Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksityisyrittäjiä paikalla?

Vierailija
01.10.2012 |

Olen ajatellut aloittaa yrittämisen, aluksi hyvin pienimuotoisesti, jolloin tulot jäisivät vielä hyvin pieniksi.

En olisi siis alv-velvollinen.

Mutta tarkoittaako tämä siis käytännössä sitä, että kun kirjoitan laskun (palvelu), niin minun ei kuulu siihen laskea alv-osuutta??

Entä jos on näin, niin pitääkö tilaajan silloin hoitaa kuitenkin jokin alv:n maksaminen? Jos, niin miten ja minne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan itse voi hyödyntää alvien vähennysoikeutta. et voi mistään ostoista vähentää alveja. Mun yritystoiminta olisi kaatunut heti alkuunsa siihen jos en olisi ilmoittautunut alv velvolliseksi vaikkei ekan tilikauden myynnit ylittäneetkään alvi rajaa. Harkitse tarkkaan!

Vierailija
2/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi.

Eli nyt tiedän että alv kuitenkin lisätään laskuun.

Mitä hyötyä minulle siis konkreettisesti olisi siitä, että ilmoittautuisin (vai hakeutuisin, kun ei tuloraja ylity?) alv velvolliseksi?

Eli saan kulut vähennyksiin? Enkö saa niitä muuten vai mitä tämä käytännössä tarkoitti?

Olen kyllä hankkimassa todennäköisesti kirjanpitäjän (koska kuten huomaatte, ei ole ihan mun alaa tämä puoli), mutta koska olen vasta niin alkutekijöissä tämän suunnittelun suhteen, niin haluaisin edes vähän enemmän itse tietää, ennen kuin alan kysellä tarjouksia kirjanpitäjiltä.

Oppaita on paljon, mutta ovat jotenkin niin vaikeaselkoisia, ettei sieltä meinaa löytyä yksinkertaisia kysymyksiä ja niihin vastauksia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinun ei tarvitse alvia maksaa myynnin jäädessä alle 8500 muttet voi myöskän ostoissa vähentää alveja (mikä ainakin mulla olis tarkoittanut valtavaa menetystä kun ekana vuonna juuri hommasin varaston). Riippuu siis yrityksesi luonteesta. Mutta jos raja ylittyisikin niin joudut maksamaan jälkikäteen jokaikisen myynnin alvit. Eli voi olla että parempi ette ilmoittaudu alv velvolliseksi jos et osta yrityksellesi mitään ja olet varma että myynti pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi