Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien rajoista: Moneltako 15-16 vuotiaillanne on kotiintuloaika viikonloppuisin?

Vierailija
29.09.2012 |

Kun oman teinini mukaan "kaikki muutkin" saavat olla kylillä viikonloppuöisin niin pitkään kuin huvittaa...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitten sillä tavalla evätä lapselta ne ilot?

Menisit vaan nukkumaan siitä, kuka sua pakottaa valvomaan vanhus. Kyllä se tuon ikänen osaa sieltä kotiin jo itekkii tulla, ilman että tarvii vanhemman olla aina siinä ovella halimassa.

Kylä ne ehtii aikaisemminkin hommansa hoitaa ja meillä on alaikäisillä kotiintuloajat ja piste.

Vierailija
22/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheissä, joissa on sovitut rajat ja vanhemmat valvovat lastensa tekemisiä, on myös paremmat valmiudet puuttua mahdollisiin ongelmiin.

Ja 17 vuotaias on alaikäinen ja tarvitsee vielä aikuisen ohjausta!

Mitä luulette, että 17 vuotias tekee ulkona puoliltaöin kun ei pääse ravintoloihin, nutat on kiinni ja kaikki huolehtivien perheiden lapset jo kotona, mitä jää jäljelle?

T: sossu ja itsekin murkkujen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä voisi kiinostaa bileet, tytöt, mopoilla yöllä rälläys, ajelu vanhemman kaverin kyydissä autolla ja musiikin huudattaminen, muuten vaan chillailu tuolla yöllä kun on pimeää kun se luo siihen tollasille teineille niin mahtavan fiiliksen?

Että ole sinä siellä tiukkapipona vaan ja heitä jatkossakin noita "pisteitäsi" perään. Onneksi minun lapset eivät kasva sinun kodissasi, olisivat saattaneet jo nimittäin repiä silmänsä ja hiuksensa päästä ja kiehua punaisina kun äiti ei ymmärrä!!. Itse olen ainakin kiitollinen siitä että tajuan myöskin edelleen teini-ikäisten maailmaa, enkä ole vanhentunut liikaa ja osaan nimittäin antaa sopivan ikäiselle jo tiettyjä vapauksia. Ymmärrä jo että se kultamussukkasi ei ole enää mikään vauva. Moni 17v on saanut jo ajat sitten olla sinne klo 23 asti ulkona, eli lapsesi on vähän tässä asiassa matti myöhänen josta voit kiittää vaan itseäsi. Meidän tytöllä 15-vuotiaana oli se kotiintulo aika viikonloppuisin klo 23:00.

Ja huomaa kyllä kanssa tuosta asenteestasi että se on aika hirveä. Sinun kanssasi ei edes näköjään asiasta lapsi voisi neuvotella.

Vierailija
24/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ollut nuori.

Mitä luulette, että 17 vuotias tekee ulkona puoliltaöin kun ei pääse ravintoloihin, nutat on kiinni ja kaikki huolehtivien perheiden lapset jo kotona, mitä jää jäljelle? T: sossu ja itsekin murkkujen äiti

Vierailija
25/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä voisi kiinostaa bileet, tytöt, mopoilla yöllä rälläys, ajelu vanhemman kaverin kyydissä autolla ja musiikin huudattaminen, muuten vaan chillailu tuolla yöllä kun on pimeää kun se luo siihen tollasille teineille niin mahtavan fiiliksen?

Että ole sinä siellä tiukkapipona vaan ja heitä jatkossakin noita "pisteitäsi" perään. Onneksi minun lapset eivät kasva sinun kodissasi, olisivat saattaneet jo nimittäin repiä silmänsä ja hiuksensa päästä ja kiehua punaisina kun äiti ei ymmärrä!!. Itse olen ainakin kiitollinen siitä että tajuan myöskin edelleen teini-ikäisten maailmaa, enkä ole vanhentunut liikaa ja osaan nimittäin antaa sopivan ikäiselle jo tiettyjä vapauksia. Ymmärrä jo että se kultamussukkasi ei ole enää mikään vauva. Moni 17v on saanut jo ajat sitten olla sinne klo 23 asti ulkona, eli lapsesi on vähän tässä asiassa matti myöhänen josta voit kiittää vaan itseäsi. Meidän tytöllä 15-vuotiaana oli se kotiintulo aika viikonloppuisin klo 23:00.

Ja huomaa kyllä kanssa tuosta asenteestasi että se on aika hirveä. Sinun kanssasi ei edes näköjään asiasta lapsi voisi neuvotella.

menee nukkuman klo 22 mennessä viikolla, niin miksi sen 17-vuotiaan pitäisi saada kukkua puolilleöin ja tulle sitten herättämään koko perhe? Kummasti tuo meidän 20-vuotias on pärjännyut klo 22-kotiintuloajoilla alaikäisenä..

Vierailija
26/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tässä onkin se että 17v on vielä hirveän lapsi ja sitten kun tulee se päivä että täyttää 18v niin se pamahtaa yhtäkkiä hirveän aikuiseksi sitten.

Eihän tuossa mitään tolkkua ole.

Itse kannatan sitä että jokainen tutkailee sitä omaa lastaan, koska ihminen on yksilö ja toi ikä on etenkin sellanen että siinä kehitytään hirmuisen eritahtiin. Eli toinen saattaa olla paljon kypsempi mitä toinen. Ja sille kypsemmälle lapselle voi sitten enemmän sitä vastuuta kyllä antaa.

Ja edelleen että hän tietää sen kuitenkin että kotona on välittävät vanhemmat ja se asia tehdään hyvin selväksi. Joten kyllä sitä lasta tarpeen tullen autetaan, kunhan hän vain ongelmistaan ensiksi kertoo. Joten niihin kyllä kiinni päästään!

Jokainen tavallaan.

Vierailija
27/49 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se sinne teidän huoneisiin paukkaa ovesta sisälle että : äiti ja isä herätkää!! ihana päivä tänään!! herätkäääääääääääää!!!!

Jos on yhtään älliä niin osaa hissukseen hiippailla omaan huoneeseensa nukkumaan herättämättä muita.

Vierailija
28/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheissä, joissa on sovitut rajat ja vanhemmat valvovat lastensa tekemisiä, on myös paremmat valmiudet puuttua mahdollisiin ongelmiin.

Mitä luulette, että 17 vuotias tekee ulkona puoliltaöin kun ei pääse ravintoloihin, nutat on kiinni ja kaikki huolehtivien perheiden lapset jo kotona, mitä jää jäljelle?

En ryypännyt ja rällänyt. Ei ollut tarvetta kotiintuloajoille kun olin jo 16 v. muuttanut pois kotoa...

Nyt olen ihan normaali sairaanhoitaja ja äiti, 3 lasta.

Vierailija
29/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa tapahtuu huimaa kehitystä!

ja jos 18 vuotias asuu kotona, niin kyllä hänellekin pitää rajat laittaa!

Ei kai yksin kerrostalossa asuva nuorikaan voi huudattaa musiikkia öisin ja töihin/kouluun on vaan aamulla päästävä, eli mentävä ajoissa nukumaan.

Vierailija
30/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se sinne teidän huoneisiin paukkaa ovesta sisälle että : äiti ja isä herätkää!! ihana päivä tänään!! herätkäääääääääääää!!!!

Jos on yhtään älliä niin osaa hissukseen hiippailla omaan huoneeseensa nukkumaan herättämättä muita.

laatikoita ja piskomaan mikron ovea. Meillä tosiaan kotona asuvat noudattavat kosin sääntäjä vaikka ikää olisi 90v, sitten omasa kämpässä saa elää niin kuin itse haluaa, Ja mukava nuori meillä asuu, ymmärtää itsekin tarvittavan unen tarpeen.

Vierailija
31/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä kuullaan nuoria ja tehdään kompromisseja puolin sun toisin.

Esim jos nuori menee sovitusti johonkin itselleen tärkeään tapahtumaan tai keikalle, kotiintuloajoista joustetaan, mutta ilman sen kummempia syitä nuori ei hengaile ulkona puoliltaöin.

Meillä on viikonloppuisin paljon lasten kavereita yökylässä ja täällä valvovat joo liiankin myöhään (jotkut vanhemmat ihmetelleet ettei komenneta ajoissa nukkumaan), mutta ovat nuoria ja nauttivat, niin en jaksa olla nipo.

Pääasia, että ovat turvassa kotona.

Vierailija
32/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sielläkin on sääntöinä yleensä että ei käytetä hissiä esimerkiksi klo 22:00 jälkeen eli portaita pitkin sitten ylös.

Mutta lukeeko kerrostalon seinällä säännöissä että klo 22:00 jälkeen kukaan täältä ei saa liikkua ulos tai tulla sisään?

Hehheh.

Vierailija
33/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v jäänyt toistuvasti kiinni alkosta, joten kotiintuloaikaa on aikaistettu.

Touhua seuranneena olen muuten nähnyt miten sinisilmäisiä vanhemmat ovat teiniensä tekemisistä. Luulevat, että teini ei käytä alkoholia, jos se ei kertaakaan tule umpikännissä kotiin. MOnet kuitenkin juovat siten, että aloittavat illan alussa ja ottavat pari siideriä, joten puolenyön aikaan ovat siinä kunnossa, että nopealla vilkaisulla ei huomaa, että juotu on.

Vierailija
34/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät roiku kaupungilla vaan ovat kavereilla tai leffassa tms yleensä ovat kotona viim 22. 14 ja 15v

Vierailija
35/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jo tuon ikäisenä kaupungissa omassa asunnossa, koska oli lukion takia pakko muuttaa pois kotoa 15 vuotiaana. 17 ikäisenä istuttiin kaverin tykönä kylässä ja leivottiin jotain ja tentittiin saksan ja ruotsin sanoja.

Sitä me tehtiin, jotka ei asuneet kotona enää tuon ikäisenä. Sosiaalitädillä tuskin on siihen mitään sanomista, vai....

Vierailija
36/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin klo 23 asti ja viikolla sekä sunnuntaina 22 asti.

Vierailija
37/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin kotona 23, viikolla 22. En missään nimessä antaisi luuhata puolilleöin tai yli, mutta pakko sitä on luottaa ja antaa olla nuori, joten en ole mielestäni turhan nipokaan.

Terv. Erkkaope

Vierailija
38/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka elää vaan virtuaalimaailmassa kaiket viikonloput. Eli siellä ei ole rajoituksia, saa valvoa vaikka koko viikonlopun, jos haluaa. Tiedänpähän, että on omassa huoneessaan.

Vierailija
40/49 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit ei jaksa koulussa, jos kotiintuloaika arkena on klo 22. Joku vuoden äiti taas vauhdissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme