Mitä teet kun puhelinmyyjä soittaa??
Mä oon ennen kuunnellut aina asian loppuun ja sitten koittanut ystävällisesti kieltäytyä sama mitä olisikin myymässä. Usein myyjät närkästyy ja on tosi tylyjä vaikka oon oikeasti ollut kohtelias! Tänään tein ensimmäisen kerran niin, että katkaisin puhelun kesken myyjän puheen.. Tuntui muuten kivalta!
Kommentit (54)
Keskeytän myyjän litanian sanomalla, etten halua tuhlata hänen työaikaansa, kun en kuitenkaan mitään osta. Pyydän myös poistamaan numeroni heidän tiedoistaan. Sinnikkäänkin myyjän saa karkotettua sanomalla, että on opiskelija/kotiäiti, jolla ei ole tuloja ja siten varaa maksaa tuotetta :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2012 klo 23:06"]
Mä oon ennen kuunnellut aina asian loppuun ja sitten koittanut ystävällisesti kieltäytyä sama mitä olisikin myymässä. Usein myyjät närkästyy ja on tosi tylyjä vaikka oon oikeasti ollut kohtelias! Tänään tein ensimmäisen kerran niin, että katkaisin puhelun kesken myyjän puheen.. Tuntui muuten kivalta!
[/quote]
Minä sanonki heti alussa että kiitos mutta nyt ei ole aikaa tai lehdet ei kiinnosta tms. Joka kerta puhelinmyyjä on sanonut kohteliaasti että kiitos ajastasi heihei.
Minä uskon että niillä on pikemminkin ärsyttää jos antaa ladella koko litanian tulemaan ja sitten sanookin ettei osta/tilaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 00:02"]Lyön varmuuden vuoksi luurin korvaan heti kun kuulen että on puhelinmyyjä,ei tule vahingossakaan tilattua mitään turhaa eikä haaskattua myyjän aikaa.[/quote]
Yleensä noin haaskaa vain molempien aikaa, kun myyjät soittelevat yhä uudestaan ja uudestaan. Koneelle merkitään vain rasti ruutuun "ei vastannut", jolloin kone heittää numeron sille tai muulle myyjälle uudestaan ja uudestaan.
selityksiä, punaista luuria vain.
Ne joutuu sanoo samat litaniat miljoona kertaa viikosta toiseen. Kai nyt ovat närkästyneitä, jos annatte heidän posottaa kaikki ne puheet ja sitten vasta sanotte ei. Sanokaa heti ei! Säästätte niiden äänijänteitä.
koska niiden pitää saada se litaniansa sanottua, muuten soittavat uudestaan- sanon sitten kohteliaasti ei kiitos, en ole kiinnostunut. Suuttukoot tai mitä vain, ei se minua haittaa.
Jos jättää vastaamatta, voi olla varma että puhelinrobotti soittaa päivä- ja viikkotolkulla kunnes vastataan.
saada sanottua tarjous loppuun? Siis et jos lyö luurin korvaan niin saako saman puhelun aina uudestaan?
saada sanottua tarjous loppuun? Siis et jos lyö luurin korvaan niin saako saman puhelun aina uudestaan?
Eikä NE kaikki soita samasta paikasta. Ihmiset tuntuu luulevan, että jossain on joku helvetinmoinen keskus täynnä telemarkkinoijia jotka sadistista nautintoa tuntien soittelee ihmisille. "Kiusataanpa taas tuota Pirkko Pirkkolaa vähäsen..."
Huvittavia sellaiset jotka alkaa kiljua puhelimeen että minä sanoin viimeks että älkää enää soittako tänne, mikä siinä on kun ette ymmärrä!!! Sanoin kyllä sille pojalle joka soitti viimeksi että ei tartte mulle soittaa enää!!! Sanoin että laittakaa mulle se esto!!!
Jos menette ja vastaatte kaikkiin arvontoihin ym missä sitä numeroa kysytään niin turha ihmetellä kun puhelin kohta soi. Samoin jos tilaa yhden lehden, päätyy kustantajan rekisteriin ja voi saada markkinointipuheluita vaikka useamman eri lehden tiimoilta, kun ovat saman kustantajan julkaisemia. Jos tilaa kaks lehteä eri kustantajilta, on vielä enemmän mahdollisuuksia saada ainutlaatuisia tarjouksia vain meidän vanhoille, pitkäikaisille tilaajille ;)
Mutta kannattaa vaikka sanoa kiitos ei.
Heti kun saan sanan väliin sanon että mulla on markkinointikielto, jonka jälkeen pyytelevät anteeksi ja lopettavat heti.
laitan numeron mustalle listalle.
En viitsi jättää vastaamatta koska soittavat muuten aina vain uudelleen. Ja ne tuntemattomatkin numerot voi joskus olla ihan tärkeitä, esim mulla viime viikolla oli puhelu neuvolasta sekä tietokonehuollosta eli ihan oikealla asialla olevia ihmisiä.
Mutta puhelinmyyjälle sanon aina heti puhelun alkuun, että ilmaiseksi voit lähettää mutta en maksa enkä tilaa mitään, kiitos hei.
Opetelkaa sanomaan tuo nii ne lopettaa lyhyeen =)
Joskus lyön luurin korvaan jos on kiire, muuten kuuntelen ku oon niin kiltti.
Ollu kyllä tehokas keino puhua ruotsia, sitä ei oo ykskään puhelinmyyjä vielä osannu!
En anna heidän enää varastaa aikaani.
Ennen kuuntelin kiltisti lätinänsä ja kieltäydyin kohteliaasti.
Sitten otin tavaksi sanoa 'kiitos soitosta, mukavaa päivänjatkoa'.
Nykyään vain suljen puhelimen. En vaan jaksa kuunnella enkä selittää mitään.