Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko poika edelleen arvostetumpi lapsi kuin tyttö?

Vierailija
01.10.2012 |

Erityisesti ole ollut huomaavinani, että jos perheessä on vain poikia, sitä pidetään hienona saavutuksena, mutta jos on pelkkiä tyttöjä, perhettä säälitään salaa, vihjaillaan pojasta jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaikka jotkut muuta väittää, seuratkaa vaikka kun perheessä on ensin useampi tytär niin pojan syntyessä lapsien teko loppuu.

Vierailija
2/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutu-tuntumalla asia on nykyään juuri päinvastoin, eli että tyttöjen saamista arvostetaan enemmän. Mutta mutu ei kerro siitä miten asiat todella on, pitäisi tutkia isoilla ihmisjoukoilla asenteita ja käyttäytymistä.

(jotain hyvin rajoittunutta todistusaineistoa asenteiden kääntymisestä tuo just lukemani juttu, jonka mukaan jenkeissä (yyberrikkailla) on mahdollista valita sukupuoli hedelmöityshoidoissa, niin 70% niistä, jotka valitsevat jommankumman sukupuolen, valitsevat tytön).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Ehkä jossain maaseudulla.

Vierailija
4/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen vaimo oli raskaana. Kamala kohkaaminen miehen äidiltä, että hän TIETÄÄ sen olevan poika. Tulevat vanhemmat toivoivat salaa tyttöä. No, se oli sitten poika. Voi sitä anopin tuuletusta! Kun se on POIKA!

Ja nyt sitten jahdataan meitä. Että koskas me tehdään lapsi. Pitäähän pojanpojalle saada serkkuPOIKA. Miettikääs, kun sitten on serkkuPOJAT. Kaksi POIKAA. Hihih. POJISTA olisi seuraa toisilleen Eikö olisi ihanaa!

Kerran anoppi selitti, että oli harkinnut miehensä kanssa aborttia, kun odotti perheen nuorinta TYTTÖÄ. Kun kerran oli jo kaksi POIKAA. Todella kamalaa.

Välillä tekisi mieli sanoa anopille tosi ilkeästi.

Vierailija
5/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole itse kohdannut sääliä kahden tyttären äitinä. Mitä nyt oma 90-vuotias mummoni on aina suosinut poikia, mutta hänet olen aina jättänyt omaan arvoonsa.

Vierailija
6/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä mistä minä olen lähtöisin, uskonnollisissa piireissä, asia on juuri näin edelleenkin.

Vierailija
7/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheessä pitää olla ainakin se yksi poika.

Ja näin on jopa korkeammin koulutettujen keskuudessa.

Minusta on kyllä kiva, että meillä on sekä poika että tyttö, mutta toisaalta varmasti olisin tyytyväinen toisenlaiseenkin perheen kokoonpanoon.

Vierailija
8/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen vaimo oli raskaana. Kamala kohkaaminen miehen äidiltä, että hän TIETÄÄ sen olevan poika. Tulevat vanhemmat toivoivat salaa tyttöä. No, se oli sitten poika. Voi sitä anopin tuuletusta! Kun se on POIKA!

Ja nyt sitten jahdataan meitä. Että koskas me tehdään lapsi. Pitäähän pojanpojalle saada serkkuPOIKA. Miettikääs, kun sitten on serkkuPOJAT. Kaksi POIKAA. Hihih. POJISTA olisi seluraa toisilleen Eikö olisi ihanaa!

Kerran anoppi selitti, että oli harkinnut miehensä kanssa aborttia, kun odotti perheen nuorinta TYTTÖÄ. Kun kerran oli jo kaksi POIKAA. Todella kamalaa.

Ihmetyttää kyl kovasti et nää tyttöjen syrjijät on aina vanhoja NAISIA eli he on itse olleet niitä väheksyttyjä pikkutyttöjä menneenä aikana?

Vierailija
9/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppia se aluksi rassasi ja yksi ybertatuoitu mamma (siksi mainitsen tatskat kun kuvittelin mielummin moderniksi/fiksuksi ihmiseksi) perhekerhossa oli varma että kolmatta odotettiin pojan toivossa.

Minusta kolme samaa oli ne sitten kumpia vaan on hauska poppoo.

Vierailija
10/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sitten jahdataan meitä. Että koskas me tehdään lapsi. Pitäähän pojanpojalle saada serkkuPOIKA. Miettikääs, kun sitten on serkkuPOJAT. Kaksi POIKAA. Hihih. POJISTA olisi seluraa toisilleen Eikö olisi ihanaa!

Ihmetyttää kyl kovasti et nää tyttöjen syrjijät on aina vanhoja NAISIA eli he on itse olleet niitä väheksyttyjä pikkutyttöjä menneenä aikana?

Ei voi käsittää. Miten voi joku noin omaa sukupuoltaan karsastaa.

Itse olen perheestä, jossa meitä oli kaksi tyttöä. En koskaan kokenut miltään taholta, että miksei meillä ole poikaa. Mutta meidät kasvatettiin kyllä siten, että anything boys can do girls can do better - eli että voit tehdä ihan mitä vain, kun siihen paneudut. Koskaan ei sanottu, että et sä nyt voi maalata isin kanssa aitaa, kun olet tyttö, menepä sisälle kutomaan sukkaa. Kaikessa sai olla mukana ja kaikkea kiinnostusta tuettiin, oli se sitten kiinnostumista ruoanlaitosta tai astronomiasta.

Vierailija
11/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini suosi vielä poikia, mutta mielestäni nykyään olen usein törmännyt sekä keskustelupalstoilla että jopa omassa tuttavapiirissäni niihin, jotka pettyvät ultrassa, kun lapsi paljastuu pojaksi.

Vierailija
12/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi kovasti halunnut pojan. On aina pitänyt poikia jotenkin "arvokkaampina", ja oli superonnellinen, kun oma esikoiseni eli hänen ensimmäinen lapsenlapsensa oli poika.

Miehen veljen vaimo oli raskaana. Kamala kohkaaminen miehen äidiltä, että hän TIETÄÄ sen olevan poika. Tulevat vanhemmat toivoivat salaa tyttöä. No, se oli sitten poika. Voi sitä anopin tuuletusta! Kun se on POIKA! Ja nyt sitten jahdataan meitä. Että koskas me tehdään lapsi. Pitäähän pojanpojalle saada serkkuPOIKA. Miettikääs, kun sitten on serkkuPOJAT. Kaksi POIKAA. Hihih. POJISTA olisi seluraa toisilleen Eikö olisi ihanaa! Kerran anoppi selitti, että oli harkinnut miehensä kanssa aborttia, kun odotti perheen nuorinta TYTTÖÄ. Kun kerran oli jo kaksi POIKAA. Todella kamalaa. Välillä tekisi mieli sanoa anopille tosi ilkeästi.

Ei voi käsittää. Miten voi joku noin omaa sukupuoltaan karsastaa. Itse olen perheestä, jossa meitä oli kaksi tyttöä. En koskaan kokenut miltään taholta, että miksei meillä ole poikaa. Mutta meidät kasvatettiin kyllä siten, että anything boys can do girls can do better - eli että voit tehdä ihan mitä vain, kun siihen paneudut. Koskaan ei sanottu, että et sä nyt voi maalata isin kanssa aitaa, kun olet tyttö, menepä sisälle kutomaan sukkaa. Kaikessa sai olla mukana ja kaikkea kiinnostusta tuettiin, oli se sitten kiinnostumista ruoanlaitosta tai astronomiasta.

Vierailija
13/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehet poikaa. Toisaalta useimmat myös haluaisivat molemmat. Meillekin usein sanotaan, että saamme olla onnellisia, että meillä on poika JA tyttö. Minusta hieman erikoista, vaikka toki omat lapseni ovatkin minulle maailman rakkaimmat.

Isoäitini suosi vielä poikia, mutta mielestäni nykyään olen usein törmännyt sekä keskustelupalstoilla että jopa omassa tuttavapiirissäni niihin, jotka pettyvät ultrassa, kun lapsi paljastuu pojaksi.

Vierailija
14/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täälläpäin toivotaan tyttöjä! Naapuissa on muutama kolmen pojan perhe ja nämä äidit ihan avoimesti kertovat olevansa pettyneitä, kun ei ole tyttöä syntynyt. Jos neljäs on sitten tyttö, on lapsenteko lopetettu siihen.

Kolmen tytön äidit puolestaan eivät ole sitä poikaa edes yrittäneet, vaan lapsiluku on jäänyt kolmeen. Tyttöjä siis muutenkin toivotaan ihan avoimesti, poikia ei.

Mainittakoon, että asun siis alueella, jossa on noin 50 omakotitaloa lähekkäin ja jokaikisessä talossa on lapsia, eli otanta on kohtuullisen kokoinen.

Vierailija
15/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti ole ollut huomaavinani, että jos perheessä on vain poikia, sitä pidetään hienona saavutuksena, mutta jos on pelkkiä tyttöjä, perhettä säälitään salaa, vihjaillaan pojasta jne.

Kyllä sitä säälittelyä saa kuulla näin kolmen pojan äitinä...

Vaikka itse olen oppinut olemaan todella ylpeä upeasta poikakatraastani! Olen niin onnellinen noista pikkukönsikkäistäni, että oksat pois.

Vierailija
16/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sitten jahdataan meitä. Että koskas me tehdään lapsi. Pitäähän pojanpojalle saada serkkuPOIKA. Miettikääs, kun sitten on serkkuPOJAT. Kaksi POIKAA. Hihih. POJISTA olisi seuraa toisilleen Eikö olisi ihanaa!

Että kyseessä on TYTTÖ. Ehkäpä harkitsivat aborttia ihan vain siksi, että oli jo ne kaksi poikaa, ei sen takia, että uusi tulokas oli tyttö.

Tai en tiedä miten vanha anoppisi on, mutta ei se nyt kovin montaa vuosikymmentä ole ollut ylipäätään mahdollista selvittää sikiön sukupuolta etukäteen, ja siinä vaiheessa kun sukupuoli selviää, ei enää muuten vaan abortteja voi edes tehdä.

Tämänkin olisit tajunnut, jos käyttäisit välillä aivojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan