Teinien rajoista: Moneltako 15-16 vuotiaillanne on kotiintuloaika viikonloppuisin?
Kun oman teinini mukaan "kaikki muutkin" saavat olla kylillä viikonloppuöisin niin pitkään kuin huvittaa...
Kommentit (49)
Kotiin tultava arkisin ja vkonloppuisin viimeistään klo 20. Samat ajat kavereillaan, joten ei ole vielä kertaakaan marmattanut aikaisesta kotiintuloajasta.
Poikkeustapauksissa saa viikonloppuna olla pidempään, esim. tänään mopomiitti joka venyy puolille öin.
15 v.
normaali kotiintuloaika, tosin jos se oli vaikka averin autotallissa soittamassa ja pyysi lisäaikaa niin sitä yleensä sai. Nyt se on jo 18v, ei ole kotiintuloaikaa mutta aina pitää ilmoittaa jos jää vaikka tyttökaverille yöksi. Tänäänkin se soitti ja kysyi lähtisinkö sen kanssa erään keikan jälkeen käymään oluella baarissa ja sit yhtämatkaa kotiin ;)Eli ei se luuhaa öitä missään oudoissa paikoissa
kunhan ilmoittaa että missä menee, onko menossa jonnekin yöksi ja kenen luo sitten ja niin edelleen.
Eli meillä päin ainakin pitää tuo ap:n teoria totta. Lapsesi siis ei valehtele. Löysää jo sitä narua, onhan lapsi parin vuoden kuluttua jo täysi-ikäinen.
ulkona klo 01.00 yöllä?????Ryyppää ja rällää?
Eipä ryyppää eikä rällää..
yleensä ovat jonkun kaverin luona katsomassa leffaa tms. tai tyttöystävän kotona, jossa myös vanhemmat kotona.
kotiin tulee aina mopolla ja kotona joku hereillä joten humala huomattaisiin kyllä.
mitä nro 9:n lapsi tekee kaikki viikonloput. Niistä kuullaan sitten koulussa maanantaina... Huumeita, viinaa, läheltä piti -tilanteita, raiskauksia. 16-vuotias on vielä lapsi ja alaikäinen!!!
t. yläkoulun ope
mitä nro 9:n lapsi tekee kaikki viikonloput. Niistä kuullaan sitten koulussa maanantaina... Huumeita, viinaa, läheltä piti -tilanteita, raiskauksia. 16-vuotias on vielä lapsi ja alaikäinen!!!
t. yläkoulun ope
vaikka aikaa ei ole rajoitettu, mutta joo, vaähemmistö varmaan ihan kunnollisia, jos ihan miten sattuu saavat olla?
Jos tulisi kotiin myöhässä tai juoneena, pitäisi tarkistaa. On aina ollut luottamuksen arvoinen.
vaan normaalia kauemmin viipyessään kysyy/ ilmoittaa kyllä. Eilen sellainen ilta - kysyi onko klo 24 ok, joo. Tuli 23.15. Viikolla kotona klo 20 viimeistään ilman käskyjä ja komentoja, kun koulu alkaa 8.00. Ja kyseessä poika 16v.
sillä mun teini ei luuhaa kylillä, vielä. Onneksi urheilee :), vielä.
meillä ei ole ikinä ollut kotiintuloaikoja, koska teinit ei ole ikinä luuhannet iltaisin kaupungilla. Ei ole ollut tarvetta. 13-17vuotiaista kyse.
meillä ei ole ikinä ollut kotiintuloaikoja, koska teinit ei ole ikinä luuhannet iltaisin kaupungilla. Ei ole ollut tarvetta. 13-17vuotiaista kyse.
kotiin tuloajat, ja hyvä niin, muille ei, tarvittaessa katsotaan.
ja viikolla rupean soittelee kännykkään jos ei klo 21 ala olee kotona.Viikonloppuina on tullut kotiin noin klo 24 mennessä.Yleensä tällöinkin jo soitan ja sanon, et kotiin viim. klo 24.30.Useimmiten ei kyllä olekaan lauantaisin kaupungilla,koska asutaan noin 10 km:n päässä keskustasta.Esim. tänä iltana on kotosalla :)
Joo niin mun lapsi käyttääkin joskus alkoholia, entä sitten? ei ole alle 16v käyttänyt, mitä 13-vuotiaana olen antanut kotona maistaa vähän lasista. Koko peruskoulu ajan meillä on myöskin kotiintulo ajat ollu, sitten kun lapsi lähti opiskelee ammattia aikuisopistoon niin olen ruvennut pikkuhiljaa köyttä hölläämään.
Vaikka hänellä on tämä vapaus, niin hän ei edes käytä sitä niin usein kun pystyisi. Eli useimpina viikonloppu iltoina tulee kotiin viimeistään klo 23:00 ihan omasta tahdostaan kun ei jaksa pidempään luuhata. Ja jos joskus harvoin on kohtuudella muutaman oluen tai siiderin ottanut niin sitten ollut aamuyöllä menossa tuolla tai mennyt yöksi kaverille ja tullut seuraavana päivänä kotia.
Kyseessä on tyttö.
Ei ole koskaan ollut mitään kotiintuloaikoja.
Ei ole tarvinnut.
Jos jotain menoja on, niin äidille kerrotaan, koska tullaan kotiin. Niin simppeliä.
mutta omilta teiniajoilta muistan, että 14-15 -vuotiaana sain olla viikonloppuisin ulkona yhteen asti yöllä. 16-17 -vuotiaana kahteen.
Ja kotiintuloaika sovitaan aina sen mukaan missä on ja kenen kanssa, mutta viikonloppuisin kuitenkin klo 23 mennessä (emme jaksa itse valvoa pidempään) ja arkisin klo 21 mennessä. Yleensä tulee aikaisemmin.
Pitääkö sitten sillä tavalla evätä lapselta ne ilot?
Menisit vaan nukkumaan siitä, kuka sua pakottaa valvomaan vanhus. Kyllä se tuon ikänen osaa sieltä kotiin jo itekkii tulla, ilman että tarvii vanhemman olla aina siinä ovella halimassa.