Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan säilyttänyt vaunuja kylmässä?

Vierailija
29.11.2005 |

Meille syntyy lähiaikoina vauva ja tähän asti vaunut ovat olleet sisällä odottamassa uutta tulokasta. Käyttöön ottamisen jälkeen ne eivät enää kuitenkaan sisälle mahdu, sillä en halua tuoda märkiä vaunuja asunnon halki (nyt ovat makuuhuoneessa) ja eteisemme on niin pieni, ettei siihen vaunut sovi. Ei ole siis muuta vaihtoehtoa kun pitää vaunuja ulkona tai ulkovarastossa (asumme omakotitalossa). Tietysti kopan ja peitot toisin sisään. Onko kokemuksia, onko homevaaraa tai menevätkö vaunut muuten huonoksi jos ovat kylmässä koko ajan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään eteiseen. Yöksi en ikinä jätä kylmään. Ja kesälläkin nostin usein alakertaan.

Kylmiin vaunuihin en vauvaa laittaisi. Ja homettakin epäilisin.

Mielestäni tästä vaunujen säilytysasista olisi hyvä neuvolassakin antaa jotain ohjeita. Ainakin meillä pari naapuria pitävät vaunut katoksen alla pihalla, yöt, päivät.

Vierailija
2/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säilyttänyt kylmässä autotallissa vaunuja aina, ei hometta!

Eli onko varastossasi kosteutta on varmaan se tärkein selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi jos pyörisi jatkuvasti jaloissa sisätiloissa. Vähän ovat kankaat kärsineet, mutta en usko että lapsi saa rattaissa istumalla " homehaittoja" . Ei kuitenkaan jatkuvasti niissä istu.

Vierailija
4/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi ulos. Eli jos sellainen ratas/kantokoppa yhdistelmä esim.

Vierailija
5/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kopan ottaa pois niin luonnollisesti vaunuihin jää kuomu ja istuinosa...Onko ketään jolla ei olisi vaunut homeessa jos on säilytetty kylmässä? Meillä ei siis ole vaihtoehtoja ja tiedän itsekin että parempi olisi sisällä säilyttää, mutta kun ei mahdu niin ei mahdu.ap

Vierailija
6/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä sisälle vienti vaan koko höskän pitäisi irrota sisälle,kuomut kaikki.

Vierailija
7/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasosat eivät ole vajaan vuoden säilytyksen aikana menneet miksikään. Kunhan vielä tämän talven kestäisivät, siitä eteenpäin pärjätäänkin matkarattailla. Naapurilla on ollut kylmässä varastossa jo 2,5 vuotta, eivät ole homehtuneet. Silti homeriski on käsittääkseni olemassa joten itse säilytän kylmässä vain koska homehtuminen ei olisi mikään katastrofi meillä.

Vierailija
8/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratasosan olen jättänyt. Siinä lapsi ei nuku monta tuntia päivässä eikä se muutenkaan ole niin tiivis kuin vaunukoppa.

Vierailija
9/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona, katoksen alla. On siinä kastuneetkin useasti, kun sataa vinoon. Ei ole homehtuneet, mutta varmaan siinä voisi niinkin käydä. Olen pitänyt sadesuojaa sadesäällä siinä päällä yleensä, eli silloin ei pääse kastumaan.

Materiaaleja lienee monia, joten jokainen säilynee erilailla ulkosalla.

Vierailija
10/10 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin säilyivät. Ovat itseasiassa vieläkin tallella varastossa (5 v vanhat) eikä niissä mitään hometta ole.