Sijoitusapua tarvitaan 10-15t eurolle?
Olen jo muutaman vuoden makuuttanut 15t tililläni. Ajattelin että 10t voisin sijoittaa, mutta onko riskitöntä vaihtoehtoa? Entä jos ottaa pienen riskin?
Kommentit (22)
Muutama pointti:
1) jos et ota riskiä, niin rahasi häviävät varmasti, sillä tililtä et saa tuottoa niin paljon etteikö inflaatio söisi rahojasi ja jos inflaatio lähtee laukkaamaan vaikka rahanpainamisen myötä, niin rahasi arvo todellakin laskee eli tässäkin piilee siis suuri riski
2) katso, että sinulla on 3 kk nettopalkan verran syrjässä rahaa
3) sijoita loput rahat vaikkapa indeksirahastoihin, esim. 10% lopuista rahoista joka kuukausi erilaisiin indeksirahastoihin ja pistä 100-ikäsi verran osakkeisiin ja ikäsi verran korkorahastoihin
Näin toimisin itse, mutta laske toki oma riskinsietotasosi. Jos rahasta ei saa hävitä kuin vaikka 500e, niin älä sitten sijoita yli 1000 euroa osakkeisiin.
Sijoita koko potti Nokian osakkeisiin. Nousee huimasti jos Nokia pääsee jaloilleen. Ja miksei pääsisi
1) jos et ota riskiä, niin rahasi häviävät varmasti
3) sijoita loput rahat vaikkapa indeksirahastoihin, esim. 10% lopuista rahoista joka kuukausi erilaisiin indeksirahastoihin ja pistä 100-ikäsi verran osakkeisiin ja ikäsi verran korkorahastoihin
Eikö tuossa vaihtoehdossa 3 rahat häviä myöskin varmasti? Vai onko sinusta näköpiirissä jotain talouskasvua ja mihin tämä näkemys perustuu
Sammossa mulla korkorahastossa ollut tollanen summa.On ihan tosi minimaalinen riski, mutta tuotto on ollut ihan ok.
miten olisi laina sijoitusasuntoa varten? Säästöilläsi huolehtisit asunnon omarahoitusosuudesta.
on myös Osuuspankissa tili. Ongelma on vain se että pelkään tulevani huijatuksi :D. Että jollain toisella pankilla oli paljon paremmat edut, tai ylipuhuvat mut johonkin eläkesäästämiseen tms.... Mut ehkä mä uskaltaudun pankkiin.
ap
Hei,
Mikäli tarvitset sijoitusneuvontaa, voin auttaa.
10€ voit sijoittaa irtokarkkeihin, 15 000€ Nordean osakkeisiin, nousevat kohun laskettua taas
Vierailija kirjoitti:
mulla on rahat Osuuspankissa, siellä oli tosi paljon keväällä erilaisia rahastoja tarjolla, eri riskeillä.
Varaa aika sun omasta pankista ja käy juttelemassa.
Tämän täytyy olla vitsi. Älä missään tapauksessa pankista kysy. Pankin ja asiakkaan edut ovat tasan vastakkaiset!
Laita koko summa 16.4. Manchester City - Chelsea ottelussa Chelsealle. Sijoitus on täysin riskitön.
Osta uusi ranskalainen auto, pääset tuolla summalla jo melko pieniin kk/eriin.
Minusta noin pienellä panoksella pitää ottaa riskiä.
Siis jos sijoitat pienellä riskillä ja "voitat" 2%, mitä iloo, tai voit jopa hävitä vähän.
Jatkuvaa riskiä peliin ja voit voittaa 100%, tai hävitä 90% ;-)
Vierailija kirjoitti:
Sijoita koko potti Nokian osakkeisiin. Nousee huimasti jos Nokia pääsee jaloilleen. Ja miksei pääsisi
No jaa, itse olen hävinnyt Nokialla 10% tänä vuonna. Toivottavasti olet oikeassa. Minulle riittäisi että lasku pysähtyisi, silloin tekisin jo tiliä.
Sam kirjoitti:
Hei,
Mikäli tarvitset sijoitusneuvontaa, voin auttaa.
Mihin osoitteeseen lähetän pankkitietoni? Riittääkö tunnuslukutaulukon kuva?
Tutustu indeksirahastoihin. Indeksirahasto eikä ns. tavallinen rahasto, koska indeksirahastoista menee vähemmän kuluja eli suurempi osa voitosta tulee itsellesi. Hyvä paikka aloittaa on www.nordnet.fi.
Toki voit mennä pankkiisi juttelemaan, mutta suhtaudu varauksella kaikkeen kuulemaasi. Ne, joiden titteli on sijoitusneuvoja, ovat itse asiassa myyjiä, jotka saavat provikkaa siitä, että myyvät sijoitustuotteita eli erilaisia rahastoja sinulle.
Tutki kaikessa rauhassa. Lue vaikka tämä kirja, saat rennon mutta asiantuntevan ensikosketuksen sijoittamisen ihmeelliseen maailmaan: http://www.adlibris.com/fi/kirja/mita-jokaisen-kotiaidin-ja-muidenkin-n… Suosittelen muillekin.
Nyt turvallisin paikka tilille on säästöpossutili.
mulla on rahat Osuuspankissa, siellä oli tosi paljon keväällä erilaisia rahastoja tarjolla, eri riskeillä.
Varaa aika sun omasta pankista ja käy juttelemassa.