Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen äiti ei opeta lapselleen..

Vierailija
30.09.2012 |

.. hygienian ja siisteyden perusasioita.

Sänkynsä kyllä petaa joka aamu, mutta ilman ininää ja itkua ei koskaan:

- harjaa hiuksia

- käy suihkussa

- pese hiuksia samalla

- pese käsiä vessakäynnin jälkeen

- pese käsiä, kun sohvalla kaivaa nenää, persettä ja pimppaa

- vaihda vaatteita

- pese naamaa syönnin jälkeen, kun ruokaa on ympäri lärviä

Miksi ylipäätään ei ole opetettu, ettei ole soveliasta kaivella joka reikää ihmisten ilmoilla?

Miksi ylipäätään sillä lapsella täytyy olla persvaossa asti kylpevä tukka, jos siitä ei osata huolehtia?

Äiti kyllä itse on aina viimeisen päälle laitettu, mutta lapsi haluaisi kylpeä omassa paskassaankin, jos mahdollista. Tietenkin ne perseessä uitetut kädet täytyy tunkea vauvan suuhun ja vauvan kädet omaan suuhun. Ihan sama, vaikka joka vierailulla näitä asioita toistetaan jatkuvasti ja yritetään opettaa olemaan siisti. Lapsi on 7v. Odotanko liikoja? Lienee selvää, että olen ns. äitipuoli.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi snadisti hyödyllisempää kuin täällä iniseminen.

Vierailija
2/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein nämä toimenpiteet täytyy tehdä, sehän vähän vaihtelee? Esim. suihkussa käynti ja vaatteiden vaihto?

Et kai oleta, että muutkin tekevät nämä päivittäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua millään pestä käsiä, joka ikinen kerta pitää muistuttaa. Ja mikä hauskinta, joka ikinen kerta muistutetaan. Ulkoa tullessa, vessassakäynnin jälkeen, ruokailun jälkeen.. Monelle lapselle käsienpeseminen ei ole mieluisaa puuhaa. Ja se en ole minä, joka sitä lasta aina muistuttelee, vaan omat vanhemmat.

Vierailija
4/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan mustis uudelle tulokkaalle ja inhoaa kun isin uusi hoito komentaa.

Vierailija
5/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä ja minä yhdessä opetetaankin, kannustetaan, pakotetaan ja vaikka mitä. Silti vapaaehtoisesti lapsi ei halua tehdä mitään ollakseen siisti ja aina pitää itkeä, kun joku mainituista toimenpiteistä täytyisi suorittaa.

Vierailija
6/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö lapsen isällä ole kasvatusvastuuta?

Jollei hän sitä hoida, vaan jättää sulle, niin ootpa vastuuttoman ukon ottanut isäksi lapsellesi. Onnea vaan!

Vierailija
7/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten muuten on mahdollista, että et syytä päivähoitoa siitä, että käsienpesua ei ole opetettu?

Ainakin meillä 7v on vielä niin pieni, että pesen hiuksensa. Varmaan hirveää paapomista, mutta koska siitä ei ole minulle vaivaa ja tiedän, että lopputulos parempi kuin lapsen ryydyttämä kuontalo, niin ihan sovussa ne hiuksensa pesen. Suihkuunkin muistan patistaa iltaisin.

Vierailija
8/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä noin.

Vierailija
9/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi (siis noin 25 vuotta sitten), ei koskaan käsketty pesemään käsiä. Ei ulkoa tullessa, ei vessan jälkeen, ei koskaan. Hiukset harjattiin aamulla, hampaat illalla. Saunassa käytiin pari kertaa viikossa, välisuihkussa ei koskaan. Siihen puututtiin, että nenää ei saanut seurassa kaivaa - muita reikiä en olisi kehdannutkaan.

Ihan minusta ihminen tuli. Teininä rupesi muutenkin hygienia kiinnostamaan enemmän, joten opettelin ihan itse pesemään käsiä vessan jälkeen ja kainaloita aina aamuisin. Nykyisin käyn päivittäin saunassa ja peseydyn kunnolla, en pidä liasta tai rasvaisesta tukasta. Eikä se mitenkään liity siihen, miten minua lapsena opetettiin.

Näkyvä lika on hyvä pestä pois eikä intiimialueiden kaivelu seurassa ole hyväksi minunkaan mielestäni, mutta joskus tuntuu, että tuosta käsien pesemisestä vauhkotaan ihan liiaksi.

Vierailija
10/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä se ulospäin näyttää.

Hakee huomiota tekemällä väärin, ei saa teidän huomiota kuin huonolla käyttäytymisellä. Olisiko tämä mahdollista?

Mustasukkaisuus, katkeruus ettei isä asu hänen kodissaan jne.

Pienet lapset joutuu todella koville eroperheissä.

Ole aikuinen ja ymmärrä.

Vierailija
11/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap odota liikoja. Kuvottavan kuuloista. Meillä on kaksi poikaa, vanhempi 4v ja nuorempi täyttää kohta 2v. Meillä on itsestään selvää, että puhtaus on tärkeä asia.

Lapset rakastavat vettä, kävisivät suihkussa joka ilta jos antaisin. Ihan joka ilta ei käydä, jos eivät ole riehuneet ja hionneet. Mutta kasvot, kädet, hampaat ym. pestään toki joka ilta ennen unille menoa. Samoin kädet aina ennen ruokailuja, ulkoa sisälle tultaessa ja vessakäyntien jälkeen. Tämä on tälle kohta 2v:llekin jo selviö.

Alushousut ja sukat vaihdetaan joka päivä. Sisähousuja ei välttämättä, mikäli ovat pysyneet puhtaina. Harvoin kyllä on niin, ettei niihin olisi tippunut ruokaa, lähmääntynyt muovailuvahaa tms. joten hyvin usein paidat ja housut ovat todellakin vain päivän päällä. Pienemmälle vaihdan usein jo lounaan jälkeen paidan, kun ruokalapusta huolimatta sapuskaa usein päätyy paidallekin.

Meillä isommalla käsi eksyy valitettavan usein housuihin, tämän tietää kyllä olevan "kiellettyä" silloin kun paikalla on muita. Tätä tapahtuu lähinnä jos katsoo aamulla esim. lastenohjelmia ja istuu paikallaan. Silloin herkästi alkaa räplätä pippeliään. Mutta kun mulkaisen merkitsevästi tai komennan, niin käsi kyllä sieltä housusta tulee pois. On sovittu että pippelijutut kuuluu omaan huoneeseen, eikä muita kiinnosta niitä nähdä. Ja lapsi on siis todellakin 4v ja tämä on onneksi alkanut hänen muistiinsa jo iskostua... Eli kyllä pitäisi todellakin 7-vuotiaan jo muistaa ettei toisten edessä pimppiä kaivella!

Minä kyllä omille lapsilleni sanon tosi napakasti näistä asioista, en tiedä millainen suhde sinulla on miehesi tyttäreen... Mutta jos niillä pyllyssä käyneillä käsillään todella vauvaa alkaa hoidella, nostaisin elämän. HYI!

Vierailija
12/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuna päivänä halua että 6-vuotias pesee hiuksensa aina suihkussa käydessään. toisekseen, en voi 6-vuotiasta suihkuttaa joka pävä. Iho kuivuu rasvaamisesta huolimatta liikaa.

Tottakai pestään alapää joka päivä!

Meillä on lapset osanneet alle 3-vuotiaasta ihan itse mennä enne ruokailua ja välittömästi ruokailun jälkeen peseen kätensä ja tarvittaessa kasvonsa.

Käyttävät flunssa-aikana omaehtoisesti käsidesiä.

Joka päivä laitetaan puhtaat vaatteet: alusvatteet, sukat, paita. Joskus menään kaksi päivää samoilla collegehousuilla tai vastaavilla.

Meillä ei todellakaan ole soveliasta kaivella yhtään mitään, nehän on jo perusasioita, joita lapselle pitäsi opettaa. Sormia ei muutankaan laiteta suuhun, näin ehkäistään tautien (ja esim. kihomatojen leviämistä)

Muutenkin pöytätavat opetetaan mahdollisimman nuoresta, pöydässä ei paukutella, ei puhuta ruoka suussa, ruoalla ei leikitä (eikä pyöritellä pitkin lautasta).

Mutta, meillä kulkeekin äiti harakan näköisenä, lapset aina puhtaissa ja siistissä vaatteissa.

Vierailija
13/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tosin "vasta" 4v ja 3v, mutta silti. Vanhempi ainakin on jo sen verran fiksu, että hyvin osaisi hoitaa perushommat itsekin. Vaan ei. Ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen, hampaiden pesua ei kukaan edes muista tai hiusten harjaamista. Eikä tosiaan auta, ettei mieskään "muista" näitä, ei koskaan käske pestä käsiä vessan jälkeen. Oksettavaa. Minä olen yrittänyt, mutta en millään jaksa olla se, jolla on kasvatusvastuu näissä asioissa. Jos lapsia käskee pesemään kädet, vastauksena on vain nitinää "eivät ne ole likaiset", kun näkyvää likaa ei näy... Örps.

Vierailija
14/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tavalliselta 7-vuotiaalta.

Vierailija
15/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, onhan sillä lapsella isäkin! Onhan isälläkin kasvatusvastuu lapsestaan, eikö?

Vierailija
16/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä se ulospäin näyttää.

Hakee huomiota tekemällä väärin, ei saa teidän huomiota kuin huonolla käyttäytymisellä. Olisiko tämä mahdollista?

Mustasukkaisuus, katkeruus ettei isä asu hänen kodissaan jne.

Pienet lapset joutuu todella koville eroperheissä.

Ole aikuinen ja ymmärrä.

Tässä pitäisi siis ymmärtää törppöjä vanhempia, jotka eivät opeta lapsilleen edes perusasioita. Ai mut joo, sillä lapsen äidillä on varmaan tosi rankkaa eron takia, niin ei jaksa huolehtia lapsesta.

Vierailija
17/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistensa läsnäollessa. Miksi siis joku 7v:n pimpinkaivelu on jotenkin kamala asia? Lapsi ilmaisee itseään, toteuttaa tarvettaan. Ei se saa olla kiellettyä ja vaarallista.

Vierailija
18/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu vielä huuda:

"Millainen ISÄ ei opeta lapselleen.."

Vierailija
19/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä se ulospäin näyttää. Hakee huomiota tekemällä väärin, ei saa teidän huomiota kuin huonolla käyttäytymisellä. Olisiko tämä mahdollista? Mustasukkaisuus, katkeruus ettei isä asu hänen kodissaan jne. Pienet lapset joutuu todella koville eroperheissä. Ole aikuinen ja ymmärrä.

Tässä pitäisi siis ymmärtää törppöjä vanhempia, jotka eivät opeta lapsilleen edes perusasioita. Ai mut joo, sillä lapsen äidillä on varmaan tosi rankkaa eron takia, niin ei jaksa huolehtia lapsesta.

Lapsille voi opettaa vaikka mitä, mutta jos he eivät saa huomiota kuin tekemällä väärin, niin he tekevät väärin. Uskon, että siitä on kyse ap:n tapauksessa eli lapsi on mustasukkainen, isä huomaa vain nyxän ja vauvan ja hän jää sivuun. Aikansa on yrittänyt saada huomiota hyvällä, ei onnistu. Nyt yrittää sitten pahalla eli tekee kiellettyjä.

Voisiko lapsen isä miettiä, miksi lapsella on paha olla isän luona?

Vierailija
20/36 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. vessassa käynnin yhteydessä esikoinen varsinkaan ei vain muista käsien pesua, joten pitää olla muistuttamassa :)

Jos siis hän vierailulla on ja minä en ole paikalla, anteeksi tosiaan! Hän ei välttämättä muista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi