Jos tuo kokoomuksen lätinä menee läpi niin älkää vanhemmat sitten valittako
ainakaan meille pk-työläisille miksi tulemme puolikuntoisina töihin tartuttamaan muita.
Minä en tod sitten enää jäisi pois töistä "vain" siksi että mittari näyttää vaikkapa 38c, on kurkku kuin raastinrauta ja olen räkäinen.
Tai siksi jos olen edellisen päivän oksennellut tai kurap*sk* on lentänyt.
Jne.
Ei tällä nippanappa 2000e bruttokkpalkalla sairastella palkatta eikä edes 80% palkalla yhtään, on tässä elämässä menoeriä sen verran kun asuntolaina ja omat lapset.
Ja Kokoomus, haistakaa ISO paska, te olette totaalisen vieraantuneita elämän, pieni-ja keskipalkkaisenkin, realiteeteistä noiden ehdotuksienne kanssa.
Kommentit (28)
Esim vatsatauti saattaa tartuttaa vielä viikonkin sen jälk kun on oma oksnenus tai pasha lentänyt.
Minusta olisi todella järkevää, jos vaikka kaksi ensimmäistä päivää olisivat palkattomia. Se ei kaada kenenkään oikeasti sairastavan taloutta, mutta huvikseen saikuttelusta se varmasti veisi terän pois. Pidemmistä jaksoista työnantaja maksaisi edelleen palkkaa lääkärintodistusta vastaan.Lisäksi työnantajat voisivat tämän jälkeen höllätä niiden sairauslomatodistusten kanssa. Edellisellä työpaikallani se todistus piti käydä hakemassa heti ekasta päivästä alkaen. Oli todella vittumaista jonottaa terveyskeskuksessa jonkun flunssan vuoksi, joka varmasti pitkittyi ihan vain siksi ettei saanut olla kotona lepäämässä (työterveyshuoltoa meillä ei ollut eikä tullut, valituksista huolimatta). Paljon mieluummin olisin luopunut sen 2 päivän palkasta ja jäänyt kotiin parantelemaan itseäni.
ja mikä on sun äo noin yleensä? Siis tosi järkevää, että ihmiset raahautuu ensin puolikuntoisina töihin, jonka seurauksena ne sairastuu vakavammin ja pidemmän kaavan kautta. Kumpi parempi: 2pv palkalla nuhakuumeeseen vai 2vko palkalla sydänlihaksen tulehdukseen, nyt noin niiku esimerkkinä(?) Toi kahden viikon pätkä kuormittaa myös sairaalaa, kun taas omalla ilmolla 2pv ei kuormita terveydenhuollon työtaakkaa millään lailla. Sillä lailla, tooosi järkevä ehdotus. Mulle sinällään ihan sama, meneekö läpi, koska aion taatusti pistää oman ja perheeni terveyden jatkossakin kaiken edelle, haen sitten vaikka sossusta rahat (ja varmaan moni muukin)jollei rehellinen kansalainen enää palkkaansa saa (silti olen kustannustehokkaampi yht. kunnalle kuin ne, jotka sairaana menevät töihin ja hankkivat jonkun keuhkokuumeen tms...). Enemmän tulee lopulta kustannuksia ja pahaa verta kuin hyvinvointia. TÄä on taas pahoinvointipuolueen jorinaa. Mutta heillä on ideoita ja virtaa puuhailla (heidän mielestään on esim. työntekoa kuljeskellä pahvinaamari päässä pitkin kaupunkia, tosiaan vaalien aikaan kehuivat menevänsä aamusta heti TÖIHIN, ja tuolla työ sanalla viittasivat pahvi-Sauli kainalossa haahuiluun. Se ei mielestäni ole minkään sortin työtä eikä tuota pennin latia hyvinvointia maallemme...
Esimies voi lähettää vaikkapa selvästi kuumeisen työntekijän työterveyden kautta kotiin sairastamaan.
Ihmeellinen logiikka eräillä muutenkin "pakko tulla sairaana töihin kun ei muuten makseta". Se on vain pakko kustantaa itse.
Ettekö käy lääkärissäkään kun se maksaa? Tai osta lapsillenne lääkkeitä, niitäkään ei työnantajanne maksa? Ihan yhtä lailla voisi sanoa, että nyt sitten ei voi hankkia lapselle antibiootteja korvatulehdukseen, kun työnantaja ei maksa niitä.
Ja miten ne lapsen lääkkeet nyt tähän liittyy? Ei työnantaja muutenkaan kustanna lapsiin liittyviä menoja.
itse sairastan jonkun räkä-tai vatsataudin tms. muutaman kerran vuodessa. Siitä tulisi ehkä kolme palkatonta päivää ja muutama lisää 80 prosentilla.
ainakaan meille pk-työläisille miksi tulemme puolikuntoisina töihin tartuttamaan muita.
Minä en tod sitten enää jäisi pois töistä "vain" siksi että mittari näyttää vaikkapa 38c, on kurkku kuin raastinrauta ja olen räkäinen.
Tai siksi jos olen edellisen päivän oksennellut tai kurap*sk* on lentänyt.
Jne.Ei tällä nippanappa 2000e bruttokkpalkalla sairastella palkatta eikä edes 80% palkalla yhtään, on tässä elämässä menoeriä sen verran kun asuntolaina ja omat lapset.
Ja Kokoomus, haistakaa ISO paska, te olette totaalisen vieraantuneita elämän, pieni-ja keskipalkkaisenkin, realiteeteistä noiden ehdotuksienne kanssa.
Toivottvasti ne kok. ihmiset sitten saa ne kaikki taudit.
Jokainen pienipalkkainen duunari on sitten vaan pari ylimääräistä päivää poissa, kun kerran menettää sen ekan paivän palkan. eiksniin. mä ainakin olisin.
Kyllä niitä vähintään viikko vuodessa kertyy, jos ei enemmän. Voin vain kauhulla kuvitella miten lisääntyisivät, kun hoitajat tulisivat töihin sairaana ja lapsetkin... vielä nykyistä useammin.
Teen 80 % työviikkoa, eli ei olisi kyllä enää varaa tinkiä palkasta.Tietysti tämä on suhteellisen lyhyt elämänvaihe, mutta lapsiperheet ja päivähoito ovat riittävän ahtaalla jo valmiiksi.
millä keinolla sitten muuttuu sen suuren nuorisomassan asenne, joka pyytää vapaapäivää, ja kun sitä ei voida järjestää, sanoo, että mä oon sit saikulla. Ja on saikulla.
Palkanalennusta en minäkään hyväksy, mutta päivän karenssi on ihan paikallaan näille lusmuilijoille. Rehelliset sairastajat pääsääntöisesti tuskin sairastavat niin usein, että siitä tulee ongelma, ja jos sairastavat, varmasti löydetään keinot suhtautua poikkeustapauksiin.
Tuo palkanalennusvaatimius vain on mielestäni törkeää, ja vesittää koko idean. Todella typerää ehdottaa sellaista.
Ja sairastan muutaman flunssan vuodessa, viimeksi se ei onneksi vaatinut sairaslomaa mutta sitä edellisellä kerralla meni keuhkoputkentulehdukseksi+poskiontelotulehdukseksi ja olipa viimevuonna myös lievä keuhkokuumekin.
3vrk oksutauti oli 1x.
Ja juuuuu, pesen käsiäni useita kertoja pvässä, käytän käsidesiä, vältän ihan lähikontaktia lapsien naamoihin jne ja tänävuonna aion ottaa influenssarokotteen.
Mutta sitä se on, kun lasten parissa työskentelee joita vanhemmatkin monet tuo puolikuntoisina päiväkotiin, jotkut jopa lääkitsee aamulla Panadolilla ja tuo siten hoitoon kun "ei ole kuumetta" tms.
Ja tokihan noissa busseissa ja junissakin riittää pöpöpesiä joista tartunnan helpostikin saa kun niillä päivittäin kulkee.
Täytynee ruveta käyttämään kasvosuojaa Kiinan malliin kasvoilla ja tosiaankin sitten vaan nappia naamaan jotta kuume laskee ja on työkykyinen, antibiootit heti kehiin kun flunssaa alkaa pukkaamaan, kunhan vain "pystyy" töihin.
Ja jos keuhkoihin menee niin lisää ab-kuuria.
ap
vaan siinä myös ehdotettiin, että sairasloma-ajan palkka olisi 80% normaalipalkasta.
Jos tuollainen ehdotus menisi läpi, niin sitten kyllä ainakin itse raahautuisin töihin jos vaan jotenkin kykenisin, vaikka sitten luultavasti tartuttaisin tautia ympäriinsä työmatkalla ja töissä. Ja sairaudet/epidemiat kiittäisivät!