Saudi-Arabiassa naiset on poistettu Ikean mainoskuvista.
Miten Ikea sallii tuon?
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/01/article-2211291-154BFEF600000…
Isi ja pojat kuvassa.
Kommentit (84)
Justjust... Taitaapa olla vielä vähemmän asiaa Ikeaan nyt kuin aiemmin. Jos yritys tukee tuollaista naisten syrjimistä ja maailmasta poistamista.
Ei Ikea eikä mikään tai kukaan muukaan voi mitään ko. maan naista väheksyvälle kultuurille ja uskonnolle.
Parempi vaan poistaa naiset, jotta ei tule tappouhkauksia, mielenosoituksia, tavaratalojen ja maan lippujen polttamisia.Ei siellä nainen turistinakaan voi liikkua shortseissa ja hihattomassa paidassa, muslimit eivät sellaiseen ole tottuneet ja pitävät sitä naista vapaana riistana, jolle saa tehdä melkein mitä vaan. Ja ne muslimit tuovat kulttuuriaan tännekin.
Kyllä länsimaiden moraalinen velvollisuus olisi boikotoida näitä kivikaudella eläviä maita. Paheksuihan Etelä-Afrikan apartheidia melkein koko maailma mm. kauppasaarron muodossa. Ihan samanlaista rotuerottelua on naisten alistaminen ja sitä vastaan meidän pitäisi toimia yhdessä.
Me tarvitsemme Saudi-Arabiaa. Se toimittaa suurimman osan Länsimaiden öljystä ja ison osa maakaasusta. Se on myös todella suuri ostaja.
Saudi-Arabia on myös poliittinen ja sotilaallinen liittolainen Lähi-idässä.
Taloutta ja moraalia ei ikinä pidä sotkea keskenään.
Justjust... Taitaapa olla vielä vähemmän asiaa Ikeaan nyt kuin aiemmin. Jos yritys tukee tuollaista naisten syrjimistä ja maailmasta poistamista.
Tässä taloudessa Ikea menee boikottiin. En vain voi hyväksyä, että tuetaan moista syrjimistä.
Se on ihme että selitettään olevansa sallivia ja ei syrjiviä. Sitten vastustetaan sitä että toisen maan kansalaiset eivät saa elää oman kulttuurin ja uskontonsa mukaisesti. Tekopyhää. Et ole sen parempi kuin natsi. Hyväksyt vain sen mikä sinun mielestä on oikein. Jokainen saa elää miten tahtoo omassa maassaan. Saudi-Arabian tekemiset omassa maassaan ei kuulu sulle, mulle tai kenellekkään muulle
Naiset ovat niitä jotka opettavat noita tapoja lapsille.
Sama juttu on ympärileikkauksessa. Afrikassa juuri naiset ovat niitä jotka pitävät yllä perinnettä missä naisten sukupuolielimet leikataan. Ei miehet.
Ymmärrätkö että se on heidän kulttuurissa ja uskonnossa. Me ei voida eikä meillä ole oikeutta arvostella toisia kulttuureja heidän omassa maassa.
Jokainen maa päättää itse mitkä ovat oikeudet ja velvollisuudet. Tuollainen universaali on täyttä roskaa.Kukaan ei voi määrätä itsenäistä valtiota.
Miksi apartheid oli sitten niin paha juttu, että melkein koko maailma boikotoi Etelä-Afrikkaa?
Miksi naisten pitäminen alempana olentona kuin mies olisi jotenkin apartheidia hyväksyttävämpää?
Tässä taloudessa Ikea menee boikottiin. En vain voi hyväksyä, että tuetaan moista syrjimistä.
Se on ihme että selitettään olevansa sallivia ja ei syrjiviä. Sitten vastustetaan sitä että toisen maan kansalaiset eivät saa elää oman kulttuurin ja uskontonsa mukaisesti. Tekopyhää. Et ole sen parempi kuin natsi. Hyväksyt vain sen mikä sinun mielestä on oikein. Jokainen saa elää miten tahtoo omassa maassaan. Saudi-Arabian tekemiset omassa maassaan ei kuulu sulle, mulle tai kenellekkään muulle
Naiset ovat niitä jotka opettavat noita tapoja lapsille.Sama juttu on ympärileikkauksessa. Afrikassa juuri naiset ovat niitä jotka pitävät yllä perinnettä missä naisten sukupuolielimet leikataan. Ei miehet.
Ymmärrätkö että se on heidän kulttuurissa ja uskonnossa. Me ei voida eikä meillä ole oikeutta arvostella toisia kulttuureja heidän omassa maassa.
olla noin typerä. Niin miksiköhän ne naiset pitävät yllä näitä perinteitä? Kerkesitkös miettiä niin pitkälle? Ja todella typerää väittää, että miehet eivät ylläpitäisi näitä perinteitä.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että en ole suvaitsevainen. Ekä aion suvaita mm. sortokulttuureja.
Jokainen maa päättää itse mitkä ovat oikeudet ja velvollisuudet. Tuollainen universaali on täyttä roskaa.Kukaan ei voi määrätä itsenäistä valtiota.
Miksi apartheid oli sitten niin paha juttu, että melkein koko maailma boikotoi Etelä-Afrikkaa?
Miksi naisten pitäminen alempana olentona kuin mies olisi jotenkin apartheidia hyväksyttävämpää?
No kun apartheid syrji mustia miehiä! Jos vain naisia olisi syrjitty, Mandela istuisi vieläkin vankilassa.
En tosin ymmärrä miksei IKEA voinut poistaa kaikkia ihmisiä kuvista? Ihan hullua että otetaan vain naiset pois. Tai olisivat laittaneet kuvastoon seikkailemaan vaikkapa vaatetettuja koiria tai aina yhtä siveitä astronautteja.
En tosin ymmärrä miksei IKEA voinut poistaa kaikkia ihmisiä kuvista? Ihan hullua että otetaan vain naiset pois. Tai olisivat laittaneet kuvastoon seikkailemaan vaikkapa vaatetettuja koiria tai aina yhtä siveitä astronautteja.
Tai olisi ihan vittuiluna korvaanut naiset naiseksi pukeutuneilla muslimimiehillä.
Tuon kulttuurin edustajille maahantulokielto Suomeen kiitos
kovin montaa saudia olekaan. Toisin kuin heidän rahat kyllä kelpaavat suomalaisille työntekijöille!
Naiset tuleekin pitää kurissa ja nuhteessa, koska ovat niin tunteidensa vietävissä olevi aolentoja ja oikukkaita.
Se on jokaisen isän, aviomiehen ja vanhimman pojan velvollisuus.
Niin ja parempi leikellä vähän sukupuolielimiä varmuun bnvuoksi, niin pysyy paremmin kurissa, eiks nii?
ne miehet tajua, että ne sais parempaa seksiäkin jos ei silpois naisia ja ois kivaa silmäruokaa kadullakin, jos naiset sais pukeutua kuten länsimaissa.
tajua että muslimi miehet ei HALUA mitään "silmäruokaa" nähdä, muuta kun omassa vaimossaan . Miksi oikeen luulet että esim tässäkin mainoksessa se nainen on poistettu!
Nainen on arvokas ja jokainen nainen, sisko, äiti, vaimo, tytär eitule olla mikään kävelevä mainostaulu jota kaikkivoi ihailla/arvostella mielensä mukaan.
no varmasti löytyy niitä tapamuslimeja jotka sellasta katsovat. Mutta MUSLIMI,joka elääKoraanin mukaan EI katso kahdestikaan vierasta naista. Ja siitä tässä oli kyse.
Mutta MUSLIMI,joka elääKoraanin mukaan EI katso kahdestikaan vierasta naista. Ja siitä tässä oli kyse.
Hahahahah! Et itsekään usko tuohon. Tottakai ne katsoo kaikkea lihaa mikä liikkuu. Ne on katsos miehiä. Ja siksi ne naiset pitää verhota kaapuihin, jotta kukaan vieras mies ei pääsisi himoitsemaan omaa naista. Miehet tietää, että toiset miehet on just yhtä himokkaita kuin ne itse on, ja siksi naisilla pitää olla kaavut.
Mutta MUSLIMI,joka elääKoraanin mukaan EI katso kahdestikaan vierasta naista. Ja siitä tässä oli kyse.
Hahahahah! Et itsekään usko tuohon. Tottakai ne katsoo kaikkea lihaa mikä liikkuu. Ne on katsos miehiä. Ja siksi ne naiset pitää verhota kaapuihin, jotta kukaan vieras mies ei pääsisi himoitsemaan omaa naista. Miehet tietää, että toiset miehet on just yhtä himokkaita kuin ne itse on, ja siksi naisilla pitää olla kaavut.
ja säkö olet tse Muslimi ja tiedät miksi naisten JA miesten ei tule katsoa muita kuin omia puolisoitaan ?
Aina te jaksatte naurattaa näillä teidän Islam/Muslimi viha luuloillanne :)
Joko olet mies, ja olet itse niin kieroutunut ja himoitset kaikkea liikkuvaa jotenoletat automaattisesti kaikkien muidenkin ,ETENKIN muslimien tekevän niin.
Tai sitten olet nainen,joka tasan tarkkaan tiedät että harjoittavat muslimit oikeastaan ällöttyvät muista naisista eivätkä edes maksusta katsoisi naista kahdesti kadulla , mutta olet niin katkeroitunut sillä oma miehesi on tyypillinen suomalainenjoka katoaa ryyppy/baarireissuilleen tämän tästä,ja joka avoimesti kehuskelee muidennaisten ulkonäköä :)
No, sääliksi käy jokatapauksessa
ja säkö olet tse Muslimi ja tiedät miksi naisten JA miesten ei tule katsoa muita kuin omia puolisoitaan ?
Aina te jaksatte naurattaa näillä teidän Islam/Muslimi viha luuloillanne :)
Joko olet mies, ja olet itse niin kieroutunut ja himoitset kaikkea liikkuvaa jotenoletat automaattisesti kaikkien muidenkin ,ETENKIN muslimien tekevän niin.
Tai sitten olet nainen,joka tasan tarkkaan tiedät että harjoittavat muslimit oikeastaan ällöttyvät muista naisista eivätkä edes maksusta katsoisi naista kahdesti kadulla , mutta olet niin katkeroitunut sillä oma miehesi on tyypillinen suomalainenjoka katoaa ryyppy/baarireissuilleen tämän tästä,ja joka avoimesti kehuskelee muidennaisten ulkonäköä :)
No, sääliksi käy jokatapauksessa
Te mamumatjat olette oikeasti säälittäviä, kun luulette muslimimiestenne olevan jotain pyhimyksiä!
Kukaan terve mies ei ällöty muista naisista. Se on ihan biologiaa eikä mikään möhmetti tee poikkeusta.
todellakin he ällöttyvät , mutta eivät musliminaisista vaan eurooppalaisista jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät kuin mitkä lie ..:) eivät oikeastaan ajatteleheitä edes naisina.
todellakin he ällöttyvät , mutta eivät musliminaisista vaan eurooppalaisista jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät kuin mitkä lie ..:) eivät oikeastaan ajatteleheitä edes naisina.
Ja sinä uskot tämän?
kai minä nyt oman uskontoni tunnen, samoin kuten mieheni ja kaikki muutkin muslimimiehet.
Mieheni kävelee silloin harvoin kunkaupunkiin edes menee katse maassa lähes koko ajan,sillä niin muslimien kuuluu tehdä (lower your gaze).
Siinäpähän kadehditte kun itse naitte sikoja :)
kai minä nyt oman uskontoni tunnen, samoin kuten mieheni ja kaikki muutkin muslimimiehet.
Mieheni kävelee silloin harvoin kunkaupunkiin edes menee katse maassa lähes koko ajan,sillä niin muslimien kuuluu tehdä (lower your gaze).
Siinäpähän kadehditte kun itse naitte sikoja :)
Hehhehehe, hyvin se sinulle näyttelee. Vaan olisitpa joskus seuraamassa, kun ovat miesporukalla liikkellä...
se siinä onkin, ei mieheni missään koskaan käy ! Tapaa ystäviään (Meidän ystäviämme,muslimeja ,joilla kikilla perheet) korkeintaan moskeijassa, tai silloin kun menemme yhdessä kyläilemään .
Kaikki illat ja viikonloput vietämme yhdessä :)
Joten pieleen meni taas ;)
Jokainen maa päättää itse mitkä ovat oikeudet ja velvollisuudet. Tuollainen universaali on täyttä roskaa.
Kukaan ei voi määrätä itsenäistä valtiota.