Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan liikuntaa, mutta pitäsi liikkua ja laidutttaakin.. (ov)

Vierailija
30.09.2012 |

Siis mikään laji ei kíinnosta, mistään en saa sitä paljon puhuttua liikkumisen riemua. Ei tunnu siltä että tätä lisää.. Olen kyllä monta kertaa aloittanut ja jonkun aikaa tehnyt jotain, mutta koska se itse suoritus on aina pakkopullaa ja katson vain kelloa että joko olen treenannut tarpeeksi kauan että voin lopettaa, niin homma loppuu pian kokonaan. Hyvä olo on toki sen jälkeen kun on treenannut.. Mikä neuvoksi, tahtoisin kuitenkin pitää itsestäni huolta ja liikkua, mutta mutta..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi yhdistää liikunnan ja lukemisen?

Tottuneille lenkkeilijöille on myös tuttua se, että lenkkeillessä voi selvitellä ajatuksiaan, miksei siis myös niitä, mistä aikoo kirjoittaa.

Vierailija
22/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin kävelemisestä, kun laitoin puhelimeen Sports Tracker-applikaation. Näen kartalta millaisen lenkin kävelin, paljonko meni aikaa, mikä oli nopeus, paljonko kului kaloreita jne. Samalla voi kuunnella musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuneille lenkkeilijöille on myös tuttua se, että lenkkeillessä voi selvitellä ajatuksiaan, miksei siis myös niitä, mistä aikoo kirjoittaa.

Vierailija
24/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni luke kirjoja samalla kun polke kuntopyörää.

Miten voisi yhdistää liikunnan ja lukemisen? Tai kirjoittamisen?

Vierailija
25/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvissa hakkaa ja puuskuttaa. En pysty keskittymään äänikirjaan. En edes musiikkiin. Tai mihinkään ajatuksiin. Mielessä takoo vain sydämen jumputus ja juoksuaskeleet. Se on INHOTTAVAA.

Kävellessä selvittelen ajatuksia. Mutta se ei ole kovin tehokasta.

Vierailija
26/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuntopyörä. Jos polkee niin hitaasti, että pystyy samalla lukemaan, niin sehän on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Jos oikeasti polkee kuntopyörällä niin, että sillä on vaikutusta, ei pysty keskittymään edes telkkariin. Tai en minä ainakaan. Odotan vaan sitä, että se pyöräilyohjelma loppuisi ja voisin tehdä muuta. En nauti YHTÄÄN.

Vierailija
27/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvissa hakkaa ja puuskuttaa. En pysty keskittymään äänikirjaan. En edes musiikkiin. Tai mihinkään ajatuksiin. Mielessä takoo vain sydämen jumputus ja juoksuaskeleet. Se on INHOTTAVAA.

Minkä pituisia lenkkejä? Kauanko olet käynyt juoksulenkeillä?

Vierailija
28/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin kävelemisestä, kun laitoin puhelimeen Sports Tracker-applikaation. Näen kartalta millaisen lenkin kävelin, paljonko meni aikaa, mikä oli nopeus, paljonko kului kaloreita jne. Samalla voi kuunnella musiikkia.

Siinä menee liikunnasta lopullinenkin ilo. Mies osti mulle jonkun huippusykemittarin. Kaksi viikkoa kävin sen kanssa lenkillä. Ekaksi meni ihan ok. Mutta sitten, kun en enää pystynyt samoihin kalorinkulutuksiin, kuin ekalla viikolla, tuli aina ihan kurja olo lenkin jälkeen. Että eihän tästä ollut mitään hyötyä.

Mulla menee nuo lukujen ja suoritusten tuijottamiset aina ihan maniaksi. No can do.

Vierailija
29/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituisia lenkkejä? Kauanko olet käynyt juoksulenkeillä?

Jaksoin juosta max 10-20min kerralla. Aika hidasta hölkkää.

Nyttemmin en ole käynyt. Liikaa painoa, pitäisi saada sitä pois ensin, muuten alkaa särkeä nilkat.

Ongelma on myös se, että mistään ei löydy tarpeeksi tukevia isoja urheiluliivejä. Kokoni oli G80. Kaikissa kaupoiss esim. ShockAbsorberin kuppikoot loppuu F:ään. Niitä kyllä valmistetaan isompia, muttei ole missään valikoimissa.... Ihan kamala juosta tai hyppiä, kun rinnat hölskyy.

Vierailija
30/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt paljon parempi kuin lukea sitä kirjaa sohvalla. Ei kaikki liikunta tarvi olla hikiliikuntaa ja rääkkiä, jos vaikka säännöllisesti (päivittäin) polkee sitä pyörää niin hitaasti että pystyy lukemaan niin taatusti on vaikutusta! Jos nyt ajatellaan ihan terveysliikuntaa.

Meillä on kuntopyörä. Jos polkee niin hitaasti, että pystyy samalla lukemaan, niin sehän on ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos oikeasti polkee kuntopyörällä niin, että sillä on vaikutusta, ei pysty keskittymään edes telkkariin. Tai en minä ainakaan. Odotan vaan sitä, että se pyöräilyohjelma loppuisi ja voisin tehdä muuta. En nauti YHTÄÄN.

Vierailija
31/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksukunto kehittyy hitaasti. Sellaiseen juoksukuntoon, että todella jaksaa hölkätä/juosta kuunnellen musaa/radiota/äänikirjoja, pitää varata muutama kuukausi (ok minimissään ainakin kaksi kuukautta). Juoksu ei varmasti ole paras laji aloittaa, jos on reippaasti ylipainoa.

En tullutkaan ajatelleeksi tuota, kyllä alussa tarvitsee myös motivaatiota siihen, että jaksaa sitkeästi harjoitella, että peruskunto kehittyy. Hyvä fiilis pitää tietysti olla samaan aikaan. Mutta aivan oikotietä onneen ei ole.

Alussa kannattaisi mielestäni ennemmin ajatella, että on mukavaa, ei rääkkifiilistä ja tavoitteena ennemmin kunnonkohotus kuin pakonomainen kalorien laskeminen. Voi myös ajatella, että ilman peruskuntoa ei myöskään jaksa ja voi harrastaa sellaista liikuntaa, että ne kalorit palaisivat, siksi kannattaa ensimmäiseksi tavoitteeksi ottaa se kunnonkohotus.:)

Vierailija
32/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt paljon parempi kuin lukea sitä kirjaa sohvalla. Ei kaikki liikunta tarvi olla hikiliikuntaa ja rääkkiä, jos vaikka säännöllisesti (päivittäin) polkee sitä pyörää niin hitaasti että pystyy lukemaan niin taatusti on vaikutusta! Jos nyt ajatellaan ihan terveysliikuntaa.

Meillä on kuntopyörä. Jos polkee niin hitaasti, että pystyy samalla lukemaan, niin sehän on ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos oikeasti polkee kuntopyörällä niin, että sillä on vaikutusta, ei pysty keskittymään edes telkkariin. Tai en minä ainakaan. Odotan vaan sitä, että se pyöräilyohjelma loppuisi ja voisin tehdä muuta. En nauti YHTÄÄN.

Tai jollekin sairaudesta kuntoutujalle.

Kun kyllä mä voin käydä kävelemässäkin tehokkaammin, kuin mitä tehoa tuollainen kirjan lukeminen ja pyörän polkeminen vastaa.

Haluaisinkin löytää lajin, joka oikeasti kasvattaisi kuntoa. JA josta myös nauttisin.

Pyörän polkeminen ja kirjan lukeminen yhtaikaa on toki hitusen parempi, kuin sohvalla istuminen. Mutta ei se kuntoa kasvata.

Vierailija
33/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti haluaisit löytää sen lajin niin olisit löytänyt sen jo.

Tai jollekin sairaudesta kuntoutujalle. Kun kyllä mä voin käydä kävelemässäkin tehokkaammin, kuin mitä tehoa tuollainen kirjan lukeminen ja pyörän polkeminen vastaa. Haluaisinkin löytää lajin, joka oikeasti kasvattaisi kuntoa. JA josta myös nauttisin. Pyörän polkeminen ja kirjan lukeminen yhtaikaa on toki hitusen parempi, kuin sohvalla istuminen. Mutta ei se kuntoa kasvata.

Vierailija
34/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kirjan semmoiseen telineeseen ja jos poljet oikealla tekniikalla niin kyllä pitäisi pystyä lukemaan.

Vierailija
35/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksukunto kehittyy hitaasti. Sellaiseen juoksukuntoon, että todella jaksaa hölkätä/juosta kuunnellen musaa/radiota/äänikirjoja, pitää varata muutama kuukausi (ok minimissään ainakin kaksi kuukautta). Juoksu ei varmasti ole paras laji aloittaa, jos on reippaasti ylipainoa.

En tullutkaan ajatelleeksi tuota, kyllä alussa tarvitsee myös motivaatiota siihen, että jaksaa sitkeästi harjoitella, että peruskunto kehittyy. Hyvä fiilis pitää tietysti olla samaan aikaan. Mutta aivan oikotietä onneen ei ole.

Alussa kannattaisi mielestäni ennemmin ajatella, että on mukavaa, ei rääkkifiilistä ja tavoitteena ennemmin kunnonkohotus kuin pakonomainen kalorien laskeminen. Voi myös ajatella, että ilman peruskuntoa ei myöskään jaksa ja voi harrastaa sellaista liikuntaa, että ne kalorit palaisivat, siksi kannattaa ensimmäiseksi tavoitteeksi ottaa se kunnonkohotus.:)

Olen kuitenkin hyvässä alussa. Olen laihtunut kesän aikana 10 kg. Vielä pitäisi pudottaa 20 kg.

Olen nyt siinä pisteessä, että pelkkä tavallinen käveleminen ei enää vie kuntoa mihinkään. Eikä oikein kilojakaan. Sillä saa säilytettyä nykytason - joka on parempi, kuin keväällä, jolloin tavallinen kävelylenkkikin rasitti kamalasti. Mutta nyt pitäisi löytää lajeja, jotka taas auttaisivat kunnon nostamisessa.

Sauvakävelyä olen yrittänyt. Mutta, jotta se olisi tehokasta, sitä pitäisi tehdä niin rivakasti, että nilkat ei kestä. Näin sen sykemittarin lukemien mukaan.

Menin personal trainerillekin. Hän laati kuntosaliohjelman, mutta en kokenut salilla käyntiä omakseni. En, vaikka käytiin miehen ja kaverien kanssa yhdessä.

Kesällä vesijuoksin. Se oli ihanaa luonnonvesissä. Mutta olen varmaan klooriallerginen tai jotain, koska uimahallissa alkaa ahdistaa ja tuntuu, etten saa hengitettyä. Ja sitten on aina joku siinä edessä tai minä jonkun tiellä... Jonkun varpaat on aina jollain suussa siellä uimahallissa.

Vierailija
36/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kirjan semmoiseen telineeseen ja jos poljet oikealla tekniikalla niin kyllä pitäisi pystyä lukemaan.

Jotta polkeminen olisi tehokasta, pitää polea vähintään 90 pyörähdystä minuutissa. Mä en oikeasti siinä tahdissa pysty keskittymään edes telkkariin, saati lukemiseen. Jo se, jos pitää kääntää sivua, laskee polkemisen tehoa.

Vierailija
37/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssilliset liikuntamuodot? Kahvakuula?

Vierailija
38/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssilliset liikuntamuodot? Kahvakuula?

Ei ne olleet oikein mun juttuja... Jooga ainakaan. Ommmm... ehehehhhehehheee. Pilatesta ehkä voisin vielä ajatella, mutta sekään ei varsinaisesti kestävyyskuntoa tuo lisää.

Olen käynyt stepissä, itämaisessa tanssissa, nia-tanssissa, jazz-tanssissa... Kaikki ihan ok. Mutta on hankalaa, kun on sitten vaan se yksi tunti viikossa. Mulla elämä niin epäsäännöllistä, että välillä meni kolmekin viikkoa, etten päässyt tunnille. Sitten olinkin jo ihan pihalla.

Jos olisi jokin tanssikeskus, jossa vaikka 3-4x/vko olisi se sama tanssitunti ja sitten voisi mennä sillä viikolla sinä päivänä kuin sopii, niin voisi toimia. Mutta kun koko kaupungissa on se yksi itämaisen tanssin tunti/vko, joka sopii mun taitotasolle, niin aikas hankalaa.

Kahvakuula... Mulla on kahvakuula. Yritin kerran opetella itse sitä käyttämään. Pitäisi olla joku kurssi. Toivottavasti se sitten olisi niin ihanaa, että tykkäisin sitä tehdä.

Ongelma on se, että en kestä tehdä asioita, joista en tykkää. Siis pitkällä tähtäimellä. Vaihdoin töitä niin kauan, kunnes löysin sellaisen, josta pidän kuin hullu puurosta. Voisin tehdä sitä koko ajan.

Jos ei huvita siivota, en siivoa. Jos ei huvita tehdä ruokaa, mennään ulos syömään. Jos ei huvita nukkua, valvon. Jos ei huvita valvoa, nukun. Jos alkaa kyllästyttää kotona, lähden mökille tai matkalle Jne. Elän tosi impulsiivisesti, työni mahdollistaa sen. En juurikaan tee asioita, ellei minua satu huvittamaan.

Siispä liikunnankin pitää olla jotain, johon tulee intohimo ja jota palan halusta tehdä.

Vierailija
39/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisit piäälentämisestä, mutta ensin pitäisi kasvattaa siivet ja sitten vielä liikutellakin niitä, tylsääää ja rasittavaa!

Vierailija
40/49 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisit piäälentämisestä, mutta ensin pitäisi kasvattaa siivet ja sitten vielä liikutellakin niitä, tylsääää ja rasittavaa!

...pelkään lentämistä.