Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä se tarkoittaa kun nainen itkee?

Vierailija
30.09.2012 |

Jos mies itkee niin joku lähisukulainen on kuollut tai on tullut ero.

Jos nainen itkee niin lempivärinen kynsilakka saattaa olla loppu tai sitten on tapahtunut jotain mukavaa. Tai sitten yritetään saada oma tahto läpi. Onko naisen kyyneleillä oikeasti mitään merkitystä?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/42 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en itke paljoa. Mutta viimeksi itkin koska olin ihan Loppu. Olen väsynyt ja turhautunut omiin tunteisiin. Ikävästä

Äitini käyttää itkua juuri ihmisten manipulointiin. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke helposti. Kun itken en todellakaan tahdo kenenkään olla läsnä ja jos onkin, torjun lohduttamisyritykset. Mieluiten olen rauhassa silloin. Eli ei ole mikään vallankäytön väline.

Vierailija
4/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä itken kun ei ole hellyyttä.ei seksiä. ei erotiikkaa. ei kehumista.

ollaan vaan isä ja äiti. ihan kun sisko ja sen veli.

olen puhunut,kehunut,kerjännyt,rukoillut,uhonnut,vaatinut ja raivonnut. mikään ei auta.

ei tässä tunne enää itseään naiseksi.

kohtaloni on vissiin elää ilman seksiä.

vaikka se mieskin löytyy.

Vierailija
5/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla ihan vitun pinnallinen jos itkee vittu jostain kynsilakasta.

jollain tässä maailmassa on IHAN OIKEITA ONGELMIA et pidä suusi kiinni noilla yleistyksillä.

Vierailija
6/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäntapaisissa avauksissa mystifioidaan aina naisen syyt itkeä ja tietenkin miehen syyt itkeä ovat niitä oikeita. Naiselta tulee aina jotain krokotiilinkyyneleitä tai ties mitä.

Teepä palvelus ja ensi kerralla avaa ihan rehellisesti ketju, että "olen vaivaantunut, kun nainen itki, koska itse itken vähän erilaisessa tilanteessa". Niin minäkin olen naisena vaivautunut, jos joku nainen itkee, enkä keksi mitään ilmeistä syytä asialle. En ala silti kehittelemään teorioita siitä, miksi joku itkee "järjettömästi ilman syytä".

Nainen itkee useammin, kun on stressantunut ja lopussa (sen avioeron yms. syiden lisäksi). Hormoonitkin itkettävät, välillä on vaan itkuherkempi, pitkän päivän jälkeen itku tulee jostain näennäisen pikkuasiasta. Mielialat heittelee. Voihan siitä olla tietoinen, mutta ei se asiaa juuri muuta. Itkeminen helpottaa. Sitten voi taas jatkaa. Ei ongelmaa. (Paitsi miehille, jotka näkevät tämän taas paikkana ihmetellä naisia?)

Vierailija
7/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en saisi itkeä, kun minusta tuntuu pahalta. Enkä ymmärrä miksi kyyneliäni pideään vallankäytön välineinä. Miksi mies ei kestä itkua?

Vierailija
8/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että naisista ei kasva tunnevammaisia idiootteja ja vaikka kärsimme elämämme aikana enemmän kuin miehet (niin fyysisesti kuin henkisestikin; mietipä esim. kehitysmaiden naisten oloja vrt. miehet), elämme pidempään koska osaamme käsitellä tunteemme ja iloita tai itkeä, kun sen aika on.

Vierailija
9/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin itken nykyisin, on elämä kovettanut vähän liikaa. viimeksi taisin itkeä kun lapsi syntyi, herkkä hetki.

Vierailija
10/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain tässä maailmassa on IHAN OIKEITA ONGELMIA et pidä suusi kiinni noilla yleistyksillä.

siksi suukin on kiinni

Vierailija
11/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen helpottaa. Sitten voi taas jatkaa. Ei ongelmaa. (Paitsi miehille, jotka näkevät tämän taas paikkana ihmetellä naisia?)

Itkeminen helpottaa omaa oloa, mutta pahentaa toisen oloa. Kumman olo on tärkeämpi?

Vierailija
12/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri syistä. Riippuu mielialasta. Stressiä purkautuu. Itsesääliä. Ilostakin voi itkeä. Ei itkeä voi ilkeä, kirjoitti E.Leino muinoin. Mä olen kyllä nähnyt tosi ilkeän itkevän, mutta se olikin joku hemmetin narsisti, kateellinen kaikille muille. Lohduta sinä toista, niin saat ystävän.

Vierailija
13/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on parasta. Silloin tällöin itkettää, vaikkei mitään erityisen ikävää olisikaan tapahtunut, koska kannan omia ajatuksiani ja pelkojani mukana kaikissa tilanteissa, ja joskus asiat risteävät päässäni tavalla, joka ahdistaa, liikuttaa tai surettaa.

Mieheni jätti minut osittain siitä syystä, että itkin liikaa. Siinä taas yksi syy itkeä.

Vierailija
14/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, älä sinäkään sitten itke kun äitisi kuolee, koska mua vaivaannuttaa ja ällöttää itkevät ihmiset.

Vierailija
15/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen helpottaa. Sitten voi taas jatkaa. Ei ongelmaa. (Paitsi miehille, jotka näkevät tämän taas paikkana ihmetellä naisia?)

Itkeminen helpottaa omaa oloa, mutta pahentaa toisen oloa. Kumman olo on tärkeämpi?

Ei toisen itkua tarvi ottaa itseensä.

Mutta mietitääs, miten tää juttu nyt menikään...

ainiin..! Itkeminen on miesten mielestä heikkoutta..jos siis nainen itkee..hän siis ei voi kyetä olla vahva vaan "peli on menetetty". Kannattaisiko vähän miettiä näitä takana olevia ajatuksia, ennen kuin alkaa sättiä naisia siitä, että he itkevät?

Vierailija
16/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän mieheltä joka painostaa naistaan olemaan jotain muuta kuin on. Itse jouduin itkemään vessassa piilossa omalta mieheltä, kun en itkemättäkään voinut olla. Mutta kyllähän se mies sen tiesi ja saattoi syyllistää jälkeenpäin siitä, että hänelle tuli paha olo minun itkemisestäni. Miksikä sen naisen oikein pitäisi muuttua, että sinulla varmasti olisi hyvä olo?

Vierailija
17/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, älä sinäkään sitten itke kun äitisi kuolee, koska mua vaivaannuttaa ja ällöttää itkevät ihmiset.

enkä kaataa sitä sellaisen niskaan, joka ei sitä halua kantaa tai ei ole asiaan osallinen. En pakota puolisoani suremaan ihmisiä, joita hän ei tunne. Sen voi hoitaa muiden tuttujen kanssa tai jos surraan erakkoa niin sitten yksin. Kyse ei ole turhamaisesta ällöttämisestä vaan sitä, miten voimallisesti siirtää tai on siirtämättä omaa pahaa oloaan muihin.

Vierailija
18/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet eivät käytä aikaa sen pohtimiseen, että heille on lapsuudessa saatettu kovalla kädellä iskostaa, että itkeminen ei ole ok.

Vierailija
19/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen on miesten mielestä heikkoutta..jos siis nainen itkee..hän siis ei voi kyetä olla vahva vaan "peli on menetetty". Kannattaisiko vähän miettiä näitä takana olevia ajatuksia, ennen kuin alkaa sättiä naisia siitä, että he itkevät?

kannattaa myös miettiä omaa itsetuntoa jos ottaa utelun sättimisenä.

Mutta se on totta, että miesporukassa itkeminen on yleensä heikkouden merkki ja vie lauman alimmaiseksi. On joskus vaikea vaihtaa tulkintaa tilanteen mukaan siihen, että naiskulttuurissa asia ei ole niin.

Vierailija
20/42 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani nainen itkee silloin kun hän on yrittänyt ja yrittänyt, tehnyt kaikkensa muiden eteen pitkään, eikä häntä kuulla eikä huomioida jossain yhdessä pikku asiassa. Se voi olla esimerkiksi yritys puhua puolisolle lapseen liittyvästä asiasta. Mikään kynsilakan loppuminen ei kuule paljon itketä. Ja oma tahto on paljon vähemmän kuin yhteinen hyvä. Jos on tapahtunut jotain mukavaa ja se saa tunteet herkistymään, niin kenenkä sydäntä se ei hivelisi sukupuolesta riippumatta! Positiiviset asiat on myös helpompi sanallisesti esiintuoda ja toisen puolen vastaanottaa kuin negatiiviset.

Ja soisin miesten itkevän enemmän, tuovan pahan olon tunteitaan enemmän esiin. Eivät he ole eikä heidän tarvitse olla yksin. Kuten ei kenenkään piätisi!

Naisten puolestaan soisin puhuvan ja ottavan ajatuksensa ja tuntemuksensa esiin ennen kuin pinna on viritetty äärimmilleen kaikesta venymisestä.