Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä 3-4 vuotiaiden kanssa?

Vierailija
28.09.2012 |

Minun täytyisi suunnitella jotain puuha/leikki tunteja tuon ikäisille mutta täytyy tunnustaa että ei ole ihan minun juttuni. En tiedä mitä tuon ikäiset jo osaa tai tykkää tehdä. Nyt tarvisin apua.

Netistä yrittänyt katsoa jotain askarteluideoita mutta en löydä kuin ihan typeriä juttuja joista ei synny mitään kivaa. Käden jälkien painamisia ym. -ei mitään tylsiä kun pitäisi olla jotain kivaa mitä lapset voisi viedä myös kotiin.

- Eli minkälaisia askarteluja tuon ikäiset osaavat tehdä?

- Millaisia leikkejä? Pelejä?

- Saako tuon ikäiset mitään irti jos leivotaan? Vai meneekö siihen että ne katsoo kun minä teen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä leipominen on tosi kivaa. Taikinan teko olisi varmaan enemmän sinun heiniäsi, mutta lapset tykkäisivät varmasti pyöritellä pullia tai lusikoida taikinaa muffinsivuokaan ja koristella nonparelleilla. Riippuu tietysti, onko sinulla kolme vai seitsemän lasta leikitettävänä, ison joukon kanssa leipominen on hankalampaa.

Roolileikit ovat yleensä in, jos saat jostain roolileikkivaatteita. Onko tyttöjä vai poikia? 4v tytöistä prinsessaleikit on usein kivoja. Myös erilaiset eläinhahmot menee useimmille lapsille.

Vesiväreillä maalaaminen, muovailuvahat. Lähemmäs neljävuotiaat voisivat tykätä tehdä hamahelmillä. Niillä voi täyttää alustan ja sitten silitysraudalla silitetään helmet toisiinsa kiinni. Sillä tavalla voi valmistaa vaikka koristeellisen pannunalusen. Tosin en tiedä, paljonko hamahelmet maksaa ja millainen budjetti sinulla on.

Askartelut, joissa käytetään ulkoa itse kerättyjä materiaaleja, on myös kivoja. Esim. käpylehmät. Tai laittakaan syksyn lehtiä ohuehkon paperin alle ja värittäkää päältä liiduilla, jolloin lehtiruodin kuvio piirtyy paperiin.

Vierailija
2/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten kanssa taikataikinasta siilit ja haettiin niille ulkoa piikeiksi pudonneita männyn neulasia. Maalaaminen siilit, kun taikina on kuivunut. Taikataikinasta voi maalata ihan Vesijärvellä tai askartelumaaleilla. Lopuksi teemme siileille pesät esim. Maitopurkista ja pesään laitetaan pehmusteeksi syksyn lehtiä, kuivia risuja yms. Siilin voi toteuttaa myös muovailumassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo muovailumassasta oli juuri tuon ikäisille sopivaa puuhaa. Mielestäni askarteluun tulee olla sellaista mitä lapsi voi itse tehdä ja näkee oman kädenjälkensä, eikä se ole hoitajan kädenjälki. Kyllä varmasti myös oikeasta pullataikinasta muovailu on hyvä tuon ikäisille.

Vierailija
4/4 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan käydä kaupassa etsimässä, tosiaan muistan nähneeni joskus sellaista itsestään kovettuvaa pehmeää massaa jossa taisi olla eri värejä.. Tämä oli hyvä idea!

Lisää ideoita otetaan vastaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi