Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa huomata, kuinka kateellisia jotkut ovat meille ulkosuomalaisille :)

Vierailija
28.09.2012 |

Ei millään voida uskoa, että aika monetkin asiat ulkomailla ovat jopa paremmin kuin Suomessa. Hirveää vänkäämistä ketjussa kuin ketjussa, vaikka asioista ei mitään tiedetä.

No, kateellinen kai olisin minäkin, jos siellä Peräpohjolassa pitäisi nyhjöttää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on mahdollisuus tehdä omat valintansa. Kateus on turhaa.

Vierailija
2/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi ystävääni asuu ulkomailla, Jenkeissä, Sveitsissä, Britanniassa ja Norjassa. Kaikilla on perheet ja mies on ulkomaalainen.

Kaikkia vaivaa kuitenkin yksi ja sama: yksinäisyys. Henkilökohtaisesti en kadehdi sitä, että sulla ei ole lasten ja miesten lisäksi paljoakaan muuta. Miehen kaverit joo, mutta vuosienkin ulkomailla asumisen jälkeen he ovat kaikki yksinäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästiin takaisin kotiin. Ei tuokaan sade ulkona ole niin nätti kuin auringonlasku silloisen pihamme palmujen taakse, mutta sain OMAN ELÄMÄNI takaisin, siihen kuuluu ystäväni, jotka olen tuntenut päiväkodista asti. Vaikka miten oli omiakin kavereita miehen komennuksen aikana ja skype kävi kuumana, niin tämä on luksusta tavata tiheään sukulaia ja ennen kaikkea niitä sydänystäviä. Mulle he ovat tärkeitä, toooosi tärkeitä. Tuntevat mut melkein paremmin kuin itse itseni.

Vierailija
4/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusi ystävääni asuu ulkomailla, Jenkeissä, Sveitsissä, Britanniassa ja Norjassa. Kaikilla on perheet ja mies on ulkomaalainen.

Kaikkia vaivaa kuitenkin yksi ja sama: yksinäisyys. Henkilökohtaisesti en kadehdi sitä, että sulla ei ole lasten ja miesten lisäksi paljoakaan muuta. Miehen kaverit joo, mutta vuosienkin ulkomailla asumisen jälkeen he ovat kaikki yksinäisiä.

minulla ainakin on ihan riittävästi muitakin sosiaalisia kontakteja kuin mies ja lapset, eli omia, täkäläisiä ystäviä. Taitavat sinun tuttavasi olla sitten aikamoisia mökkihöperöitä, jos mitään tuttavuuksia ei osata luoda.

ap.

Vierailija
5/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä patonkia mussuttaa ja viiniä lutkuttaa :)

Vai oliko se porvoossa????

Vierailija
6/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä patonkia mussuttaa ja viiniä lutkuttaa :)

Vai oliko se porvoossa????

Sieltä ranskasta se tekstaa AV:lle, mutta ei taaskaan muistanut jättää ä:n pilkkuja Suomeen :D

Vierailija
7/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakin on ihan riittävästi muitakin sosiaalisia kontakteja kuin mies ja lapset, eli omia, täkäläisiä ystäviä. Taitavat sinun tuttavasi olla sitten aikamoisia mökkihöperöitä, jos mitään tuttavuuksia ei osata luoda.

ap.

Tuttavuuksia osaa luoda varmasti ihan kuka tahansa, mutta ne todelliset YSTÄVÄT on ihan asia erikseen.

Jos sulle riittää tuttavuudet, niin fine. Nauti niistä.

Mä puhun ystävistä, sä puhut tuttavista (ulkomailla asuvat on mun YSTÄVIÄ, ei tuttavia). Selkeästi sulla ei ole edes kokemusta ystävistä, kun sä et osaa niitä kaivata.

No mutta olen tosi iloinen sun puolesta, että olet siellä, missä parhaiten viihdyt.

Vierailija
8/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Minulle ainakin on käynyt kaikissa kolmessa maassa, joissa olen asunut, että paikallisia ystäviä ei ole löytynyt, mutta muista maahanmuuttajista/expateista on löytynyt ja jäänyt erinomaisia ystäviä. Ehkä samankaltaiset elämäntilanteet sitten yhdistävät ja lisäksi naiset täällä etelä-Euroopassa ovat enemmän kotiin sidottuja, että ystävystyminen on ollut vaikeampaa kun ei ole ollut luontevia paikkoja tutustua. Ehkä omien lasten myötä (toiv. pian) sitten löytyy paikallisiakin ystäviä.

Jos käy uudessa kotimaassa töissä, niin aika outoa tosiaan olisi, jos ei tutustuisi/ystävystyisi kenenkään kanssa. Kotiäideillä saattaa olla hankalampaa tietysti.

Vierailija
9/15 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Tuttavuuksia osaa luoda varmasti ihan kuka tahansa, mutta ne todelliset YSTÄVÄT on ihan asia erikseen.

Mä puhun ystävistä, sä puhut tuttavista (ulkomailla asuvat on mun YSTÄVIÄ, ei tuttavia). Selkeästi sulla ei ole edes kokemusta ystävistä, kun sä et osaa niitä kaivata.

No mutta olen tosi iloinen sun puolesta, että olet siellä, missä parhaiten viihdyt.

Minähän kirjoitin, että MINULLA on nimenomaan TÄKÄLÄISIÄ YSTÄVIÄ.

Tämä on kyllä erikoinen palsta, kun väen vängällä pitää toisen sanomatkin kääntää nurinpäin. Vai puuttuuko täällä porukalta sisälukutaitokin?

Vierailija
10/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä erikoinen palsta, kun väen vängällä pitää toisen sanomatkin kääntää nurinpäin. Vai puuttuuko täällä porukalta sisälukutaitokin?

Osaisitko vinkata miten ulkomailla sitten parhaiten pääsisi tutustumaan ihan niihin paikallisiin? Mut tunnetaan kyllä nimeltä meidän kylillä ja vakiopaikoissa ja ihan hyvissä väleissä olen monenkin kanssa, mutta ei kyllä yhtään sellaista paikallista näköpiirissä, jota vois pyytää seuraksi kahville/syömään/rannalle/shoppailemaan. Oman ikäistä naisseuraa on vaan tosi vaikea löytää. Miten sä olet onnistunut?

Työkavereista kyllä keksisin useammankin, johon voisin haluta tutustua ystävänä, mutta en kyllä tosiaankaan halua lähettää mitään vääriä signaaleja, kun ovat kaikki miehiä.

Vierailija
11/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästiin takaisin kotiin. Ei tuokaan sade ulkona ole niin nätti kuin auringonlasku silloisen pihamme palmujen taakse,

Ei siinä auringonlaskussa ole mitään kaunista jos toistuu joka päivä.

Vierailija
12/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Älä vänkää

Vierailija
13/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mieluummin Suomessa, jos olosuhteet olisivat toiset. Siita huolimatta, etta taalla monet asiat ovat oikeasti paremmin kuin Suomessa.

Vierailija
14/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkään osaan tulkita mitään, oli ap.llä tarkoitus herättää kateutta, kai?

No, tyylejä on monia, eli

-mennä ulkomaille hinnalla millä hyvänsä

-jopa asua siellä millä hyvänsä

-kerätä rahaa siihen

-kerätä rahaa,ja elää sielä mukavasti

-jne,jne,jne

Ei tuo ap.n asumismuoto niin ekstriimi kai ole, mutta kuka kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse.

Vierailija
15/15 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin iloisin mielin sanoa että olen niin tyytyväinen elämääni etten kykene olemaan kateellinen :)Ei ole mitään syytä siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi