Olen niin kateellinen(luuserin kirjoitus)
Olen 39v vuosia eläkkeellä ollut 4v pojan äiti minulla on myös pienyrittäjänä toimiva mies. Saan pienintä kansaneläkeettä eikä miehenkään tulot päätä huimaa.Asumme vanhassa ahtaassa remontintarpeessa olevassa rintamamiestalossa.Meillä vanha auto yms.
Tuttavaperheemme on 4 lapsinen perhe jossa äiti sairaanhoitaja käy töissä ja mies insinööri.heillä 200 neliön uusi talo ja joka vuosi käyvät ulkomailla n. 8000€ reissun.
Olen niin kateellinen heidän elämästään.Meillä kaikki vanhaa ja pientä eikä ulkomaamatkoihin ole varaa.Mietin kannattaako minun ylipäätään elää kun tämän ikäisillä on kaikki niin hienoa ja meillä aina tällaista kituuttamista?
Kommentit (51)
kokenut elämäni varrella ja tullut siihen tulokseen, että on asenteesta kiinni, onko onnellinen jo saavutetuista asioista vai käyttääkö energiansa muiden kadehtimiseen.
Eli itse sinä ap päätät, miten elämäsi elät. Kortit on jo jaettu, pelaa niillä niinkuin parhaaksi näet.
-67v
En kauheasti ymmärrä näitä rahakateita. Sitähän on peräti tutkittu, että köyhissä maissa ihmiset ovat keskimäärin onnellisempia kuin rikkaissa maissa.
Minulle terveys, turvallisuus ja toimiva elämä on tärkeintä. Luksus on kivaa, mutta pelkkä plussa noiden päälle. Maailmassa on aika paljon onnellisia köyhiä ihmisiä. Yleensä se köyhyys tekee onnettomaksi sen vuoksi, että ei ole varaa terveydenhuoltoon, koulutukseen tms. Suomessa tosin nämä epäkohdat on suhteellisen hyvin hoidettu. Tosin onhan näitäkin, jotka tekevät itsestään onnettomia kateellisuuttaan. Se on paljon surullisempaa kuin pienet tulot.
Jos on köyhä ja rikastuu, niin se tuntuu erittäin kivalta kunnes siihen tottuu niin, että siitä tulee vain normaalia. Ihminen on parantanut elintasoaan jatkuvasti, mutta en usko meidän olevan kauheasti onnellisempia sen vuoksi, koska niistä parannuksista tulee aina se "tavallinen" olotila. Korjatut ongelmat korvataan aina uusilla, entistä vähäpätöisimmillä ongelmilla, jotka kuitenkin pännivät aina yhtä paljon.
Työelämään en tule pystymään ikinä siksipä en oikein tajua miksi täällä pitäisi elää elämää mistä ei pidä?ap
mutta kukaan toinen ei saa auttaa sen lopun jouduttamisessa. Se on rikos. Kyllä, valta on omissa käsissä myös psykomammoilla.
Monilla se pinta näyttää tosi loistokkaalta, vauhdikkaalta, hauskalta ja elämäntäyteiseltä. Siellä neljän seinän sisällä se todellisuus voi olla ihan toinen.
on yleinen psyykkinen keino torjua todellisuus. Kuvitellaan hampaat irvessä todellisuus toiseksi "oikeesti naapurin elämä onkin tosi kurjaa. Pakko olla. Pakkopakkopakko!!!"
Itsellä on kivempaa lallalallallalalaaaaa...
Kun hän kasvaa, tarvitsee hän sinua vielä vuosikaudet. Itse ollessani joskus epätoívoinen, sain voimaa lapsestani, jonka ainoa äiti olen ja johon lapsi voi turvata aina. Mikään ei voi sinua korvata lapsellesi. Huolimatta ulkoisista puutteistakin:)
Kun hän kasvaa, tarvitsee hän sinua vielä vuosikaudet. Itse ollessani joskus epätoívoinen, sain voimaa lapsestani, jonka ainoa äiti olen ja johon lapsi voi turvata aina. Mikään ei voi sinua korvata lapsellesi. Huolimatta ulkoisista puutteistakin:)
jo nyt hän ihmettelee kun en käy töissä kun vien hänet päiväkotiin 10 päivänä kuussa ja tulen vain kotiin kun muiden vanhemmat menee töihin. Hän ihmettelee miksi hänellä ei ole omaa huonetta,meillä ei ole isoa taloa kuten tuttavaperheellä yms ja varmasti nämä lisääntyvät kun menee kouluun. Mieheni saisi varmasti terveen työssäkäyvän naisen ja sillä tavalla saisi myös lapseni isomman asunnon yms.ap
jo nyt hän ihmettelee kun en käy töissä kun vien hänet päiväkotiin 10 päivänä kuussa ja tulen vain kotiin kun muiden vanhemmat menee töihin. Hän ihmettelee miksi hänellä ei ole omaa huonetta,meillä ei ole isoa taloa kuten tuttavaperheellä yms ja varmasti nämä lisääntyvät kun menee kouluun. Mieheni saisi varmasti terveen työssäkäyvän naisen ja sillä tavalla saisi myös lapseni isomman asunnon yms.ap
Ei lapsi ihmettele sitä sinun työssäkäymättömyyttäsi pahalla, vaan kiinnittää vaan huomion tavallisesta poikkeavaan asiantilaan. Älä nyt vaan itse tee siitä hänellekin jotain hävettävää asiaa. Kun siinä että on liian sairas työelämään ja on siksi eläkkeellä, ei ole kertakaikkiaan mitään hävettävää.
Omaa huonetta varmasti jossain vaiheessa moni lapsi haluaa, mutta ei se ettei sitä saa ole mitenkään oikeasti kauheaa. Ei varmasti se lapsesi vaihtaisi omaa äitiään johonkin omaan huoneeseen! Kukaan ei saa kaikkea mitä haluaa eikä se olisi hyväksikään. Koti voi olla lapselle oikein hyvä koti vaikkei se olekaan iso koti eikä ole omaa huonetta.
jos saisin tuollaiset tulot ja omaisuuden.