Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavat sairaalloisen uteliaita! Miksi ihmiset on niin kiinnostuneita siitä, mihin me muutetaan?!

Vierailija
02.10.2012 |

Ostettiin uusi asunto, mutta ei haluta yllätysvieraita, ennenkuin muutto hoidettu ja tavarat paikoillaan. Siksi ei ajateltu kertoa kellekkään uuden kodin tarkkaa osoitetta - eikö oikeastaan muutenkaan, millainen koti on kyseessä. Näkevätpä sitten parin kuukauden päästä.

Tuntuu kuitenkin, että kaikki uteluttaa ihan HURJASTI. Kaikki sukulaiset, ystävät ja tuttavat utelevat koko ajan, että ettekö te nyt voi kertoa sitä osoitetta. Ja millainen asunto. Jne.

Ei kerrota taatusti osoitetta. Viimeksi, kun muutettiin ja kerrottiin, yksi kaveri ajoi puolen tunnin sisällä katsomaan, millainen paikka on kyseessä. Kysyi osoitetta jonkun kortin lähettämisen varjolla ja kun olin pihalla ajamassa nurmikkoa, niin jo ajoi autolla taloyhtiön parkkipaikkaa ympäri.

Miten ihmisiä voi noin paljon kiinnostaa toisten asiat? Ei mua ainakaan kiinnosta noin sairaalloisesti, minne joku muuttaa. Näkeehän sen sitten, kun kutsuvat kylään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kaikki kyyläisivät, kyttäisivät, tirkistelisivät, ottaisivat selvää asunnon hinnasta jne.

Vanha kaveri kuulosti aikoinaan tuollaiselta vielä ollessaan työelämässä, kun alkoi oireilla ensimmäistä psykoosiaan. Hän kuvitteli työkavereiden tuijottavan, kuuntelevan puhelukäyttäytymistä, laskevan tupakkataukojen määrää Ihan Oikeesti!

Seuraavaksi hänen piti pitää sälekaihtimet kiinni, kun rakennustyömaan miehet tuijottivat ja saattoivat olla vaikka soskun kyyliä. Seurasivat kauppaankin asti. Naps.

Vierailija
22/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko jonkun ärsyttävän kerrostalokyttääjän kanssa on kaveerata ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ystäviä. hapantukaa omassa erinomaisuudessanne. On normaalia, ja ikäänkuin positiivista olla kiinnostunut toisen uudesta kodista; jo kohteliaisuudesta ja joku voi vieläpä ihan vilpittömästi jakaa sen ilon kanssanne. Jos jonkun touhussa on vikaa niin ap:n. Miksi sulle on niin tärkeää osoittaa etteivät muut ole arvoisiasi?? On aika surullista et kokee ihmisten halun jakaa uhkaavaksi tai epämiellyttäväksi.

Vierailija
24/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhainen valehtee asumispaikkansakin, koska on varma, että työkaveri muuten ajaa heti katsomaan hänen asuntoaan ja tunkee sisälle. Mulla oli kerran tällainen työkaveri. Puhui jotain omakotitalostaan. Kysyin ohimennen, missä asuu. Mainitsi alueen X ja minä siihen jotain ympäripyöreää, että mies on lapsena asunut siellä suunnassa ja viihtyi. Meni vuosi tai kaksi, niin kerran ollessa kävelyllä äitini kanssa, huomasin tuon työkaverin auton erään talon pihassa ja postilaatikossa nimen. Äiti tiesi talon ja sanoi, että "oi, ne on monta vuotta siinä asuneet". HÄH? Miksi piti valehdella? Itseasiassa mulle ei ole tärkeää, missä tuo tyyppi asuu. Mua enemmän ihmetyttää vieläkin, miksei sanonut oikein asuinpaikkaansa. En mä mitään katua kaivannut vaan miksi piti valehdella? Onko tuollainen ihminen vainoharhainen, koska pelkää jotain urkkimista/tunkeilua, jos sanoo oikein asuinpaikkansa. Miksi sanoa asuvansa "Itä-Kapungissa", jos asuu oikeasti "Länsi-Kaupungissa"?

Vierailija
25/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei olis kertonut edes sitä, että uus kämppä on ostettu, ja kylään saa tulla sitten kuukauden päästä vasta.

Vierailija
26/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaverit oli muuttopäivänä auttamassa laatikoiden purkamisessa. Kun urakka saatiin kohtuulliseen pisteeseen istahdettiin yhdessä syömään chili con carnea.

Ei ollut meille mikään häpeä eikä salaisuus, että ostettiin kallis asunto, eihän Helsingissä muunlaisia olekaan :). Lähipiirillä suunnilleen sama tulotaso ja elämäntilanne.

21

Vierailija
27/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan tuollainen herättää kiinnostusta kun nimenomaan sanoo, että ei kerro.

Sitten kun se muuttuu muotoon lälläslää, enpäs kerro, niin enpäs minäkään tulen tupareihin.

Ette te niin erikoisia ihmisiä ole.

Vierailija
28/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaverit oli muuttopäivänä auttamassa laatikoiden purkamisessa. Kun urakka saatiin kohtuulliseen pisteeseen istahdettiin yhdessä syömään chili con carnea.

Ei ollut meille mikään häpeä eikä salaisuus, että ostettiin kallis asunto, eihän Helsingissä muunlaisia olekaan :). Lähipiirillä suunnilleen sama tulotaso ja elämäntilanne.

21

Vierailija
29/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se muuttuu muotoon lälläslää, enpäs kerro, niin enpäs minäkään tulen tupareihin.

Teillä tupari-ihmisillä on joku sellainen keskenkasvuinen ajatus mielessä, että ap olisi jotenkin surullinen jos hänen tupareihinsa ei tulla.

Todellisuudessa kuitenkin tuparit on mieleltään alta kaksikymppisten juttu, ja niiden järjestämisestä saa palkkioksi stressin. Rivien välistä on lisäksi luettavissa, että ei ap niitä vieraita sinne halua muulloinkaan.

Vierailija
30/30 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole utelua kysyä minne toiset ovat muuttamassa? Eikö olisi epäkohteliaampaa sivuuttaa koko aihe kysymättä yhtään mitään?!

Nyt teet itse koko muutosta niin suuren ohjelmanumeron, että "yllätyksen" paljastuessa se on vaarassa lässähtää, ellei kohde ole jotain Mäntyniemi-tasoa.

Ja itsellesi teet hirveän stressin saada koti tiptop-kuntoon kauhean nopealla aikataululla. Miksi tutut eivät saisi tietää uuden kotisi sijaintia tai nähdä sitä "keskeneräisenä".

Me rakensimme omakotitalon. Täällä kävi enemmän tuttuja varmaan silloin tyhjällä tontilla, rakennusaikana ja puolivalmiina kuin nyt (ja onko koti/sisustus koskaan täysin valmis). Ei ole vaivannut keskeräisyyden näkeminen. Päin vastoin. On saanut rauhassa hiljalleen, ajatuksella ja oikeasti laatuun panostaen tehdä tätä sisustusta - itseään varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi