ulisemistaan paketoituna.
Että kuka se sadisti olikaan?
Et sitten millään pääse yli tästä? En tajua tätä asialla mässäilyä, sen vatvomista ja esille kaivamista aina uudestaan ja uudestaan. Vahinko on jo tapahtunut ja sitä selvitellään parhaillaan. Se ei auta, että joku pyhä yksinkertaisuus tavis av-mamma kohnaa jotain blogeja läpi ja pitää yllä omaa tutkintaa :D. Myötähäpeäähän tässä jo tuntee kun jollain on oikeasti noin surkea lähdekritiikki, uskoo kaiken ja sitä kuuluisaa omaa elämää ei ole nimeksikään kun pitää päivät kuluttaa eerikan pohtimiseen. Hakeudu sossualalle jos olet oikeasti noin utelias, että et pääse tämmöisten asioiden yli, vaan jokainen juonenkäänne koukuttaa noin kovin. Pääsisit siellä oikein aitiopaikalta Eerikoiden ahdinkoa seuraamaan. Olet jotenkin sairas ja pakkomielteinen, sori nyt vaan.
jota käräjäoikeudessa osasi niin hyvin selittää puutostilaksi.
Ei ole hidasälyinen vaan sairas sadisti hänkin.
Elämänhallinta hukassa näiltä ihmisenkuvatuksilta?Tässä muutama "pikku" syy. Kuinka tyhmä olet?
Vittu kun ihmiset ei tunnu tajuavan, että nämä faktat, jotka on Viljan kuoleman jälkeen selvinneet, eivät ole välttämättä olleet ollenkaan ihmisten tiedossa etukäteen, varsinkaan mummon, joka asuu aivan eri paikkakunnalla.
Ihmiset tuntuu jotenkin ajattelevan, että kaikki lähipiirissä TIESI, että se lapsi tulee kuolemaan, eikä silti toimineet.
Ja se elämänhallintahan oli selvästi kateissa Viljan äidiltäkin, kun lapsi kerran otettiin huostaan, laitokseenko itse suosittelisit ennemmin omaa lapsenlastasi?
Ja se elämänhallintahan oli selvästi kateissa Viljan äidiltäkin, kun lapsi kerran otettiin huostaan, laitokseenko itse suosittelisit ennemmin omaa lapsenlastasi?
varsinkin kun isä vaimoineen on kertoneet että heidän mielestä Tarkki oli ihan kelvollinen isäksi ennekuin tuo Nadja/Sirpa tuli kuvioihiin.
on sen verran tunteikas purkaus :)
totta kai tää juttu mietityttää ja puhututtaa ja
tekee sitä vielä pitkään. miksi se pitäis vaientaa
nyt?? eiköhän tässä casessa on vaiettu/vaiennettu jo
tarpeeksi kauan. että mummollekin vaan terveisiä.
Elämänhallinta hukassa näiltä ihmisenkuvatuksilta?Tässä muutama "pikku" syy. Kuinka tyhmä olet?
Vittu kun ihmiset ei tunnu tajuavan, että nämä faktat, jotka on Viljan kuoleman jälkeen selvinneet, eivät ole välttämättä olleet ollenkaan ihmisten tiedossa etukäteen, varsinkaan mummon, joka asuu aivan eri paikkakunnalla.
Ihmiset tuntuu jotenkin ajattelevan, että kaikki lähipiirissä TIESI, että se lapsi tulee kuolemaan, eikä silti toimineet.
"Mielestäni Touko on ollut hyvä isä Viljalle ja kaikki muuttui, kun Nadia tuli kuvioihin. "
Sen mitä olen ko. henkilöstä kuullut tuttujen kautta (jotka hänet tunteneet pitkältä ajalta). Eli ei pelkästään äidin mielipide.
Vaan sokeahan tuo mies on sitten ollut monille asioille, naisystävä saanut läpi hänelle monet raskautensa, ammattinsa, väärän nimen, kurituksen lasten kasvatuksen nimissä jne. Valhetta kaikki lopulta ollut, miksi???