Tää Kokoomuksen sairauslomajuttu... nyt vaihtui puoluekanta!
Olen kannattanut Kokoomusta pienen ikäni, mutta nyt tuli stoppi. Kunnallisvaaleissa ja tulevaisuudessa yleensäkin ääneni menee jollekin toiselle puolueelle. Minä en kannata puoluetta, joka pakottaa minut yrjötaudissa työpaikalle, jotta saan kuukausittaiset asuntolainan lyhennykset maksettua!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092916139038_uu.shtml
Kommentit (52)
Karsisi feikkisaikuttelijat nopsaan
Jollekin feikkisairaalle pieni rahanmenetys ei taatusti haittaa ku seuraavista päivistä saa kuitenkin. Otetaan sitten samalla ne kaikki kolme päivää. Hiihaa! Saattaavat preferoida enemmän lomaa kuin rahaa.
Jo jonkin aikaa olen miettinyt puoluekantaani uusiksi ja nyt kyllä varmistui, että kokoomus ei enää saa minulta yhtään ääntä.
Jos hyvin työnsä tekeviä aletaan rankaisemaan, niin ei hyvä heilu.
sairastaa? keneltä se otetaan pois?
ihmiset sairastavat jos tehostus on mennyt liian pitkälle, huono työilmapiiri ja huonot olot.
http://www.hs.fi/kotimaa/Tutkija+Kokoomuksen+ehdotus+rokottaisi+nuoria+…
Kokoomuksen ehdotus sairauspäivän karenssista vaikuttaisi eniten nuoriin, naisiin ja pienituloisiin, kertoo Työterveyslaitoksen tutkija.
Kunta-alan tutkijan mukaan lyhyitä sairauspoissaoloja on eniten nuorilla. Sairauspoissaoloja on eniten pienipalkkaisilla ruumiillista työtä tekevillä kuten kodinhoitajilla ja lähihoitajilla.
"Ei kuulosta kauhean oikeudenmukaiselta, se olisi palkanalennus muutenkin pienipalkkaisille", Työterveyslaitoksen kuntatutkija Tuula Oksanen sanoo.
Lääkäreillä, opettajilla ja erityisasiantuntijoilla on hänen mukaansa vähiten sairasteluita. Heihin ehdotuksen toteutuminen vaikuttaisi vähemmän.
Työterveyslaitoksen tutkijan mukaan lyhyitä sairauspoissaoloja on alle viidennes sairastelusta.
Oksasen mukaan tärkeämpää on tehdä töitä pitkäaikaisilta sairauslomilta takaisin työelämään palaamiseksi.
"Sinne on laitettukin paukkuja. Pitkiltä sairauslomilta työelämään palaamisesta taloudellista hyötyä saadaan."
meillä saa olla omalla ilmoituksella pois kolme päivää. Monesti yksikin lepopäivä esim. flunssassa voi auttaa niin paljon, että pystyy menemään töihin seuraavana päivänä. Mutta jos tämä Kokoomuksen ehdotus menee läpi, niin en todellakaan jätä sitä poissaoloa vain yhteen päivään, vaan olen sitten putkeen sen kolme päivää sairaana, että saa edes jotain kompensaatiota.
Ei mitenkään yllättävää, että ylimielinen sekoomus ehdottelee tuollaista.
Aina ovat repimässä kaiken tavallisten ihmisten selkänahasta, ettei vaan isot raharikkaat herrat menettäisi lanttiakaan. Hävytöntä hyötyä sairaillakin.
Onko ne edes töissä? Kirjataanpa julkkiskokoomuslaisten töitä, ammattia, opiskeluja yms?
Ekana mieleen tulee
Jasmin Mäntylä, ei ammattia ellei miestenvaihto lueta sellaiseksi
Jatkakaa tai ehkäpä oma ketju
Joten tuo on todella idiootti idea.
päivän palkanmenetys merkitse mitään sen rinnalla, että saa palkkaa seuraavilta päiviltä, vaikka ei ole töissä.
Voisihan vaihtoehtona olla se, että palkkaa se saisi lainkaan, ainoastaan Kelan korvauksen. Se on muuten paljon pienempi kuin palkka!
päivän palkanmenetys merkitse mitään sen rinnalla, että saa palkkaa seuraavilta päiviltä, vaikka ei ole töissä.
Voisihan vaihtoehtona olla se, että palkkaa se saisi lainkaan, ainoastaan Kelan korvauksen. Se on muuten paljon pienempi kuin palkka!
Mä ainakin elän ihan kädestä suuhun, yhden päivän palkan menetys on noin 10 % kuukausiansioista, joten töihin olisi mentävä, vaikka 39 asteen kuumeessa tai oksennustaudissa, että rahat riittää elämiseen.
En ole koskaan ollut turhaan töistä poissa. Kismittää tuollainen. Hetikö palkka pois, jos oikeasti olen 39 asteen kuumeessa tai jalka on poikki?
mies elättää