Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että älykkäät ihmiset ovat

Vierailija
02.10.2012 |

yleensä enemmän vasemmalle kallellaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske noita humanistisia aineita yliopistolla miksikään järkeä vaativiksi, ovat pääasiassa sellaista harrastelua ja kivaa ja mukavaa. Niin, mullakin on yksi humkand-tutkinto, sen lisäksi myös toki oikeasti älyä vaativa myös.

humanistisesta voi selviytyä hyvin tekemällä työt ettei niiden tarvitse kovin älykkäitä olla.

Tuskimpa kuitenkaan olet useita humanistisia aineita lukenut ja jos olet johonkin folkloristiikkaan pettynyt, minusta ei kuulosta järkevältä niputtaa ensinnäkään kaikkia humanistisia aineita samaksi puhumattakaan, että jotkut muut aineet olisivat ylivertaisia suhteessa niihin. Koen itse pyöritteleväni ihan mielenkiintoisia kysymyksiä, niitä voi lähestyä monella tapaa, kunnianhimottomasti tai sitten älykkäästi erilaisia näkökulmia etsien.

Vierailija
22/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanismi ja vasemmistolainen tapa ajatella taas ovat hyvin lähellä toisiaan. Eli halutaan hyvää laajemmin eikä vain itselle.

Itse elän ja teen töitä mieluummin hyvien elämänarvojen eteen kuin kasaisin rahaa. Riittää, kun kohtalaisesti tulee toimeen, vaikka välillä vähän joutuisikin penniä venyttämään

Kun katsoo vaikkapa Arhinmäen kannanottoja mihin tahansa aiheeseen, näkyy vain yksi vasemmistolaisuuden motiivi: minä, minä ja minun etuni. Rautalangasta vääntäen yksittäisen työntekijän tai eläkeläisen tai kenen tahansa tavallisen tallaajan saama raha, usein vieläpä ilmainen.

Haluan ilman muuta, että eläkeläisistä pidetään huolta, ja perusturva on olemassa jne, mutta vasurit eivät tunnu ymmärtävän, että on hyväksyttävä myös tuloerot, muuten kenelläkään ei ole rahaa. Katsokaas, lähes jokaisella joka niin haluaa, on mahdollisuus lähteä tahkoamaan sitä rahaa, mutta moni teistä on niin jalo, että antaa mieluummin muiden "juosta rahan perässä". Sitten voi itse keskittyä valittamiseen ja omien etujen perään huutamiseen, kuten juuri tuo lainattu kirjoittaja.

Tajuatko, että hyvin moni ihminen on kouluttautunut pitkälle siksi, koska on kiinnostunut jostain alasta ja lahjakas siinä? Haluaa tietynlaisiin tehtäviin? Haluaa päättää omasta työstään? Ja että hyvin moni ihminen on laittanut oman firman pystyyn, koska olisi muuten jäänyt työttömäksi. On todella vastenmielistä niputtaa nämä korkealle edenneet, suuria riskejä kantavat ihmiset rahanperässäjuoksijoiksi - sitähän tässäkin käytännössä tehtiin.

Miten vaikeaa voi olla käsittää, että tuollaiset ihmiset tarjoavat samalla työpaikan sadoille tuhansille suomalaisille? Jos ei ole riskinottajia ja kunnianhimoisia ihmisiä, ei ole rahaa edes sinulla, edes sitä pientä määrää. Eikä kenelläkään ole työtä, eikä ole koko Suomeakaan!

On muuten todella "jalomielistä" ja "toistenkin edusta huolta kantavaa" ajatella, että ihmiset, jotka pyörittävät tätä Suomen taloutta, maksavat vuosittaisilla veroillaan useamman ihmisen eläkkeen, työttömyyskorvauksen jne, ovat tehneet yhtään mitään väärää valitessaan kunnianhimoisemman työuran ja menestyneet sillä. Hävettää lukeakin näitä "olen hyvä ja tyydyn vain vähään" -kukkahattutätien tekstejä, kun ymmärrys tosiaan on - pikkuisen rajoittunutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se piti vielä sanomani, että eihän kandin opintoihin mennessä nyt mitenkään erityisen säkenöiviä tuotoksia tarvitse kirjoitellakaan. Soveltamispuoli tulee vahvemmin sitten maisterivaiheessa.

Mä kyllä jaksan ihmetellä tätä humanistien mollaamista. Miten ihmisen historiaa, kulttuuria ja kieltä tutkivat tieteet muka ovat niin mitättömiä, että niitä ei kannata opiskella?

22 (muistaakseni)

Vierailija
24/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkemmin siitä, miksi juuri humanistisissa aineissa ei tarvita älyä. Olen kuullut monta kertaa tuon heiton, mutta en koskaan perusteluja.

Ainakin minä pääsin sieltä niin helpolla läpi, että ei mitään rajaa. Jouduin varmaan lukiossa kovemmalle. Suurin osa (ei kaikki) aineista ei vaadi mitään muuta kuin perselihaksia, ei mitään nokkeluutta, älyä, loogista ajattelua, ei mitään, kunhan vaan jaksaa lukea. Toki sen huomaa sitten palkkauksessa ja kun töitä hakee niin arvo työnantajallekin on usein pyöreä nolla. Ihan kivaa oli opiskela ja bilettää, sen jälkeen pidin vuoden tauon ja menin opiskelemaan sivistävämpää ja yhteiskunnalle ja itselleni hyödyllisempää ainetta. Minä en pidä humkandia edes korkeakoulututkintona, enemmänkin kansalaisopiston veroinen opinahjo.

Miksi dissata koko tiedekunta sen perusteella?

Vierailija
25/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen älykäs, mutta olen kristitty. Kristillisen liiton kannatus taitaa olla noin 2% ja siksi en osallistu politiikkaan.

Mutta uskon Jeesukseen ja Jumalan rakkauteen, ne ovat asia erikseen. Jumalan lait eivät päde tässä maailmassa, enkä siksi osallistu politiikkaan.

Vierailija
26/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanismi ja vasemmistolainen tapa ajatella taas ovat hyvin lähellä toisiaan. Eli halutaan hyvää laajemmin eikä vain itselle.

Itse elän ja teen töitä mieluummin hyvien elämänarvojen eteen kuin kasaisin rahaa. Riittää, kun kohtalaisesti tulee toimeen, vaikka välillä vähän joutuisikin penniä venyttämään

Kun katsoo vaikkapa Arhinmäen kannanottoja mihin tahansa aiheeseen, näkyy vain yksi vasemmistolaisuuden motiivi: minä, minä ja minun etuni. Rautalangasta vääntäen yksittäisen työntekijän tai eläkeläisen tai kenen tahansa tavallisen tallaajan saama raha, usein vieläpä ilmainen.

Haluan ilman muuta, että eläkeläisistä pidetään huolta, ja perusturva on olemassa jne, mutta vasurit eivät tunnu ymmärtävän, että on hyväksyttävä myös tuloerot, muuten kenelläkään ei ole rahaa. Katsokaas, lähes jokaisella joka niin haluaa, on mahdollisuus lähteä tahkoamaan sitä rahaa, mutta moni teistä on niin jalo, että antaa mieluummin muiden "juosta rahan perässä". Sitten voi itse keskittyä valittamiseen ja omien etujen perään huutamiseen, kuten juuri tuo lainattu kirjoittaja.

Tajuatko, että hyvin moni ihminen on kouluttautunut pitkälle siksi, koska on kiinnostunut jostain alasta ja lahjakas siinä? Haluaa tietynlaisiin tehtäviin? Haluaa päättää omasta työstään? Ja että hyvin moni ihminen on laittanut oman firman pystyyn, koska olisi muuten jäänyt työttömäksi. On todella vastenmielistä niputtaa nämä korkealle edenneet, suuria riskejä kantavat ihmiset rahanperässäjuoksijoiksi - sitähän tässäkin käytännössä tehtiin.

Miten vaikeaa voi olla käsittää, että tuollaiset ihmiset tarjoavat samalla työpaikan sadoille tuhansille suomalaisille? Jos ei ole riskinottajia ja kunnianhimoisia ihmisiä, ei ole rahaa edes sinulla, edes sitä pientä määrää. Eikä kenelläkään ole työtä, eikä ole koko Suomeakaan!

On muuten todella "jalomielistä" ja "toistenkin edusta huolta kantavaa" ajatella, että ihmiset, jotka pyörittävät tätä Suomen taloutta, maksavat vuosittaisilla veroillaan useamman ihmisen eläkkeen, työttömyyskorvauksen jne, ovat tehneet yhtään mitään väärää valitessaan kunnianhimoisemman työuran ja menestyneet sillä. Hävettää lukeakin näitä "olen hyvä ja tyydyn vain vähään" -kukkahattutätien tekstejä, kun ymmärrys tosiaan on - pikkuisen rajoittunutta.

Ensinnäkään, et lainannut alunperäistä tekstiäni kokonaan, vaan pilkoit siitä haluamasi osat, joita arvostella. Ei näin!

Toisekseen, olen itsekin kouluttautunut ihan riittävästi ja ottanut riskejä (pankin mielestä liikaakin...)

Kolmanneksi, yrittäjyys on erittäin hieno asia, se mahdollistaa elämisen myös pienemmillä paikkakunnilla eikä pelkästään pääkaupunkiseuduilla (jonne kaikki suuryritysten toiminta pääsääntöisesti keskittyy).

Neljänneksi, pääomien omistajilla tärkein tavoite on ROI %, eli sijoitetun pääoman tuottoprosentti. Se ei ole suomalaisen yhteiskunnan kannalta järkevää. Etenkään kun pääomia ei sidota kotimarkkinoihin, vaan siirretään suhdanteiden mukaan tarvittaessa esim. Aasiaan ja kotimarkkinoidenkin osalta porsaanreikiä hyödyntäen veroparatiiseihin. Yhteiskunta tarvitsee säännöt ja kontrollivälineet, sanotaan sitä sitten vasemmistolaisuudeksi tai ei. Kova kapitalismi on yhtä kuin globaalit suurpääomat.

Vierailija
27/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan terävät kyynärpäät. Jos olet koskaan lukenut näiden yritysjohtajien yhteiskunnallisia ajatuksia, typeryys loistaa usein lähimmälle ympäristökeskukselle saakka.

Rahanteko ei vaadi muuta kuin oikeat suhteet ja ahneutta. Ja aika moni ns. hyvä rahantekijäkin ottaa raskaasti persnettoa heti kun suhdanteet yhtään heikkenevät, koska puuttuu älyä mukautua tilanteeseen.

Ei muuta kuin perustat firman ja olet laupias samarialainen ja palkkaat kaikki vasemmistolaiset työttömät töihin. Jos se kerran noin helppoa on niin siitä sitten vaan. Muitathan kirjoittaa aina tänne välillä kuinka monta työntekijää olet palkannut ja miten kivoja joululahjoja ostat heille jne. Tänne on selvästi pesiytynyt neroja, ihan kaiken alan neroja.

Vierailija
28/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät tyhmyyttään kykene muodostamaan omia mielipiteitä.

Vierailija
29/29 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto alkoi joskus nimittämään itseään "älymystöksi"jokun Platonin teorian mukaan. Tämä ei tarkoita että he olisivat älykkäitä vaan että he haluavat esiintyä sellaisena. Nimittäin vasemmistolaisten teorioissa älmystö johtaa maailmaa eli vasurit ja me muut olemme työmuurahaisia jonka tuotoilla he elävät.Platon kyllä tarkoitti oikeasti älykkäitä eikä tekoälykkäitä.

Esimerkiksi Urpilainen katsoo kuuluvansa älymystöön ja on oikeutettu riistämään kansaa mielin määrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi