Rakastan miestäni, mutta haluan lisää lapsia!! Mitä tehdä??
Rakastan suunnattoman paljon miestäni, hän on hyvä mies ja loistava isä lapsillemme. Meillä on nyt 4 lasta ja olemme aina puhuneet viidestä.. Nyt mies yhtäkkiä sanoi ettei halua enempää. Huomaan katkeroituvani, kun en päässyt nauttimaan viimeisestä kerrasta tietäen tekeväni niitä asioita viimeistä kertaa.
Mieheni on saanut aina sanella asiat suhteessamme, mm. milloin tapailu muuttui seurusteluksi, milloin muutettiin yhteen, milloin hän kosii, milloin mennään naimisiin, milloin jätetään ehkäisy pois ja annetaan lapselle mahdollisuus.
Vain naimisiinmenossa hoputin, sillä halusin avioitua ennen lasten syntymää, ja mies oli jo kosinut. Hän päätti silti kuukauden ja päivän.
Nyt minusta tuntuu siltä että minullakin on oikeus päättää jotakin, ja että se jotakin on se viides lapsi. Tunnen olevani pikkumainen, lapsellinen ja tyhmä. Onhan meillä jo neljä lasta, piisaahan niissäkin hoitamista. Mutta olin asennoitunut niin, että edes yritämme vielä raskautta.
Minä olen pistänyt itseni likoon, muuttanut minne mies haluaa, käynyt paljon töissä mahdollistaakseni hänen haluaman elintason ja odotellut mitä milloinkin hän haluaa. Nyt tuntuu siltä, että mies ei olekaan valmis myönnytyksiin minun vuokseni.
Mitä nyt?
Olet antanut miehesi olla kipparina ja nyt suunnittelet heivaavasi ukon sivuun, koska nyt sinä haluat määrätä. Annatko aikaasi nykyisille lapsille? Olet jämähtänyt lasten tekemiseen. Joku pakkomielle sulla on. Eikö riitä 4 lasta, kun olette jo suurperhe? Ymmärrän että sua ahdistaa, mutta älä ala pakottaa lapsiasioissa. Sinä olet vastuussa tunteistasi ja teoistasi. Voit hakea keskusteluapua, jos liian vaikeaa päästä eteenpäin.