Mieheni mielestä minulla on mielenterveysongelma, mutta olen vain väsynyt 2 pienen lapsen äiti.
Kommentit (4)
Montako avausta ajattelin postata aiheesta?
Ehkä väsymyksesi on tehnhyt sen, ettet jaksa olla oma itsesi.
Mun mies huomas, kun esikoinen oli 4kk, etten ollut entisellään, ja vähän kurjemi baby blues olikin masennusta...
Osaatko tulkita omaa oloasi?
on kusipäisyyden vikaa niin voipi jopa tehdä kiusallaan. Tiedän tapauksen jossa mies syytti vaimoaan vähän väliä mt-ongelmista (vaimo hoiti yksin kodin, lemmikit ja kaksi pientä lasta. Sen lisäksi mies reissutöissä) Nainen ei varsinaisesti valitellut "kohtaloaan" koska oli lapset halunnut mutta välillä itkuherkkänä tirautti itkut että saiskos sitä apua välillä lastenhoitoon tms. Mies on ja oli mielestäni itse mt-ongelmainen ja ilkeä. Haluaa lyödä toisten itsetunnon maahan ja polkea vielä vähän päällee ettei vaan kukaan hypi hänen silmilleen. Haluaa pitää valtaa talossa ja arvojärjestys on hyvin selvä. SInuna tekisin niin, että kysäseisin mieheltä, millä perusteella niin sanoo (koska maallikon arvio yleensä päin persettä) ja että onko tosissaan huolissaan vai sanooko ilkeyttään. Mieti omaa tilannettasi kunnolla ja soita vaikka psyk. sh:lle ja kysy mielipidettä. Minkälainen se sun väsymys on ja mitä ajatuksia sulla on? Hoituuko päivän askareet ja lapset? Huolehditko itsestäsi?
Miten väsymyksesi ilmenee?
Unenpuutteesta voi tulla vaikka psykoosi, eli voihan se miehesi olla oikeassakin-