Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työntekijän irtisanoa, jos palkanmaksuun tulee tieto ulosotosta?

Vierailija
03.10.2012 |

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen sen ulosotto-osan voi maksaa itse palkastaan jos ulosottomies kokee asiakkaan luotettavaksi.

joka itse maksaisi palkastaan ulosotolle. Ei kai ne raha-asiansa sössineet osaa tuollaista tehdä? MIten se luottamus ansaitaan, jos ensin jätetään laskut maksamatta?

Minä maksan palkastani vajaan 1/3 suoraan ulosottoon, olen toiminut näin jo useamman vuoden ajan. Eli kai se ulosottomies sitten totesi minut luotettavaksi kun tähän suostui ilman mitään mukinoita. Työnantajallani ei todellakaan ole aavistustakaan. Ja by the way toimin talouspäällikkönä keskisuuressa firmassa jossa on ulkomainen omistuspohja, duunini hoituvat erittäin hyvin koska noilla nuoruuden hairahduksilla ei todellakaan ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvin tehtävistäni suoriudun. Ja ei meidän ulosottolaisten elämä todellakaan ole mitään jatkuvaa kituuttamista tai ainaista kaurapuuron syöntiä. Minä ainakin elän ihan mukavaa elämää eikä mistään ole tarvinnut ylenpalttisesti tinkiä tämän ulosoton tuoksi.

Vierailija
62/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoistettiin kirjanpito ja koska työt loppui, sai raha-asiansa sössinyt kirjanpitäjä kenkää. Tilalle palkattiin toisenlaisella toimenkuvalla assistentti.

Ihan meni laillisesti, vaikka kirjanpitäjä aikansa uhosi, että vie oikeuteen. Liitto ei ottanut asiaa ajaakseen.

Mikä on taas laillinen syy irtisanomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitaanpa vielä sekin, että palkanlaskenta on työntekijän ulosotosta vaitiolovelvollinen, eli jotain on vialla jos ap esimiehenä asiasta tietää.

Palkanlaskija on joko ammattitaidoton tai ap on antanut tälle laittoman määräyksen.

Vierailija
64/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kerrottiin uutisissa, että ulkomaalaisilla on vaikeuksia sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan, kun eivät tiedä edes lakeja.

Oliko minun tavallinen maalaisperheeni jotenkin poikkeuksellinen, kun olen kuvitellut kaikkien ihmisten tällaiset asiat tietävän? Siis mm. lailliset irtisanomissyyt tai pikemminkin laittomat.

Sen kyllä uskon, että ei olisi oppi päähän jäänyt, vaikka koulun yhteiskuntaopin tunnilla olisi asia mainittu.

Vierailija
65/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskohan vaikka siitä, että se on helpompaa kun ne ulosmitataan suoraan palkasta? Toinen syy on myös se, että ulosotto ei sattuneesta syystä mainosta tätä mahdollisuutta käytännössä lainkaan, vaan siitä pitää itse ottaa selvää.

Vierailija
66/66 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin omalla kohdalla voin ihan rehellisesti tunnustaa olevani mt-ongelmainen jolla ei OLLUT juuri mitään kontrollia iteensä, rahaa tuhlattiin sitä mukaa kun sitä tuli. Päässä kolkutti ajatus että pitäis kyllä käyttää palkka vähän viisaammin ja maksaa laskut ym. mutta kun tuhlaaminen on niin paljon kivempaa, siitä saa hetkellisesti jotain mielihyvää.

Kyllä, tein helvetin pahan virheen kun päästin laskuja ja velkoja ulosottoon. En voi pistää sitä kenenkään muun syyksi, enkä voi selitellä tekojani sillä etteikö vaihtoehtoa muka olisi ollut. Tuo on kuitenkin menneisyyttä, nykyään maksan maksusuunnitelman mukaan ulosottoon velkoja, ja jos mikään asia on epäselvää niin soitan ulosottomiehelle heti, ettei mitään peruuttamatonta tapahdu.

Avaudun tässä siksi, että nuo menetetyt luottotiedot ja ulosotto ei kerro minusta ihmisenä ENÄÄ, vaikka joskus kertoikin. Ymmärrän kyllä että valtaosan mielestä olen pohjasakkaa, mutta sanon silti että mm. minun tuomitseminen tämän asian suhteen on epäreilua, sillä maksan virheistäni vielä parin vuoden ajan ja olen asian suhteen hyvin hyvin nöyrä. Ei tarvi lyödä lyötyä.

Mutta lisänä se että käytin alkoholia ja lääkkeitä sekaisin ja elämänhallinta siis tosiaan oli hukassa. Noin meni ikävälillä 18-22 ja seassa on pikavipit ja vaikka mitkä maksut. Onneksi kuitenkaan niitä maksuja ei ole kuin vähän yli 10 000€, ja kun rauhassa makselen niitä, niin joskus olen selvillä vesillä. Ja tosissani sanon että tuo kymppitonni on vähän, tiedän tapauksia joilla on tuota velkaa noin 50 000e ja saman ikäisiä ovat kuin minä.

Typerähän sitä tuli oltua, mutta ei minua enää siitä tarvitse sakottaa että olin typerä. Nykyään kuitenkin lasken talouteni tarkkaan, ja pyrin joka kuukausi säästämään edes pari kymppiä, vaikka maksankin velkojani pois. Elämänikin on kunnossa, en käytä mitään päihteitä, en ole masentunut, enkä elä enää holtittomasti. Olen nykyään normaali perheenäiti, jolla on vain vähän sekava nuoruus. Lopetin kuitenkin ajoissa tuon elämän.. En ole siitä ylpeä, miksi olisinkaan, mutta minä ja tämä ketä lainasin, olemme esimerkkejä siitä että ihmiset muuttuvat.