Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ärsyttävimmästä työkaveristanne

Vierailija
30.09.2012 |

Yritän päästä yli vitutuksesta omaa ärsyttävintä työkaveriani kohtaan...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ongelmia, sen sijaa että selvittelisi niitä, tämä vajoaa masennukseen ja verenpaine huitelee jossain pilvissä.

Yli-ihminen, joka luulee tietävänsä kaiken ja olevansa aina oikeassa. Ei kuuntele toisia, saati ymmärrä eri mielipiteitä. Naureskelee muille, puhuu epävarmana paskaa selän takana.

Siinä ärsyttävimmät.

Vierailija
2/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksetaan työn teosta, ei työkavereiden kyttäämisestä. Suosittelen samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ongelmia, sen sijaa että selvittelisi niitä, tämä vajoaa masennukseen ja verenpaine huitelee jossain pilvissä.

Yli-ihminen, joka luulee tietävänsä kaiken ja olevansa aina oikeassa. Ei kuuntele toisia, saati ymmärrä eri mielipiteitä. Naureskelee muille, puhuu epävarmana paskaa selän takana.

Siinä ärsyttävimmät.

Kuvittelee olevansa paras joka asiassa - vaikka firmassa on kolme muuta parempaa asiantuntijaa. Sählää joka asiassa ja joka paikassa ja korostaa sitä kun hänen "tarvitsee" aina neuvoa muita - vaikka tosiasiassa muiden tarvitsee käydä kyselemässä hänen tekemättömien töidensä perään ja selvittelemässä niiden tilannetta.

Primadonna, joka tiukan paikan tullen aina "sairastuu" ja jää kotiin ja jättää hommat muiden hoidettavaksi.

Vierailija
4/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ilkeät ja seläntakana pahaa puhuvat vituttavat, mutta se on niiden ongelma.

Vierailija
5/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonee paljon?

Vierailija
6/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka soittaa esimiehelle pienestäkin asiasta ja pukeutuu vanhaan kelsitakkiin talvella?

Vierailija
7/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin mieluusti usein keskittyisin ihan vaan työhöni, mutta tein sen virheen, että aloittaessani uudessa työpaikassani puolisen vuotta sitten, menin tutustumaan turhan läheisesti tähän ihmiseen, ja nyt tämä ihminen on jatkuvasti mun kimpussani, vaikken aina jaksaisi hänen seuraansa. Oikeastaan ei huvittaisi olla koko ihmisen kanssa enää missään tekemisissä, mutta minkäs teet, kun samassa työpaikassa ollaan. Työpaikan vaihtokin on kyllä käynyt mielessä.

Ap

Vierailija
8/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tahtoo olla pikkupomo ja määrää sääntöjä muille. Unohtelee paljon asioita ja syyttää siitä muita. Vaativa ja ilkeä opiskelijoita kohtaan. Kertaa moneen kertaan muiden tekemiä virheitä.

Vierailija
9/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka soittaa esimiehelle pienestäkin asiasta ja pukeutuu vanhaan kelsitakkiin talvella?

Ap

Vierailija
10/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstekentelin 3 hengen porukalla. Minun lisäksi tiimiin kuului homo ja perusjuntti. Tämä kaksi eivät tulleet alkuunkaan toimeen keskenään, vaan piikittelivät ja nälvivät toisiaan. Vuorotellen he koettivat saada minut valitsemaan puolen. Se 3 kuukautta mitä tätä "yhteistyötä" kesti oli suht helvettiä.

Vierailija
11/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työkaverit eivät ole suuri ongelma. Onhan siellä ammattisaikuttajaa, työajalla kaikki omat asiansa hoitavaa, huutava ja ovia paiskova drama queen ja niitä joiden tietää puhuvan pahaa selän takana.

Kurjaa on, jos joku hankala tapaus kuvittelee minun kuuluvan omaan kuppikuntaansa, viettää jatkuvasti aikaa huoneessani pähkäillen (itseaiheutettuja) työongelmia jne. Uudessa työpaikassa kannattaa oikeasti varoa niitä, jotka kaikkein innokkaimmin tekevät tuttavuutta.

Vierailija
12/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mistähän mä alottaisin.

Mun rasittavin työkaverini on ehkä epäempaattisin ja mustavalkoisin koskaan tapaamani henkilö (ja sitten on vielä suoraan sanonut haaveilleensa lähiohoitajan työstä, jossa empatiakyky on aika tärkeä ominaisuus).

- Hän ajatteleen kaiken aina ja vain omaa napaansa tuijottaen, ei kykene missään tilanteessa näkemään muiden ihmisten kantoja asioihin, aina on vain hän ja hänen näkemyksensä. Aina jaksaa myös toitottaa sitä, kuinka hänellä on oikeus mielipiteisiinsä.

- Hän jaksaa muistutella muita (siis minua) näiden tekemistä virheistä, mutta jos häntä ihan piruuttain kuin kostoksi näpäyttää jostain takaisin, hän loukkaantuu ja alkaa perustella, kuinka hänellä on oikeus tehdä asiat oman tapansa mukaisesti.

- Hän kuuluttaa töissä kovaan ääneen ja itsevarmaan sävyyn erittäin moukkamaisia mielipiteitään, jotka tulisi tajuta pitää tyystin omana tietonaan, ja jotka eivät liity työntekoomme millään lailla.

- Jos korjaan jonkin asian, jonka hän on tulkinnut väärin, mutta johon minä tiedän tietäväni oikean vastauksen, hän lähes tulkoon räjähtää minulle naama punaisena, kuinka häntä ei voisi vähempää kiinnostaa ja hän saa ajatella asioista ihan kuten itse haluaa.

Tässä kohtaa vitutus ilmeisesti helpotti, sillä minua alkoi naurattaa.

No, ikävintä tässä kaikessa on se, että koska minä olen hänelle läheisin ihminen työpaikallamme (on tämän itse minulle sanonut), ainoastaan minä saan tämän kaiken kuran niskaani ja muille jaksaa hymyillä ja esittää hyväntuulista ja ilmankos onkin tästä kaikesta huolimatta kovin suosittu henkilö työpaikallamme.

No, tässä nyt jotain...

Tämä ihminen on kaiken lisäksi vain niin tavattoman tyhmä ja yksinkertainen, että vaikka hänelle mitä asioita ja miten yrittäisi selittää, hän ei ymmärrä, hänellä on vain yksi oma mustavalkoinen kantansa asiaan, eikä kaipaa muuta. Argh.

Ap

Vierailija
13/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten ärsyttää se mustavalkoisuus ja suvaitsemattomuus toisia ihmisiä kohtaan.

Itse luulee olevansa jotenkin todella empaattinen tyyppi, mutta oikeasti kaikki se empatia on kohdistunut itseen, omiin lapsiin ja lastenlapsiin.

Ja tosiaan tuttua toi omien mielipiteiden puolustaminen! Ei sitten samaan hengenvetoon voi hyväksyä muiden mielipiteitä (ellei ole sama kuin hänellä itsellään)

AARGH!

Toisten vihreistä osaa kyllä pitää meteliä, mutta ei kestä jos hänen virheistään huomautetaan. Eli eniten ärsyttää se kaksinaamaisuus. Hän saa tehdä ja olla mitä vaan, mutta toisia ihmisiähän tämä sama ei koske.

Vierailija
14/14 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä et voi muuttaa, mutta omaa käytöstäsi voit. Älä puhu hänelle kuin pakon edessä. Hoida asiat esim. sähköpostitse, tämän voit perustella esim. sillä että näin jää dokumentti siitä mitä on sanottu.

Älä puhu mistään ylimääräisestä kuten henkilökohtaisista mielipiteistä, vain asialliset asiat mitkä on pakko hoitaa.

Miksi olet suostunut hänen likasangokseen? Hän käyttää sinua hyväkseen ja valuttaa kaiken paskan niskaasi, jolloin hänen oma olonsa ainakin hetkeksi helpottuu ja sinun huononee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi