Vielä vähän Citymarketista.
Cittarin hintavirheet on puhuttanut tällä palstalla monia. Pakko näin Citymarketin myyjänä laittaa pari puolustuksen sanaa. Eli en itse henkilökohtaisesti usko siihen, että kyseinen ketju tahallaan huijaa asiakkaita väärillä hinnoilla.
Jos tuotteessa on punainen hintalappu, eikä kuitissa ole sillä hinnalla, on kyse kassahenkilön huolimattomuudesta, ei ketjun toiminnasta.
Jos tuote on tarjouksessa ja hyllyssä hintalappu, mutta kuitissa normaalihinnalla, ei ketjun päässä tehty kampanja jostain syystä toimi. Tätä tapahtuu valitettavan usein, eikä sille voi kaupassa työskentelevät myyjät muuta kuin näpytellä niitä sen huomattuaan koneelle ja pahoitella aiheutuvaa harmia.
Tämän lisäksi meidän täytyy käyttää ketjun lähettämiä hintalappuja, jotka ovat harmittavan usein aivan liian epäselviä. Esim Impuls naisten kävelykengät, väri musta, tuotenumero XXXXX, tarjoushinta ja normaalihinta. Valmiiden hyllykuvien ansiosta tässä hyllyssä on kaikki kengät lähes samannäköisiä, ja niinpä asiakas usein ottaa mitkä tahansa Impuls merkkiset kengät ja vaatii tarjoushintaa niille, koska "siellä oli lappu niille". Ja voitte uskoa, minä myyjänä tasan varmasti kyllä laittaisin aina yhdet tarjouskengät omaan päätyyn helpottamaan asiakkaan ostamista, mutta se ei vain tilallisesti ole mitenkään mahdollista.
Me myyjät emme todellakaan tee mitään tätä asiakkaiden kiusaksi, koska kaikki tämä hankaloittaa hyvin paljon meidän omaa työtä. Kuinka kaikki olisikin helpompaa jos asiat toimisivat niin kuin pitäisi.
Kommentit (18)
jos noi sun esimerkin impuls kenkien tarjouslaput ovat noin huolimattomasti laitettu niin kaupan PITÄÄ myydä tarjoushinnalla !! Miksi kukaan ei tajua tätä ?
Jos mainoksessa olevat tiedot ovat ristiriitaisia, esimerkiksi tuotteen kuva- ja tekstitiedot eivät vastaa toisiaan, mainoksen sisällön arvioinnin lähtökohtana on se, mitä kuluttajan oli aihetta olettaa tarjouksen sisällöltä. Kuluttajalla on oikeus luottaa mainonnan sisältöön. Epäselvien mainosten sisältöä tulkitaan siis sillä tavalla kuin kuluttajalla on ollut perusteltua aihetta olettaa.
Väitän että kauppa (ei kassa) tekee näitä "virheitä" tahallaan... koska tässä kauppaketjussa niitä on HUOMATTAVASTI enemmän kuin muualla .
tarkoitat sitten varmaan ketjua. Ja eikö asiakkaalla ole mitään velvollisuuksia lukea hintalappuja kokonaan, vain pelkkä tuote, ei mallia tai normaalihintaa ollenkaan???
tarjouskenkiä, enkä varmasti anna normaalihintaisia sinulle tarjoushintaan, koska et ole lukenut tuotenumeroa, tai huijataksesi tahallaan, kuluttajansuojalakifraasit laukussasi :D
..Prismassa, Lidlissä tai missään muussa liikkeessä? Aina ja ikuisesti K-ketjun kaupat, etenkin Anttilat ja Cittarit.
kaupan henkilökunta ei näille asioille mahda mitään. Muuta kuin korjailla ketjun virheitä alvariinsa. T: toinen myyjä
jokaiselta asaiakkaalta huijataan se muutama sentti niin tulee aika iso summa vuodessa
Entäs se toinen Citymarketin hintahuijaus, eli pakkauskokojen pienentäminen, mutta hinnan pitäminen ennallaan? Ainakin päivittäistavarassa tätä tapahtuu viikottain, tuoteryhmät vain vaihtuvat, jottei asiakas hinnannousua huomaisi. Keksit ja luontaistuotteet viimeisimpinä, makkaroissa tuo suoritettiin jo viime vuoden puolella. 10-15% tulee kilohintaan lisää kertalaakista, ja siihen päälle vielä normaali inflaatio.
..Prismassa, Lidlissä tai missään muussa liikkeessä? Aina ja ikuisesti K-ketjun kaupat, etenkin Anttilat ja Cittarit.
varmaan siksi, ettei siellä ikinä ole mitään tarjouksia. Ainakaan järkeviä.
tuotteessa virheellisen hinnan, hän sai sen tuotteen ilmaiseksi.
Kaveri saikin kerran ison lelurekan ilmaiseksi, kun kaupassa olikin normaalihinta, eikä se mikä oli mainoslehdessä.
Onkohan vielä? Itse en juuri Prismassa käy.
Entäs se toinen Citymarketin hintahuijaus, eli pakkauskokojen pienentäminen, mutta hinnan pitäminen ennallaan? Ainakin päivittäistavarassa tätä tapahtuu viikottain, tuoteryhmät vain vaihtuvat, jottei asiakas hinnannousua huomaisi. Keksit ja luontaistuotteet viimeisimpinä, makkaroissa tuo suoritettiin jo viime vuoden puolella. 10-15% tulee kilohintaan lisää kertalaakista, ja siihen päälle vielä normaali inflaatio.
ei kait teollisuus tee pelkästää cittarille pienempiä pakkauksia ?? Kuule on sama huijaus myös Prismoissa jne
Hakaniemen halliin, siellä ei huijata ;/
Hakaniemen halliin, siellä ei huijata ;/
Hakaniemen halliin, siellä ei huijata ;/
vuosi sittenhän oli suuri juttu siitä että eräs juustoliike laittoi vanhoja juustoja myyntiin ja vääristeli viimeinen käyttöpäivä merkintöjä
Monta vuotta ja järjestelmällisesti !
Entäs se toinen Citymarketin hintahuijaus, eli pakkauskokojen pienentäminen
Aaaa, nyt tulikin ihan uutta tietoa, Citymarket itse tekee ja pakkaa myytävät tuotteensa. ;DD
No, kaikkea sitä oppii kun tarpeeksi vanhaksi elää.
Entäs se toinen Citymarketin hintahuijaus, eli pakkauskokojen pienentäminen
Aaaa, nyt tulikin ihan uutta tietoa, Citymarket itse tekee ja pakkaa myytävät tuotteensa. ;DD
No, kaikkea sitä oppii kun tarpeeksi vanhaksi elää.
ole ihan tuulesta temmattua. Jos tehdään esimerkiksi Pirkka-tuotteita, niin kyllä Kesko on siinä tilaajana, joka päättää, minkä kokoisia pakkauksia ostaa.
on muuttanut kokoaan niin että hinta ei ole laskenut???? EI MIKÄÄN! Ja lisäksi monissa tuotteissa mainitaan "uusi koko" ja pakkauskin muuttuu.
että Cittarissa saa aina jonottaa tolkuttoman pitkään. Asioin siis Lidlissä.
Klåukkalån sittarissa myytiin chupachupa-tikkareita laarissa maininnalla 1€/5kpl. Kaikki maut sekaisin yhdessä samassa laarissa.
Missään ei ollut mainintaa, että yksi tikkareiden mauista oli erihintainen, siis tietysti kalliimpi. Siis ihan oikeasti ei ollut.
Kuitista sitten selvisi tällainen ihana kusetus.
Asettelu lasten korkeudella.
Jatkakaa samaan malliin.
Mä esim halsuin ostaa wieninleikkeitä, ja niiden kilohinta oli joku 200 e. Epäilin virhettä, ja ystävällinen henkilökunta sen korjasikin:-) Oli siis pilkkuvirhe