Uraäiti - anna rahaasi kotiäidille
Olen itse ollut kotona 25 vuotta. Poikani ovat jo täysikäisä mutta asuvat vielä ilokseni kotona. Pojat sanovat että heillä oli siksi hyvä lapsuus kun äiti oli aina odottamassa heitä kotona. Ruoka odotti, olin laittanut uoteet, pessyt vaatteet ja siivonnut - oli kiva tulla kotiin. Auttelin myös läksyissä ja meillä oli paljon yhteistä aikaa. Poikien kaverien äidit olivat töissä eikä palvelut oikein kotona toimineet. Kaverit saivat itse huolehtia asiansa j aäiti tuli myöhään väsyneenä kotiin. Näin olen seurannut lapsiana vauvavaiheesta aikuisuuteen asti ja ollut siten etuoikeutettu. Olen pitänyt itseäni äitinä enkä kaivannut palkkatyötä. On kiva kuulla nyt jo aikuisten poikien kehuvan että olen ollut Hyvä Äiti. Olen myös tietoisesti lukenut ja kouluttanut itseäni ja harjoita mm. kirjoittamista.
MUTTA - miten saada kotiäidille omaa rahaa? Kotiäiti tekee 24/7 pesten ja siivoten jne. Miten suhtaudutte siihen että saisimme palkkaa valtiolta.
Tai tässä raflaava ehdotus. Jokainen uraäiti maksaisi työssäkäynnistä veroa muutaman prosentin kotiäideille. Yhdellä kotiäidillä voisi olla myös työssä olevista äideistä koostuva kummi- eli "elätysrengas". Vainpieni summa/äiti mutta näistä yhdessä kasvaisi mukav asumma kotiäidille. esim. jos äiti maksaisi 1-3 % palkastaan (brutto 4000 e/kk) = 40-120 e /kk. Jo 5 äitiä voisi antaa mukavasti taskurahaa yhdelle kotiäitylille :).
Kommentit (32)
HUH..HUH. Tämä voisi onnistua Porvoossa, mutta ei muualla. Ihanko omasssa pienessä mielessäsi tuollaisen hyvän ajatuksen kehitit?
kun uraäidit maksaa siitä palkan.. taitais kyllä kutistua kotiäidinkin palkka aika pieneks..
Ajatuksena oikeasti aika törkeä. En rehellisesti olis edes omalle siskolleni valmis maksamaan omasta palkastani osuutta sen takia, että hän on valinnut kotiäitiyden työssä käynnin sijaan. Siis toki teen sen välillisesti veroina, mutta lopulta kotiäitiys on suurimmalta osin ihan oma valinta...
Passataan heidät piloille, tuodaan ruoka nenän eteen, etteivät lapset vaan opi ikinä käyttämään hellaa saatikka mikroa ruoan lämmittämiseen, eivät osaa itse tehdä välipalaa, eivät pestä pyykkiä eikä mitään muutakaan. Uusavuttomuus kasvaa eikä tulevaisuus ole enää nuorista kiinni! Hyvä idea!
Mun äiti on hyvä äiti, koska oli läsnä vaikka kävi töissä. Hänellä oli aikaa kuunnella meidän murheita työpäivän jälkeen, keksiä meille lapsille tekemistä ja uusia leikkejä, pelasi meidän kanssa lautapelejä ja katsoi elokuvia. JA KÄVI TÖISSÄ, hän ON MAAILMAN PARAS ÄITI. Näin me lapset myös opimme kotityöt, pyykkien pesun sekä ruoan laitonkin, enkä todellakaan haluaisi, että äitini olisi ollut kotona aina odottamassa meitä kotiin koulusta. Ja tasan aion minäkin tehdä niin, käyn töissä ja olen hyvä äiti. Kaikilta se ei vaan onnistu, kuten näköjään sinulta. Sääli :(
Siis mitä sellaista ap on nyt tehnyt, että hänelle pitäisi kenenkään maksaa mitään? En siis tajua aloitusta ollenkaan. Miksi työssäkäyvät miehet eivät maksa ap:lle? Useinhan miehet ovat vähemmän kuin äidit kotona.
Ai niin, mähän maksankin tulonsiirtoa joka kuukausi lähes puolet palkastani niin että ne saa olla kotona jotka haluaa mutta silti saada ilmaisen terveydenhuollon ja koulutuksen. Ole hyvä sinä kotiäiti.
kotiäitien loisimista kotona muun muassa erilaisina tulonsiirtoina veroistamme.
rahaa niin kaikkihan siihen rupeasi. Valtio menis konkkaan kun ei mitään töitä enää tehdä kun kaikki laittelevat kotona ruokaa.
Huomaa kyllä että ei ajatus ihan kulje kotiäideillä.
Ps. Äitini on uraäiti ja silti paras äiti maailmassa.
Olen itse ollut kotona 25 vuotta. Poikani ovat jo täysikäisä mutta asuvat vielä ilokseni kotona. Pojat sanovat että heillä oli siksi hyvä lapsuus kun äiti oli aina odottamassa heitä kotona. Ruoka odotti, olin laittanut uoteet, pessyt vaatteet ja siivonnut - oli kiva tulla kotiin. Auttelin myös läksyissä ja meillä oli paljon yhteistä aikaa. Poikien kaverien äidit olivat töissä eikä palvelut oikein kotona toimineet. Kaverit saivat itse huolehtia asiansa j aäiti tuli myöhään väsyneenä kotiin. Näin olen seurannut lapsiana vauvavaiheesta aikuisuuteen asti ja ollut siten etuoikeutettu. Olen pitänyt itseäni äitinä enkä kaivannut palkkatyötä. On kiva kuulla nyt jo aikuisten poikien kehuvan että olen ollut Hyvä Äiti. Olen myös tietoisesti lukenut ja kouluttanut itseäni ja harjoita mm. kirjoittamista.MUTTA - miten saada kotiäidille omaa rahaa? Kotiäiti tekee 24/7 pesten ja siivoten jne. Miten suhtaudutte siihen että saisimme palkkaa valtiolta.
Tai tässä raflaava ehdotus. Jokainen uraäiti maksaisi työssäkäynnistä veroa muutaman prosentin kotiäideille. Yhdellä kotiäidillä voisi olla myös työssä olevista äideistä koostuva kummi- eli "elätysrengas". Vainpieni summa/äiti mutta näistä yhdessä kasvaisi mukav asumma kotiäidille. esim. jos äiti maksaisi 1-3 % palkastaan (brutto 4000 e/kk) = 40-120 e /kk. Jo 5 äitiä voisi antaa mukavasti taskurahaa yhdelle kotiäitylille :).
Paljonko pitää vielä antaa, että Hyvä Koti Äiti on tyytyväinen?
Oh millaista bullshittiä, kotiäitikö muka 24/7 pesee ja siivoaa? Ettekö muka edes nuku ilman moppia ja imuria petikaverina? Me "uraäidit" pesemme ja siivoamme JA lisäksi teemme palkkatyömme. Opetamme lapsemme tekemään myös osansa taloustöistä. Eikö pikemminkin pitäisi olla niin päin, että te maksatte meille provikkaa? Sillä mitä te olette muka meidän hyväksemme tehneet? Olette oleilleet kotona omaksi huviksenne ja paaponeet vieläpä ne poikannekin niin pilalle, että ne odottavat ilman muuta meidän "uraäitien" tyttärien jatkaavan passaamista. Hyh!
Toivottavasti tämä oli pelkkä kirjallinen harjoitelma.
vissiin palstaillut liian kauan, sillä muistan lukeneeni tämän saman aloituksen täällä vaikka kuinka monta kertaa...
Olenkin jo ihmetellyt, miksi tämä kotiäiti ei ole aikoihin kirjoitellut tänne. Luulin hänen menneen töihin, mutta ilmeisesti kotona olikin niin kova työputki päällä ettei ole ehtinyt kirjoitella.
Meille äideille? Voitaisiin olla kaikki kotona ja ostaa enemmän kaikkea kivaa. Hoitaa ne lapset kotona 30-vuotiaiksi ja vielä sunnuntailounaat 50-vuotiaaksi.
Loistava idea.
Ap:n seuraava aloitus on "Miniäni on itsekäs paska, kun ei passaa riittävästi poikaani". Teksti alkaa sanoilla "Poikani ja miniäni saivat ensimmäisen lapsensa ja nyt miniä vaatii poikaani hoitamaan vauvaa. Poikani soittaa minulle joka ilta ja itkien kertoo joutuneensa vaihtamaan kakkavaipan ja tyhjentämään taas tiskikoneen".