Mitä teen? 16-vuotiaani huoneesta löytyi pihlajanmarjakarkkeja!
Osa karkeista oli selvästi syöty, sillä käärepapereita löytyi roskiksesta. En kuitenkaan uskaltaisi ottaa asiaa puheeksi, ennen kuin olen täysin varma asiasta. mitä te tekisitte tilanteessani?
Kommentit (21)
Pistäisin pennun lenkille.
Mutta jos se ei haluu?
ap
tää on kyllä sen verran vakava juttu, että ei teinin haluamisia paljon kysellä. Lenkille! Ennen kun on myöhästä, kohta ei mahdu enää ovesta ulos.
Kysy, ovatko sen mielestä happamia......jos ovat, lapses on ehkä kettu. Sit se on luultavasti myös ovela.
tavoittelee sokerihumalaa vai onko tämä repsahdus kuivilla olon jälkeen? Tuo on aika vakavaa kamaa. tsemppiä!
sieltä löytyy kohtalotuvereita. mummot ja papat pahassa pihlajanmarja-karkkikoukussa. siellä vertaistukea teinillesi.
Jos huoneeseen ilmaantuu virkkuukoukkuja, kutimia, retrokamaa niin huolestuisin siinä vaiheessa ja ottaisin asian puheeksi.
Herraisä, sehän saattaa vetää päälleen tuulipuvun ja ottaa kävelysauvakin mukaan!
Osta sille nyt ainakin skeittilauta tai joku potkulauta ja es:ssää pari tölkkiä, niin säilyy ees hitunen katu-uskottavuutta. Tyrkkää sit vasta pihalle.
Yrittää ehkä kieltäytyä ensin, mutta voit käyttää lieviä voimakeinoja. Teinisi hampaat ovat tod.näk altistuneet happohyökkäykselle tänään useamman tunnin ajan.
Kun hampit on pesty, peittele teini vuoteeseen ja kysy sitten:
"onko sinulla äidille jotain kerrottavaa?". Jatko riippuu vastauksesta. Jos myöntää, pidät äidillisen nuhtelun, mutta lopuksi sitten halit ja pusit. Jos kieltää, ole kovin vakavan ja murheellisen näköinen ja sano, että nyt joudut tekemään ls-ilmotuksen itse omasta lapsestasi. Toivota sitten lyhyesti hyvät yöt ilman haleja ja poistu huoneesta raskaasti huokaisten.
ja vaadit saada tietää kuka niitä välittää alaikäisille! Tosin voihan olla että ne olivatkin lapsesi kaverin jäljiltä ne käärepaperit?
Taidan tietaa kuka niita karkkeja on lapsellesi myynyt. Luulen, etta mieheni. Loysin tanaan auton hanskalokerosta vajaan pussin pihlajanmarjakarkkeja, tayden pussin fazerin parhaat -sekoitusta ja kaikkein pahimpana marianne-karkkeja. Lisaksi vessanponton vesisailiosta loytyi pussi epamaaraisia kovia karkkeja, jotka oli ostettu urjalan makeistukusta! En edes tiennyt, etta se pahamaineinen paikka on viela olemassa.
Kuulustelin miesta tuntikausia, ja vihdoin se purskahti itkuun ja tunnusti kaiken: ,mies menetti tyonsa jokin aika sitten, ja on rahoittanut meidan elamaa karkkidiilerina siita lahtien. Minulle se selitti, etta sai niin hyvan eropaketin, etta palkka juoksee ilman tyovelvoitetta kesakuuhun asti. Ihmettelinkin, etta miten hitsari saa noin hyvan eropaketin.
En tieda mita tehda. Teen miehestani ainakin aikuistensuojeluilmoituksen. Olen ollut hyva vaimo, kasvattanut miesta hellasti ja rakastaen, ja sitten kavi nain.
Olen niin pahoillani ap.:n lapsen puolesta. Toivon teille kaikkea hyvaa.
Jos on poika niin sano jylhästi että "Minun poikanihan ei ole mikään hintti ja mussuta mitään pihlajanmarjahöpellyksiä!" Sitten ostat sille kilon turkinpippureita, Sisu-pastilleja ym. äijien karkkeja. Osta rokkenrollia mankkaan sille kans.
Jos on tyttö niin älä sano että löysit ko. karkkeja vaan kysy piilovittuillen että "Sä oot tainnu lihota pikkasen. Syöttääkö sun kaverit sulle kenties niitä yksiä pihlajanmarjakarkkeja? Niillä mäkin lihoin nuorempana 20kg sun ikäisenä. Pariin vuoteen ei kundit edes kattellu muhun päin. On se jännä miten nopeasti ne kilot tuli ja miten hitaasti ne lähti."
Vie se eläkeläisten kerhoon. Sieltä löytyy kohtalotuvereita. mummot ja papat pahassa pihlajanmarja-karkkikoukussa. siellä vertaistukea teinillesi.
Kannatan tätä. Älä sano että se on eläkeläisten kerho. Taloon tultaessa ja mummot nähdessä sano lapselle että ne on kaikki kolmevitosia. Sano että pihlajanmarjakarkit vanhentaa ihon tollaseks kolmessa vuodessa.
Tuipahan mieleeni, että katsoin taanoin nöiden karkkien ainesosia, eikä mikään niissä viitannut siihen, että koko karkkeihin olisi käytetty mitään pihlajanmarjoista :/
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Voi ei! Hänhän on selvästi omaksumassa vanhojen ihmisten tavat, ts. mummoutumassa/pappautumassa. Nyt heti tarkkailemaan, missä seurassa liikkuu ja mitä katsoo televisiosta. On hyvä keskustella nuoren kanssa, mikä on hänen ikäiselleen sopivaa ohjelmaa. Visailuohjelmien katsomista tulisi ainakin vähentää tuntuvasti, samoin uutislähetysten. Oikeanlaisesta ravinnosta kannattaa myös vaivihkaa huomautella. Poista jääkaapista ainakin terveysvaikutteiset jugurtit.
jos sitten joulun tienoilla löydät Budapest karkkeja tai vihreitä kuulia, niin asia on selvä.
Teinisi on Eläkeläinen.
Tuo yksittäinen Pihlajanmarjakarkki-löytö ei kerro ehkä koko totuutta. Saattaa olla jonkun kaverin, joka on eläkeläinen.
Tsemppiä sulle Ap.
pöydälle kelta-punaista rekvisiittaa ja seinälle ketun kuva, jos teini alkaa ne nähdessään kuolata, niin asia on ratkaistu. Hän on syönyt karkkeja ja oikea henkinen ikä on 61 ei 16. Tämä vinkki löytyi Marttojen sivuolta, eli tepsii!
ap