Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla ollut repäisykipuja raskaudessa, vastaathan kiitos!

Vierailija
01.10.2012 |

Yritystä raskautumiseen on takana jo pitkään ja ovulaatio on tikuttelun mukaan tapahtunut. Jos olen raskaana, olen rv 5 + 2.

Lauantaina huomasin oikealla puolella alavatsaa kovaa kipua ponnistelun yhteydessä, siis yskiessä tai vatsalihaksia nousun yhteydessä käyttäessä. Kuulostaako tämä "repäisykivulta"? No, ajattelin venäyttäneeni vatsalihaksen enkä pohtinut asiaa sen kummemmin.

Sunnuntaiaamuna tilanne oli jo parempi, ei sattunut yhtä kovaa (poden yskää joten lauantai oli aika kurja päivä...). Kuitenkin iltapäivällä sama tapahtui nyt VASEMMALLA puolella alavatsaa! Iski kun nousin sohvalta ja sitä puolta sitten särki yskiessä...

Enää en jaksa uskoa vatsalihasten venähtämiseen (eikä mulle ole ennenkään niin käynyt), mutta mitä ihmettä se voi olla? Edelleen juimii vasenta puolta.

Kuulostaako alkuraskauden repäisykivulta?

Outoa kyllä, mulla oli 1-2 päivän mittaiset kuukautiset ihan normaalina ajankohtana, mutta nyt tarkemmin ajateltuani ja laskettuani, olivat kyllä eriskummallisen lyhyet eikä tullut tavanomaisia hyytymiä vuodon mukana...

KIITOS jos jaksat vastata kokemuksistasi!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuntuivat nimenomaan molemmin puolin vatsaa, eivät keskellä (kohdun kohdalla?). Ja erityisesti yskiessä ja asentoa vaihtaessa, siis vatsalihaksia jännittäessä.

Vierailija
2/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 40+ ja tuollaiset oireet ilmenevät mulla ennen kuukautisia.Kivut ovat lisääntyneet iän myötä. Siis juuri kipuja munasarjojen tienoilla makuulta noustessa jne. Kivut kyllä yleensä loppuu hetkeksi kuukautisiin, joten tilanteesi on erilainen...

Raskauteenkin mulla on kuulunut juuri samanlaisia oireita, en osaisi erottaa näitä toisistaan. Itselleni kivut ilmaantuivat muistaakseni hiukan myöhemmin, mutta tämä lienee yksilöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden alkuvaiheessa.

Vierailija
4/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 22 ja välillä öisin on vatsa molemmilta reunoilta äärimmäisen kipeä koko ajan. Viime yönäkään en voinut edes liikahtaa kipujen takia. Ei kuitenkaan ole repäiskipuja mutta muuten ei voi tehdä mitään. Ei kukaan tällaiseen ota kantaa.

Vierailija
5/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 40+ ja tuollaiset oireet ilmenevät mulla ennen kuukautisia.Kivut ovat lisääntyneet iän myötä. Siis juuri kipuja munasarjojen tienoilla makuulta noustessa jne. Kivut kyllä yleensä loppuu hetkeksi kuukautisiin, joten tilanteesi on erilainen... Raskauteenkin mulla on kuulunut juuri samanlaisia oireita, en osaisi erottaa näitä toisistaan. Itselleni kivut ilmaantuivat muistaakseni hiukan myöhemmin, mutta tämä lienee yksilöllistä.

Ikää on 30 joten en ihan nuorikko raskautumismielessä. Kuitenkin, jos viimeiset kuukautiset olivat ihan oikeat kuukautiset, niin noiden kipujen iskiessä olisi ollut kp 9, eli ei ennakoi kuukautisia.

ap

Vierailija
6/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 22 ja välillä öisin on vatsa molemmilta reunoilta äärimmäisen kipeä koko ajan. Viime yönäkään en voinut edes liikahtaa kipujen takia. Ei kuitenkaan ole repäiskipuja mutta muuten ei voi tehdä mitään. Ei kukaan tällaiseen ota kantaa.

Toivottavasti helpottaa pian.

En siis ole ollenkaan huolissani tästä, jos ei ole repäisykipuja niin on mitä lienee, mietin vain että millaista se repäisykipu mahtaa olla. Onko se näin selvästi alkavaa, ikään kuin "vatsalihaksen revähdys". Vai mistä lie repäisykipu-nimi tulee... =)

ap

Vierailija
7/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuontapaisia vaivoja ensimmäisen raskauden yhteydessä raskauden alkuvaiheessa.

Varmaan käyn tänään hakemassa sen testin niin ei tarvitse miettiä.

Olen kyllä tässä ajan mittaan ehtinyt haaveilla jos jonkunlaisesta oireesta, mutta oppinut kuitenkin luopumaan niistä. Ainahan ihmisellä on kropassaan vemppaa ja vaivaa, aina välillä väsyttää, uuvuttaa, pissattaa enemmän, palelee. En siis (enää) hakemalla hae raskausoireita, tämä on kuitenkin ollut niin selkeästi mistään aiemmin kokemastani tuntemuksesta poikkavaa, että ajattelin kysäistä.

Lisääkin kommentteja luen mielelläni, jos jollekin kuulostaa tutulta. Iltapäivällä asiaan tulee kuitenkin varmuus... =)

ap

Vierailija
8/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen sidokset ja kaikki muutkin paikat venyvät ja vanuvat. Jostakin syystä kipu on tyypillisesti juuri oikealla, luinkin siitä aikoinaan asiatietoa. Kaikissa raskauksissa noita on ollut ja yhtään keskenmenoa en ole kokenut. Ole ihan huoleti vaan.

5lasta

Vierailija
9/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samanlaisia kipuja tässä raskaudessa jo kuukausia, mutta en muista aloivatko ihan noin aikaisin.

Toivottavasti plussaat!

Vierailija
10/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen sidokset ja kaikki muutkin paikat venyvät ja vanuvat. Jostakin syystä kipu on tyypillisesti juuri oikealla, luinkin siitä aikoinaan asiatietoa. Kaikissa raskauksissa noita on ollut ja yhtään keskenmenoa en ole kokenut. Ole ihan huoleti vaan. 5lasta

kerrankin olen tyytyväinen, ettei joku lukenut koko avausta huolella - ihanan toiveikas vastaus omalta kannaltani. =))

ap

Vierailija
11/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kohdun sivuilla (siellähän ne kohdun kiinnikeosatkin sijaitsee),en vaan muista oliko noin aikaisin mutta rv8-9 ainakin.

Toivotaan parasta :) Hae testi ja tule kertomaan tulos!

Vierailija
12/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5lasta

Vierailija
13/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samanlaisia kipuja tässä raskaudessa jo kuukausia, mutta en muista aloivatko ihan noin aikaisin. Toivottavasti plussaat!

Olen aika paljon googlettanut ja olenkin lukenut että repäisykipuja on ollut joillain alussa, joillain myöhemmin ja joillain pitkin matkaa.

Outoa vaan, että molemmat olivat niin tarkasti kuin vatsalihaksen revähtymät (vaikken muistaakseni ole sellaista kokenut), eli ensin oikealla, joka pikkuhiljaa helpotti, ja eilen vasemmalla, joka myös on pikkuhiljaa helpottanut. Eli ei sellaista jatkuvaa repimiskipua. Outoa silti.

Lämmin kiitos toivotuksesta, plussa ois kyllä lottovoitto!!

ap

Vierailija
14/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan kohdun sivuilla (siellähän ne kohdun kiinnikeosatkin sijaitsee),en vaan muista oliko noin aikaisin mutta rv8-9 ainakin. Toivotaan parasta :) Hae testi ja tule kertomaan tulos!

mutta haen kyllä testin tänään ja tulen kertomaan. Kiitos tsempistä!

ap

Vierailija
15/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/16 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alkuraskaudesta repäisykipuja kun nousi esim. istumasta ylös tai aivastaessa kramppasi alavatsaa, "repäisi". Tätä jatkui aika kauankin, nyt menossa rv 24.

Teehän testi, niin ei tarvitse turhaan mietiskellä. onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän