Mitä teet kun puhelinmyyjä soittaa??
Mä oon ennen kuunnellut aina asian loppuun ja sitten koittanut ystävällisesti kieltäytyä sama mitä olisikin myymässä. Usein myyjät närkästyy ja on tosi tylyjä vaikka oon oikeasti ollut kohtelias! Tänään tein ensimmäisen kerran niin, että katkaisin puhelun kesken myyjän puheen.. Tuntui muuten kivalta!
Kommentit (54)
että anteeksi mutta en tilaa mitään hyvää päivänjatkoa ja laitan luurin kiinni.
En tiedä, että miksi se kieltäytyminen on niin vaikeaa, mutta jos jään kuuntelemaan myyjän puhetta niin sitten on paha olo koko loppupäivän kun mietin että nyt minun takiani se puhelinmyyjä ei varmaan saa ostettua ruokaa perheelleen kun jäi provisiot saamatta.
on telemarkkinointikielto. Kukaan ei ole soittanut sen jälkeen kun kiellon otin puolisen vuotta sitten, joten en tiedä, miten reagoivat.
sanon että kiitos, mutta en halua ostaa mitään. Hei, hei. Ja katkaisen puhelun riippumatta siitä mitä myyjä selittää.
Joskus pitää oikein alkuun kysyä että myytkö sä jotain, kun myyjä vaan innoissaan selittää jotain muuta kuin sitä varsinaista myymistä. Kun ei sitä aina saa selvää että tuleeko se soitto vaikka omasta pankinsta tai vakuutusfirmasta.
minus kyllä vähän ihmetyttää tämä ihmisten käyttäytyminen. tämän keskustelun perusteella tuntuu siltä että puhelinmyyjiä kohdellaan kuin vapaata riistaa. kirjoittajat ovat toistaan ylpeämpiä siitä kuinka huonosti ovat onnistuneet työtään tkevää ihmistä kohtelemaan! minun tekee vähän pahaa...
Tästä tuli mieleen feissarit, "katutason puhelinmyyjät". Voi luoja että oli raskasta kesällä kun jouduin työpaikalle päästäkseni kävellä pätkän kävelykatua. Reilun 100 m. pätkällä valehtelematta helposti viisi-kuusikin eri feissaria yritti pysäyttää. Ihan kiva kun yritti siinä päästä töihin. Se oli vähän kuin olisi pelannut jotakin videopeliä jossa pitää yrittää päästä radan toiseen päähän esteistä huolimatta.
Noh, pieni osa kyllä tajusi jo elekielestä (tiukka katse, kiireinen kännykän vilkuilu ja nopea kävely) että ei kannata. Suurin osa yritti silti pysäyttää mutta ymmärsi asiallisen "sori, ei ehdi" -kommentin. Mutta sitten tämä osa, joka ei kunnioittanut tätäkään vaan hyvä ettei hihaan tarttunut ja alkanut vängätä. Huh... Myönnän kerran tiuskaisseeni ihan kovaan ääneen toistamiseen, että "EN EHDI!" kun yksi ei ottanut kuuleviin korviinsa ensimmäistä kieltäytymistäni...
Ymmärrän että tekevät vain työtään, mutta pitäisi myös silti pysyä kunnioitus "asiakkaita" kohtaan. Eli jos sanotaan ei niin tajutaan että ei. Joku raja siinäkin paljonko ihmisiä saa ahdistella.
Jos myyjä puhuu niin, etten saa puhetta väliin, niin lopetan sitten vain puhelun ilman selityksiä.
Ihan ystävällisesti mutta päättäväisesti sanon myyntipuheen väliin, ei kiitos, en osta mitään, kiitos hei.
Feissareille tekis mieli vaan nostaa käsi pystyyn siinä kävellessä, että älä tuu lähemmäs. Miksi mun pitäis heille mitään sanoa? Ärsyttää todella ahdistelu, varsinkin ne ulkomaiset meikkimyyjät on todella rasittavia. Joskus kävelen ihan ilmeettömänä ohi, joskus sanon ei kiitos.
Yleensä en vastaa. Tässä yksi päivä vastasin. Myyjä teki tarjouksensa, googletin siinä samalla ja totesin että saan lehden netistä huomattavasti halvemmalla ja kaupan päälle vielä jotain kylkiäisiä. Meni aika hiljaiseksi toisessa päässä.
Googlettakaa ihmiset! Sillä niistä pääsee.
ruotsinkielisiä lehtiä. Ei tietenkään ole. No, ei tarvitse tilata :)
Jos on aikaa, niin pidän puhelimen vaan auki... kyllä ne joskus tajuu ettei kukaan kuuntele.
ihan sama, mitäs soittelevat.
voi jättää vastaajaan viestin jos on oikeasti asiaa.
Hyvin surullisella äänellä "Nyt on taloudellinen tilanne tosi huono". Toista kertaa ei soita takas
kun käy ilmi että on soitto jossa kaupataan jotain.
Suhtaudun kaupustelupuheluihin samoin kuin esim tv-mainokseen. Nappia painamalla pääsee eroon.
vittumaisella äänellä että minulla on telemarkkinointikielto ja sitten haluan tietää mistä numeroni on saanut.
että onko kyseessä markkinointipuhelu. Kun myyjä änkyttää, että on, niin sanon, että minulla on puhelinmarkkinointikielto. Tässä vaiheessa myyjä pahoittelee soittamistaan ja lopettaa puhelun.
myyt varmaan jotakin tuotetta, kiitos mutta en osta mitään, hyvää päivänjatkoa!
...älä vastaa -osastoon. Ja en vastaa tietenkään.
Jos taas erehdyn vastaamaan niin sanon heti alkuun, että en tilaa enkä osta mitään. Fiksuimmat tajuaa heti äänensävystä että olen tosissani, muut sitten enemmän tai vähemmän yrittävät siitä huolimatta.
Röyhkein tapaus sanoi sitten kieltäytyessäni ostamisesta, että "joo ei tämä mitään sellaista, mä vaan kysyisin sun mielipidettä...". Pitkin hampain myönnyin että no joo. Sitten alkoi kuitenkin kaupata jotakin johon mä sanoin, että niin kuin mä sanoin niin EN OLE OSTAMASSA MITÄÄN. Tämä myyjä vaan jatkoi ikään kuin kuulematta mua ollenkaan, että "tehdäänpä nyt siis niin että mä laitan sulle tästä tilauksen.." jolloin mä huusin että en tilaa ja löin puhelun poikki.
Noiden idioottien takia viha tulvahtaa mulla heti kun joku myyjä soittaa, vaikka olisi asiallinenkin.
Minä otan eston puhelinmyynnille (löytyy netistä ohje siihen, voimassa vain 3 vuotta).
mä lyön luurin korvaan.