Tärkeä oivallus, joka vaikuttaa elämäsi laatuun?
Esim. mulla aforismi "en voi vaikuttaa kaikkeen, mitä elämässäni tapahtuu, mutta voin valita, miten siihen asennoidun" kolahti vuosia sitten ja noudatan sitä yhä.
Kommentit (48)
mutta vaikuttaa mun elämän laatuun aika paljon... :)
"Mun ei tarvitse syödä jokaista vastaan osuvaa herkkua. Huomennakin ehtii."
"Sun kannattaa varoa mitä sä haluut, koska sä saat sen!"
Pitää paikkansa.
Kaikkea ei tarvitse osata ja tietää, kaikkea ei tarvitse tehdä ja joskus on ihan ok olla tyhmä ja laiska. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikki ovat omalla tavallaan täydellisiä.
Juu, tuo on nihilististä suhteellistamista, mutta so what!
jos ei valita ihan kaikesta. Eli vaikka kaikki ärsyttäis ni ei tartte keskittyä asioista valittamiseen vaan voi yrittää keskittyä johonkin postiviiseen. Ainaiset valittajat on muutenkin TODELLA raskasta seuraa (etenkin työpaikoilla)
ja eräänä masentavana aamuna mieleeni muistui lause "et voi kontrolloida kaikkea".
Samana päivänä pakkasin tavarani ja lähdin yhteisestä kodistamme. En ole katunut hetkeäkään. Olen onnellinen viimein.
Esim. mulla aforismi "en voi vaikuttaa kaikkeen, mitä elämässäni tapahtuu, mutta voin valita, miten siihen asennoidun" kolahti vuosia sitten ja noudatan sitä yhä.
Niin....että kun sitä kakkaa sataa niskaan oikein lapio kaupalla niin voin ihan itse valita miten siihen asennoidun?
Ihan sama mitä tapahtuu...hymyssä suin kohti uusia pettymyksiä?
niissä elämän pienissä asioissa.
Toinen, ehkä vielä tärkeämpi oivallus: Ole läsnä! Ei riitä, että on paikalla. Pätee erityisesti lasten kanssa olemiseen, mutta kaikkeen muuhunkin kanssakäymiseen muiden ihmisten kanssa.
Jos jotain haluaa tehdä, se pitää tehdä samantien eikä odottaa parempaa aikaa. Ihan ainahan tämä ei päde, mutta useimmiten kyllä.