Oletteko olleet aiemmin tai nyt perheneuvolan asiakkaita?
Onko ollut hyötyä tai haittaa. Oletteko jo silloin automaattisesti sosiaalipuolen asiakkaita? Pelkään, että tulee lumipalloefekti jos pyydämme apua ja kohta käykin niin, että lapset huostaanotetaan tai jotain muuta vastaavaa.
Kommentit (3)
olleet ja olemme edelleen. Kyseessä siis lapsen "ongelmat" - ei haluaisi mennä isälleen, siellä päässä mättää siis kaikki, sen takia käymme siellä. Minä, ex ja lapsi.
Välillä kolmisin, välillä lapsi yksin ja välillä minä ja ex.
Olemme hyötyneet käynneistä aivan valtavasti ja meidän käynneistä ei ainakaan ole ilmoitettu kenellekkään, ei sossuun (miksi ?!), ei kouluun eikä edes neuvolaan ja / tai kouluterveydenhoitajalle.
Eli ei se mikään ns. ongelmapaikka ole, ainakaan meidän kunnassa. Hyviä ja päteviä ihmisiä ja oikeasti yrittävät auttaa.
Lapsellani on tunne-elämän säätelyyn liittyviä ongelmia ja pelkoja. Koskaan ei ole ehdotettu vähääkään, että otettaisi huostaan vaan päinvastoin tuetaan, autetaan, keskustellaan, keksitään keinoja parantaa tilannetta. Nyt lapsi on siirretty psykologille ja kerran jopa kysyin, että kun lapsi rähjää kerrostalossa ja jos joku soittaa lastensuojeluun, saanhan teiltä apua siinä, että en pahoinpitele lastani vaan tilanne johtuu muista asioista. Sanoivat, että ovat välittömästi valmiit antamaan lausunnon siitä, että lapsella on erityisen vaikeaa ja rähisee siksi.
Suosittelen hakemaan apua. Se nimittäin AUTTAA.
Jos yritätte parhaanne ja haette apua, sehän on lastensuojelun mukaan vain hyvä ennaltaehkäisevä asia, johon saatte kaiken mahdollisen tuen.
Olemme myös itse pyytäneet apua lastensuojelusta vaikeuksien takia, siitä ei ollut mitään hyötyä.
Eikä mitään lumipalloefektejä tapahtunut.