En halua lapsiani samaan kouluun kaupungin vuokratalojen asukkien lasten kanssa!
Anteeksi nyt vain, mutta näin on. En käsitä, miksi emme tutkineet tätä aluetta paremmin ennen kuin muutimme, mutta valitettavasti oman asuinalueemme lähellä on kaupungin vuokrarivareita, ja meno niissä on ... surullista.
Ja nämä lapset, joita sitten täälläkin alueella ja leikkipuistoissa näkee, näiden kanssako minun lasteni pitäisi käydä samaa koulua kohta? Kiroillaan, kiusataan toisia, roskataan, rikotaan leluja, ollaan huonosti puettuja... ja vanhempia ei kiinnosta. Alle kouluikäisetkin vielä yhdeksän aikaan illalla ulkona eilen, ilman takkia, ilman pipoa.
Ei ole lasten vika ei, mutta tiedän ettei heidän vanhempien kanssa mistään tule mitään. En siis ota riskiä ja laita lapsiani noiden ongelmien kanssa saman katon alle.
Onko muita vastaavaa miettineitä?
Kommentit (77)
asun vuokraläävässä ja opetan ns. hyvässä koulussa. Sillä lailla, ap:n lapsenkin on kunnioitettava vuokralaisopea, aijaijai...
kuitenkin hyvää. Meidän lapset osaa paremmin arvostaa kaikkea mitä niillä on (omat huoneet, vaatteet, ulkomaanmatkat jne) kun on noita joihin verrata :)
aika huono provo (toivottavasti!). Parastahan se on että jokaisessa koulussa olisi lapsia kaikenlaisista perheistä, eikä vaan "paremmista" tai "huono-osaisemmista".
Olen yhden pienen pojan yksinhuoltaja, ja erosta johtuen piti muuttaa äkkiä jonnekin ja saatiin uudehkosta talosta kaupungin vuokra-asunto nopeasti. Olen vielä hoitovapaalla niin en halunnut ostaa osaketta ennen töihinpaluuta. Olen vapaaherrallisesta suvusta, mutta ilmeisesti meidän poika olisi kelvoton luokkatoveri sinun lapsillesi :)
Samaa mieltä. Meillä menee kahden vuoden päästä yksityiselle oppia saamaan. :)
nyt ihmeessä pois sieltä ennenkuin seura tekee kaltaisekseen, tyhmäkö oot kun sinne muutit.
Samaa mieltä. Meillä menee kahden vuoden päästä yksityiselle oppia saamaan. :)
että kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat lapset ovat jotenkin huonompia, etkä halua että omat lapsesi tutustuvat heihin?
t. 4, vai mikä numero olinkaan, se joka on vapaaherrallissuvusta :D
rakastukaa suomenruotsalaiseen. Niin vältätte sellaisia ongelmia.
ja katso mihin voit verrata
lime tree close middlesbrough (kartat)
aika huono provo (toivottavasti!). Parastahan se on että jokaisessa koulussa olisi lapsia kaikenlaisista perheistä, eikä vaan "paremmista" tai "huono-osaisemmista". Olen yhden pienen pojan yksinhuoltaja, ja erosta johtuen piti muuttaa äkkiä jonnekin ja saatiin uudehkosta talosta kaupungin vuokra-asunto nopeasti. Olen vielä hoitovapaalla niin en halunnut ostaa osaketta ennen töihinpaluuta. Olen vapaaherrallisesta suvusta, mutta ilmeisesti meidän poika olisi kelvoton luokkatoveri sinun lapsillesi :)
Ja haluan lisätä, että luokkatoverien köyhyys ei ole minulle syy laittaa lasta yksityiskouluun vaan se, että näillä vähäosaisten lapsilla tuppaa olemaan taipumus käytöshäiriöihin, koska kotona ei välitetä. Tod. näk. yksityisellä sektorilla opiskelevien vanhemmat välittävät vaikka olisivat köyhiäkin.
Meidän lastentarhanopettaja ja neuvolan täti asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Ihan kauheeta väkeä siis. Enemmän minua huolettaa niiden uratykkien lapset, jotka on aina yksin siellä kivilinnassa
Anteeksi nyt vain, mutta näin on. En käsitä, miksi emme tutkineet tätä aluetta paremmin ennen kuin muutimme, mutta valitettavasti oman asuinalueemme lähellä on kaupungin vuokrarivareita, ja meno niissä on ... surullista.
Ja nämä lapset, joita sitten täälläkin alueella ja leikkipuistoissa näkee, näiden kanssako minun lasteni pitäisi käydä samaa koulua kohta? Kiroillaan, kiusataan toisia, roskataan, rikotaan leluja, ollaan huonosti puettuja... ja vanhempia ei kiinnosta. Alle kouluikäisetkin vielä yhdeksän aikaan illalla ulkona eilen, ilman takkia, ilman pipoa.
Ei ole lasten vika ei, mutta tiedän ettei heidän vanhempien kanssa mistään tule mitään. En siis ota riskiä ja laita lapsiani noiden ongelmien kanssa saman katon alle.
Onko muita vastaavaa miettineitä?
samoin ajattelen. Asumme kaupunginosassa jossa ei vuokrataloja vielä ole, mutta niitä aiotaan kyllä rakentaa. Toivottavasti vasta joskus kaukaisessa tulevaisuudessa.
Meidän lastentarhanopettaja ja neuvolan täti asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Ihan kauheeta väkeä siis. Enemmän minua huolettaa niiden uratykkien lapset, jotka on aina yksin siellä kivilinnassa
Työelämässä menestynyt äiti tai isä ei voi sitten olla se hyvä vanhempi? :)
Tuo on aika tyypillinen ajattelumalli täällä, missä elää yhä vaan kova herraviha.
ei voi muuta sanoa:D
millä luokittelet vittu itsesi muita paremmaksi?
Itsetuntosi on matala jos ajattelet olevasi jotenki hienompi,sillä sinä et ole yhtään ylempänä muita!
joo ja provosoidun,myönnän!
Ja haluan lisätä, että luokkatoverien köyhyys ei ole minulle syy laittaa lasta yksityiskouluun vaan se, että näillä vähäosaisten lapsilla tuppaa olemaan taipumus käytöshäiriöihin, koska kotona ei välitetä. Tod. näk. yksityisellä sektorilla opiskelevien vanhemmat välittävät vaikka olisivat köyhiäkin.
Aikamoista yleistystä kuitenkin. Snobiperheissä vasta niitä lellittyjä käytöshäiriöisiä löytyykin, ja huonompiosaisissa on opittu nöyräksi. Kaikenlaisista perheistä löytyy kaikenlaisia lapsia :) Ja eihän lastaan voi loppuelämää suojella huonokäytöksisiltä ihmisiltä?
t. 4
ja on kotiintuloajat.kyllä nuo hienostojen lapset vittua kylvää enempi kuin meiän köyhempien.mut kiitos ja näkemiin.samaa paskaa suollat kuule aloittaja pönttöö ku muutki,vaik söisitki kalliimpaa ruokaa ...
BUHAHAHAHAHA
no, me asumme vuokralla yksityisellä hyvässä taloyhtiössä ja meidän lapsemme ovat fiksuja, hyväkäytöksisiä, luokkansa kärkeä, harrastavat, eivät käytä päihteitä, notku kaupungilla, kiusaa muita, luokkansa edustajat oppilaskunnassa/tukioppilaina/luottamusoppilaina...mutta totta on että toinen joutui kahden kaupungin vuokrataloissa asuvan moniongelmisen kakaran kiusaamaksi hyvin inhottavalla tavalla. Olet sikäli oikeassa. Kyllä siellä ongelmia pesii.
Mutta mahtuu sinne häirikköjoukkoon myös niitä ns. paremman perheen lapsukaisia, samoin kuin fiksumalle puolelle jokunen vuokrakasarmikakarakin.
Enemmän minua huolettaa niiden uratykkien lapset, jotka on aina yksin siellä kivilinnassa
perheessä riittää yhden uratykin palkka siihen, että koko perhe elää tasokkaasti. Kivilinnassamme häärää siis äiti aina kotona, laittaa ruokaa ja kuskaa harrastuksiin, hoitaa sairasta lasta jne.
En tosin ole nähnyt ainoatakaan kiroilevaa, toisia kiusaavaa, roskaavaa, leluja rikkovaa tai huonosti pukeutunutta lasta ainakaan tällä kaupungin rivitaloasuntojen pihamaalla. Myöskään poliisia, ampulassia tai palomiehiä ei ole näkynyt toisin kuin silloin, kun asuimme omistusasunnossa kaupungin toisella puolella. Suurin osa naapureista on tavallisia duunareita, osa on jopa ihan akateemisesti koulutettujakin ja nuo työttömät, eläkeläiset ja hoitovapaalla olevatkin ovat ihan tavallisia ihmisiä. Sama pätee noihin maahanmuuttajiinkin. Ei minkäänlaista häiriötä ainakaan kahteen vuoteen. Osa on asunut näillä nurkilla jo pitkään ja esim. yksi yh-äiti asuu täällä vain talonrakennusprojektin ajan.
Tiedän, että on olemassa vuokrataloja, joiden asukkailla on mainitsemiasi ongelmia. Ns. hyvä koulu ei takaa sitä, etteikö niiden lasten perheissä voisi olla pahempiakin ongelmia. Onhan noista perhesurmista luettu myös ns. hyväosaisten perheiden kohdalla.
Ihmisestä kertoo yleensä enemmän se, mitä hän inhoaa kuin se, mistä hän pitää...
Työelämässä menestynyt äiti tai isä ei voi sitten olla se hyvä vanhempi? :)
Tuo on aika tyypillinen ajattelumalli täällä, missä elää yhä vaan kova herraviha.
Ja se köyhä ei sitten voi olla hyvä vanhempi? Kysytään näin toisinpäin.
Minä asuin koko lapsuuteni kaupungin vuokratalossa ja ihan normaaleja lapsia oltiin, kuten suurin osa muistakin. Toki jokaiseen porukkaan mahtuu ne pari "häiriintynyttä" mutta kyllä itseäni vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset, jotka tuomitsevat koko porukan samalla kertaa.
nimim. kahden pienituloisen vanhemman lapsi
Lapsia, joilla on taipumusta edetä hierarkiassa ns. kyynärpää-taktiikalla, on tasaisesti kaikissa sosiaaliluokissa. Ne, jotka omaavat hyvät sosiaaliset taidot, osaavat myös salata/naamioida kiusaamisen sun muut sosiaaliset pelit hyvin. Mitä enemmän tällaisia lapsia eristetään leikkimään keskenään, sitä hankalampaa kiusaamiseen on puuttua - aivan kuten silloinkin, kun kaikki kasvattamattomuuden hedelmät kerätään omaan ryhmäänsä riehumaan.
Ja ota nyt huomioon, että viimeistään aikuisiällä nämä kaksi ryhmää kohtaisi toisensa. Se, millaisia poliittisia vaikutuksia tällä on, pitäisi olla sivistyneemmälle itsestäänselvää. Siksi on tärkeää KASVATTAA ne lapset toimimaan eri lähtökohdista tulleiden ikätovereiden kanssa, eikä mennä sitä kautta mikä vanhemmista tuntuu helpoimmalta/turvallisimmalta.