Kännyoperaattorin vaihto johti isoon alennukseen
Tämä on nyt ehkä yleinen tarina, mutta ajattelin joka tapauksessa kertoa, jos jollekin olisi tästä hyötyä. (Ja palaan lopusta kommentoimaan, että vähän pitkäksi venyi ja arkinen on, olet siis varoitettu.)
Olen ollut monta vuotta dna:n asiakas, ja koska puhun ja tekstaan paljon, olen käyttänyt ja maksanut suurinta pakettiliittymää, pyöreästi 40 e/kuussa.
Muutama vuosi sitten tuo paketti oli käyttömäärilläni markkoinoiden edullisin, mutta eilen tuli mieleen tarkistaa, olisiko tapahtunut muutosta. Ja olihan. Soneralla oli pienempi, mutta mulle riittävä paketti 30 e/kuussa, joten kävin heti aamusta liikkeessä tekemässä sopimuksen.
Tunti sen jälkeen dna:lta tuli viesti, että harkitse nyt vielä, tässä tarjous: nykyinen liittymä vain 10 e/kuussa seuraavan vuoden ajan. Eli 75 prosentin alennus! Pihinä kyllä mietin, että tekisi mieli tarttua siihen, mutta kun jo Soneran papereihin nimeni laitoin.
No, vartti tekstarin perään tuli myös soitto: dna:n aspa halusi tehdä kyselyn, että miksi vaihdoin ja minne. Suostuin vastailemaan ja kun kysyi risuja dna:lle, sanoin, että muuten olen todella tyytyväinen, mutta se harmittaa, että vanhan asiakkaan pitää mennä kilpailijalle käymään ennen kuin saa tarjouksia tai etuja, joita uusille asiakkaille jaetaan. Aspa ymmärsi ja hienosti käänsi jutun siihen, että voisin vielä perua Soneran kanssa tekemäni sopimuksen, vaikka nimi olisikin paperissa, laki antaa 7 päivää harkinta-aikaa.
No, pölöpölö, pointtina oli, että nykyistä operaattoriaan voi näköjään kilpailuttamalla haastaa tekemään tarjousta, jota vakituinen asiakas ei muuten saisi. Itselleni säästöä kertyy vajaat 360 vuoden aikana, ei hullummin. Tosin sinne Soneran liikkeeseen en ihan heti kehtaa mennä, koska Soneran aspa näki vuokseni paljon vaivaa ja oli kovin ystävällinen...
Kommentit (13)
Ja se tapahtui jo tunnissa ja dna ehti soittaa myös tunnin sisällä asioinnistasi soneralla?
Tätä olenkin kaipaillut.
Pitäisi itse tehdä sama.
Maksan tällä hetkellä Soneralle pakettihintaa 40€/ kk.
Mutta menepä nyt sopimaan taas jotain uutta. Saat taistella ja olla puhelinyhteydessä joka laskun jälkeen ja silti aina lasku on pielessä.
Ai että mä voin vihata näitä puhelinyhtiöiden kuppauksia!
Maksan puhelinmaksuja miltei 100€/ kk kun mukana lasten puhelinpaketit.
päinvastoin aikanaan eli vaihdoin Soneran DNA:han. Seuraavat 6 kk menikin siihen, kun setvittiin laskuja eli huipputarjous osoittautui kaikkea muuta kuin huipuksi, rahastivat miten sattui ja yllättäen esim. tekstiviestien määrä kymmenkertaistui, vaikka tekstareita oli todellisuudesssa 5-10 /kk.
Eli kertoa nykyiselle operaattorille toisen firman halvemmasta tarjouksesta. Antavat alea.
ei tarvitse edes vaihtaa operaattoria tuossa välissä. Sen kun soitat nykyiselle ja toteat, että kunnon tarjousta tiskiin tai operaattori lähtee vaihtoon. Saisin kilpailijalta saman paketin niin ja niin halvalla. Hinta tippuu oitis!
Ja se tapahtui jo tunnissa ja dna ehti soittaa myös tunnin sisällä asioinnistasi soneralla?
Unohdin mainita, että nykyinen dna-soppari menee umpeen vasta muutaman viikon päästä, joten Sonerankin sopparikin olisi tietysti alkanut vasta silloin, eli mitään siirtoa ei vielä ollut tapahtunut.
Mutta juu, ilmeisesti operaattoreiden järjestelmät on sellaiset, että heti saavat tiedon, kun toinen operaattori on kinuamassa asiakasta itselleen ja nyt sitten dna myös toimi nopeasti. Ilmeisesti heille on sitten se 10 e/kk:kin parempi kuin ei mitään.
Ja ilmeisesti myös pelkkä uhkailusoitto riittää, mutta mä olen kai niin kiltti tai... hölmökö sitten, kun ei ollut tullut tällainen edes mieleen.
Maksan tällä hetkellä Soneralle pakettihintaa 40€/ kk.
Maksan puhelinmaksuja miltei 100€/ kk kun mukana lasten puhelinpaketit.
Hassua nyt mainostaa täällä, mutta katopa Soneran nettisivuila niiden uusia pakettihinnoitteluja. Mä olin vaihtamassa Sonera Superiin. Jos noista löytyis teidän perheelle sopivat ilman että täytyy vaihtaa operaattoria, koska siinä voi tosiaan käydä hullusti ja paitsi joutua maksamaan ekstraa myös olemaan ilman toimivaa liittymää pari päivää.
http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/liittymat/sonera+sopiva
heti kun tarjous loppuu, vaihdan toisell operaattorille :)
mulla on kaksi eri puhelinnumeroa, joita vaihtelen aina sinne missä halvinta on :)
soittelen ja tekstaan liki rajatta ja lasku on 10 e kk nyt otin netinkin lisäksi
eli kaikki vaan vaihetleen
sama pätee lehdissä, ei kannata olla kestotilaaja , eli poikki tilaus ja ostelee jos ahluaa hetken irtonumeroita, ja uusi tiöaus niin saa lahjojakin kaupan päälle
olen saanut mariskoolia, muumimukia, kalevalakorua, jne jne eli laatu tavaraa, viimekis oriflame meikkiä :)
ennen tuli joku lehti vuosikausia, nyt ei tule kuin jaksot ja sitten piokkasen :)
monissa lehdissä on myös irtonumerot aina tarjouksessa, joskus kaksi yhteen hintaan jne
eli surkeaa on, kantaasiakasta ei huomioida mitenkään, vaan maksaa kovimmat hinnat !!!!!!!
liittymiemme kustannukset laskevat, tai saamme paketteihin lisää sisältöä. Emme ole katsoneet tarpeelliseksi vaihtaa operaattoria, koska hyvin on toiminut.
Välillä ovat meille soittaneet ja tarkistaneet liittymien tilanteen, mutta kannattaa olla itsekin aloitteellinen - hinnat ovat tulleet reilusti alaspäin vaikka vuoden takaisesta tilanteesta.
Yksi halvimpia on Saunalahden Norppa, voi puhua hintaan 0,99 euroa koko päivän ja vaikka monta eri puhelua! Eli voi pitää ns. puhepäiviä.
Sitten on Soneralla kamu-palvelu, eurolla puhut yhdelle kaverille koko kuukauden!
Yksi tuttuni on tehnyt suuret laskut itselleen käyttämällä prepaidia ja tavallista liittymää.
Kun ei usko mua että on olemassa edullisia liittymiä!
viitsii vähän nähdä vaivaa..
Meillä vaihtui Sonera ensin saunalahdeksi ja siitä Telefinlandiksi saman viikon aikana :)
Hinta tippui juuri tuon 75% + vielä 2 eurolla netti ilman käyttökattoa.
Nyt siis alle 12 euroa / liittymä / kk sisältäen 2800 min. puhetta /2800 tksitiviestiä /2800 muldimediaviestiä kuukaudessa. Säästö aika huima vuodessa. Hinnat on kiinteät seuraavat kaksi vuotta. Vähän tosin mietityttää miten parin vuoden päästä saa muksut rajoittamaan kännykän käyttöä jos sitten ei enään saakkaan yhtä halpaa liittymää....
Kiitos ap:lle.